KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 Jul 2025, 20:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 213 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Spillerstallen 2013
PostPosted: 30 Jan 2013, 09:49 
Klubbdirektør

Dette er tragisk. Vi kvitter oss med en målmaskin for slik og ingenting. Dette er dessverre ettervirkningene etter dansken, markedssjefen og det sittende styret.

Klarer vi å skape engasjement med mange lokale juniorer og et lag som kjemper om å beholde plassen i Adeccoligaen?

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 14:46 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article6473408.ece

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 17:02 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:
Dette er tragisk. Vi kvitter oss med en målmaskin for slik og ingenting. Dette er dessverre ettervirkningene etter dansken, markedssjefen og det sittende styret.

Klarer vi å skape engasjement med mange lokale juniorer og et lag som kjemper om å beholde plassen i Adeccoligaen?

Det er bra at Nystuen og co legger vekt på å sikre økonomien. Ut i fra det som ble sagt på møtet for Supportere og andre forleden, så er det nødvendig for klubben å få ned lønnskostnadene. Da må man selvsagt kvitte seg med noen spillere. Kanskje er det ettervirkninger fra de som har sittet i styre og stell de siste åra. Man må huske at det har vært veldig turbulente tider med folk ut og inn og konstant dårlig økonomi lenge nå. Derfor er det bra at man nå tar grep.

Synd at vi mister Moen. Han scorer mål, men samtidig har han vært litt uheldig den tiden han har vært i KIL. En del skader. Har på følelsen at han kunne vært enda giftigere med marginene på sin side. Lykke til i Lyn!

Tror alle som er glad i KIL må innse at det fort kan bli en vanskelig sesong rent sportslig. Det positive er at hvis man lykkes med den økonomiske hestekuren, så kan man bygge opp en sunn økonomi som på sikt vil gi muligheter til å bygge opp et nytt lag. Ingenting hadde vært mer gledelig enn om det da hadde vært flere spiller med lokal tilknytning. Og jeg tror at patriotismen ikke blir mindre av den grunn.

Forza Vinger! :D

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 17:28 
Klubbdirektør

Kommer ikke fler folk om det er mange lokale på laget. Se bare på Kil damer, er bare et par av foreldrene som ser på dem. Enda der er det landslags spillere med også.

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 21:12 
Trener

Dette var åpenbart en riktig beslutning for begge parter!

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 21:14 
Forumlegende

Janko wrote:
Kommer ikke fler folk om det er mange lokale på laget. Se bare på Kil damer, er bare et par av foreldrene som ser på dem. Enda der er det landslags spillere med også.

Kanskje like greit å se på dem i år.

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 21:22 
Forumlegende

Forsvinner Dosso og Samir også?
Rykter om noe slikt...

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2013, 23:38 
Forumlegende

Forstår behovet for å få ned lønnsutgiftene, men savner litt informasjon om hvordan man skal få en slagkraftig stall for denne sessongen.

Det er ett lisenskrav at man har ett minimum antall spillere i stallen (tror det er 18). Man bør ha 20-22 spillere i stallen.
Så langt har det bare vært snakk om spillere ut og ikke noen planer om hvordan man skal erstatte dem.

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2013, 01:09 
Klubbdirektør

Dem skal bare ha en stall på 18 stk oluss den femer gruppa som består av lærlinger. De kan hvist bare spille et par kamper for a laget uten å ha proff lisens.Må ha tilatelse selvsagt.

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2013, 09:52 
Forumlegende

Janko wrote:
Dem skal bare ha en stall på 18 stk oluss den femer gruppa som består av lærlinger. De kan hvist bare spille et par kamper for a laget uten å ha proff lisens.Må ha tilatelse selvsagt.

Ok, men nå som Moen er ute har de 17 spillere i stallen. Og det går jo også rykter om at Tuelo, Hæstad, Samir, Dosso og Henry kanskje har andre ting på gang? Det betyr jo at noen må inn for å erstatte disse, Førsun er kanskje ett alternativ. Men hva med resten.

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2013, 11:51 
Klubbdirektør

Henry har bare kontrakt frem til sommern,så det er jo bra hvis dem for noen tusen for han nå. Dosso har prata om å reise i et år, Men er her enda. Dem har hvist sett etter spillere i Sverige. Dem har bra kontakt med de som spilte for Kil. Så det kommer nok et par spillere fra Sverige tenker jeg.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2013, 10:19 
Forumlegende

http://www.kil.no/news/article/rjlnu5pe ... brumunddal

Dette var ikke positive nyheter, her hadde vi en spiller med stort potensiale, sikkert ikke av dem med høyest lønn heller.
Lykke til i Brummendalen, Aleks.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2013, 11:04 
Klubbdirektør

Dette er ikke bra. Overhode ikke. En av de største talentene vi har. Leste i HA i fjor at han var ansatt som heltidsspiller.

