Neil Lennon wrote:
Dette er ikke bra. Overhode ikke. En av de største talentene vi har. Leste i HA i fjor at han var ansatt som heltidsspiller.
Nå er det på tide at noen fra klubben forteller hva som skjer. Er det styrt avvikling mang driver med? Greit å vite før man overfører mer penger til klubben og tegner medlemskap her og der, og betaler målaksjer for seg selv og unger.
Tre fra klubben (Nystuen, Aasen & Lundgren) fortalte hva som skjer og var veldig tydelige på hva som skjer på supportermøtet den 22.januar.
http://www.kil.no/latest-news/article/1 ... d-stemningDer kom det fram at kutt i spillerlønninger var pri 1 i tida som kom. Jeg synes det var så klart som at om man ikke får ned lønningene, er KIL historie.
Samtidig er det jo noe med å være relalistiske innad og til egen folk/supportere konta det å gå ut i media og male veggen svart. "Kassa er tom igjen", "KIL må kvitte seg med alle spillere", "KIL styrer mot nedrykk" er jo ikke overskrifter vi trenger etter de siste sesongene. Selv om det kanskje er realitetene, er det viktig å holde et optimistisk fokus for å knytte tio seg det som er mulig av sponsorer og fotballtalenter.
Da det er sagt synes jeg det er veldig synd at Melgavis er en av dem som forsvinner. Antageligvis var han ikke av de med mest lønn, han viste seg fra en særs positiv side ved fler anledninger i fjor og er en terrier på banen (slike typer trenger vi egentlig i år).
Det er heller andre spillere (som også sannsynligvis har langt høyere lønninger) jeg heller ville sett ut porten.
At Moen har reist kan jeg leve med. Spillere som Dosso (for dårlig offensivt etter min meningen) og Fazlagic (for treig etter min mening) er nok av de med høyest lønn, og derfor kanskje de to jeg helst hadde sett at funnet seg nye arbeidsgivere slik situasjonen er pr i dag.
Myklebust og Tuelo er nok den definitive lønnsadelen, men de to kan (om de er i slag) skape mye moro på topp, og egenhendig skaffe poeng i kampen mot nedrykk. Men å beholde begge disse er nok heller ikke sansynlig.
Jeg tror nok dessverre at vi må se fremover på hva vi kan oppnå og hva vi kan få, fremfor å se tilbake på hva vi har. Dessverre fordi det hadde vært gøy å kjempa om opprykk igjen, men samtidig vil jeg si heldigvis fordi det kan bety at vi fortsatt har en klubb. For egen del ser jeg heller andre divisjonsfotball på Vinger enn ingen fotball på Vinger. MEN jeg håper selvfølgelig at vi kan bite oss fast i Adeccoligasen og at noen unge talenter tar steget og at vi om noen år er tilbake i toppen av Adeccoligaen. Jeg tror ikke dette er et umulig scenario, selv om ikke ting ser så lyst ut pr dags dato. KIL er nemlig ikke den eneste klubben i norsk toppfotball som må vende på hver tue og pante flasker for å få til videre eksistens og satsing (i prioritert rekkefølge).
Skjønner at folk synes det ser svart ut og er negative, men håper vi alle sees på stadion da sesongen sparkes i gang. Takler man ikke motgang får man finne seg an annen klubb enn KIL!