TaigerVudds wrote:
Jeg er sikkert i utakt med mange, men jeg synes faktisk kommunen har strukket seg ganske langt. Vedtaket fra 2010 binder faktisk ganske mye når det gjelder ny hjelp, ikke minst når kommunen selv står foran tunge innsparinger. Vi kan mene hva vi vil, men vi snakker konsekvenser for arbeidsplasser, barnehager, skoler, eldre og funksjonshemmede. Da passer det dårlig med nye innspyttinger til et fotballag. Men kommunen skjøv på lånet (da teller det som egenkapital og ikke gjeld i lisensvurderingen, tror jeg), og bidrar med likviditet. Nå innebærer nok likviditetshjelpen i 2012 at det må strammes inn en god del i 2013, og det passer dårlig inn i planene til både investorer og supportere, men det er gjerne prisen å betale når man har brukt for mye. Har fest og morro ført til at lønnskontoen er tom en uke før lønning, da blir det noen stramme dager. Bare å se på Luksusfellen det.
Nå er det opp til klubb og investorer å sikre fremtiden. Styrelederen har gang på gang forsøkt å skyve ansvaret for klubbens fremtid over på kommunen, men det blir jo bare tøys. Nå må investorene på banen, og vise at de faktisk mener det de sier om klubbens store verdi for byen. Samfunnsregnskapet viser jo at det er næringsliv og handel som sitter igjen med mest, og om de tror på samfunnsregnskapet de faktisk bestilte så får de også vise det med handling. Dessuten sa de A ved å bli med på løpet klubben la opp til i vinter, og følgelig må de si B nå som oppvasken må tas.
Så Holth må slutte å skyve ansvaret over på kommunen, og dermed også slutte å være investorenes løpegutt for at disse skal slippe billigere unna. Slå neven i bordet overfor investorgruppen, og fortell at dersom spillerrettighetene skal være mer verdt enn et kampprogram fra ifjor så må de sørge for at lisenskravene er oppfyllt 31. oktober. Enkelt og greit!!
Har i og for seg ganske stor forståelse for at kommunen "må" si nei til KIL. Så hvis ikke investorer og sponsorer er villige til å gi mer, ja da må man snart konvertere og be til alle guder som fins

.
Så svart som det ser ut nå kan gjøre den tøffeste mørkeredd.