Nå er det på tide at noen fra klubben forteller hva som skjer. Er det styrt avvikling mang driver med? Greit å vite før man overfører mer penger til klubben og tegner medlemskap her og der, og betaler målaksjer for seg selv og unger.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2013, 11:04 
Trener

At Moen stakk er greit, der har vi nok av folk som kan steppe inn. Han hadde nok litt lønn også, men at Melgavis forsvinner er ikke bra. En ung og meget spennende spiller som flere ganger var BB i fjor, og garantert ikke tjener store kroner i klubben.

Skjønner at klubben må spare inn, men å starte sesongen med fjorårets 2. lag kommer ikke til å få folk til å dra seg ned på stadion

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2013, 11:52 
Spiller

Neil Lennon wrote:
Dette er ikke bra. Overhode ikke. En av de største talentene vi har. Leste i HA i fjor at han var ansatt som heltidsspiller.

Nå er det på tide at noen fra klubben forteller hva som skjer. Er det styrt avvikling mang driver med? Greit å vite før man overfører mer penger til klubben og tegner medlemskap her og der, og betaler målaksjer for seg selv og unger.

Tre fra klubben (Nystuen, Aasen & Lundgren) fortalte hva som skjer og var veldig tydelige på hva som skjer på supportermøtet den 22.januar. http://www.kil.no/latest-news/article/1 ... d-stemning
Der kom det fram at kutt i spillerlønninger var pri 1 i tida som kom. Jeg synes det var så klart som at om man ikke får ned lønningene, er KIL historie.
Samtidig er det jo noe med å være relalistiske innad og til egen folk/supportere konta det å gå ut i media og male veggen svart. "Kassa er tom igjen", "KIL må kvitte seg med alle spillere", "KIL styrer mot nedrykk" er jo ikke overskrifter vi trenger etter de siste sesongene. Selv om det kanskje er realitetene, er det viktig å holde et optimistisk fokus for å knytte tio seg det som er mulig av sponsorer og fotballtalenter.
Da det er sagt synes jeg det er veldig synd at Melgavis er en av dem som forsvinner. Antageligvis var han ikke av de med mest lønn, han viste seg fra en særs positiv side ved fler anledninger i fjor og er en terrier på banen (slike typer trenger vi egentlig i år).
Det er heller andre spillere (som også sannsynligvis har langt høyere lønninger) jeg heller ville sett ut porten.
At Moen har reist kan jeg leve med. Spillere som Dosso (for dårlig offensivt etter min meningen) og Fazlagic (for treig etter min mening) er nok av de med høyest lønn, og derfor kanskje de to jeg helst hadde sett at funnet seg nye arbeidsgivere slik situasjonen er pr i dag.
Myklebust og Tuelo er nok den definitive lønnsadelen, men de to kan (om de er i slag) skape mye moro på topp, og egenhendig skaffe poeng i kampen mot nedrykk. Men å beholde begge disse er nok heller ikke sansynlig.

Jeg tror nok dessverre at vi må se fremover på hva vi kan oppnå og hva vi kan få, fremfor å se tilbake på hva vi har. Dessverre fordi det hadde vært gøy å kjempa om opprykk igjen, men samtidig vil jeg si heldigvis fordi det kan bety at vi fortsatt har en klubb. For egen del ser jeg heller andre divisjonsfotball på Vinger enn ingen fotball på Vinger. MEN jeg håper selvfølgelig at vi kan bite oss fast i Adeccoligasen og at noen unge talenter tar steget og at vi om noen år er tilbake i toppen av Adeccoligaen. Jeg tror ikke dette er et umulig scenario, selv om ikke ting ser så lyst ut pr dags dato. KIL er nemlig ikke den eneste klubben i norsk toppfotball som må vende på hver tue og pante flasker for å få til videre eksistens og satsing (i prioritert rekkefølge).

Skjønner at folk synes det ser svart ut og er negative, men håper vi alle sees på stadion da sesongen sparkes i gang. Takler man ikke motgang får man finne seg an annen klubb enn KIL! :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 213 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]