KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 15:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 23 Oct 2012, 21:39 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Da Kil fikk utsettelse på den mill de skylder trenger de vel ikke få inn det enda. Da er det bare igjen 2 mill.

Det hjelper ikke med utsettelser for og oppnå positiv egenkapital, og dermed unngå nedgradering til 2.div. Gjelda er der uansett. Det eneste det hjelper på er evnen til og gjøre opp for seg, dvs.likviditeten.

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 22:05 
Klubbdirektør

Libra wrote:
ivo wrote:
Ser stygt ut nå.
...og krise nok en gang...sies det i trådoverskriften.
Bare at nå ser det vel verre ut enn noengang...

Merkelig at det ikke er engasjement her inne en sådan kveld :shock: Jeg ser at Engasjert forgjeves prøver og dra i gang en diskusjon i Glåmdalen også...Ved og kalle de misfornøyde investorene utakknemlige, ufordragelige og tarvelige.

Engasjementet er nok der, men det kan virke som mange er i ferd med å bli grepet av lammelse. Ikke bra.

Det ser virkelig svart ut nå.

Vi får håpe at det kan dukke opp en eller annen uventet gladsak. De planlagte arrangementene kan nok dra inn en del kroner, men jeg hadde håpet at kommunen kunne være med på den tredelte redningsplanen. Hvordan vi skal unngå å bli degradert nå er for meg en gåte. MEN det er utrolig viktig at vi nå ikke gir opp, men tvert imot jobber like hardt fo å finne en løsning.

It ain`t over till it`s over...

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 22:27 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Libra wrote:
ivo wrote:
Ser stygt ut nå.
...og krise nok en gang...sies det i trådoverskriften.
Bare at nå ser det vel verre ut enn noengang...

Merkelig at det ikke er engasjement her inne en sådan kveld :shock: Jeg ser at Engasjert forgjeves prøver og dra i gang en diskusjon i Glåmdalen også...Ved og kalle de misfornøyde investorene utakknemlige, ufordragelige og tarvelige.

Engasjementet er nok der, men det kan virke som mange er i ferd med å bli grepet av lammelse. Ikke bra.

Det ser virkelig svart ut nå.

Vi får håpe at det kan dukke opp en eller annen uventet gladsak. De planlagte arrangementene kan nok dra inn en del kron, er, men jeg hadde håpet at kommunen kunne være med på den tredelte redningsplanen. Hvordan vi skal unngå å bli degradert nå er for meg en gåte. MEN det er utrolig viktig at vi nå ikke gir opp, men tvert imot jobber like hardt fo å finne en løsning.

It ain`t over till it`s over...

Ok... :) Det ser ut som muligheten for og unngå degradering er minimal, da positiv egenkapital før 31.10. virker totalt urealistisk nå. Hjelper ikke med dansegalla den 3.11. Så da må det skje et mirakel løpet av 1 uke, og det går det selvfølgelig an og drømme om.

Blir litt skremt når jeg ser at en FFK-supporter skriver på FB at det tok FFK nesten 20 år og komme tilbake til det gode selskap etter ørkenvandringen i 2.div....Og det må ikke skje KIL, skriver han.

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 23:09 
Reserve

Jeg er sikkert i utakt med mange, men jeg synes faktisk kommunen har strukket seg ganske langt. Vedtaket fra 2010 binder faktisk ganske mye når det gjelder ny hjelp, ikke minst når kommunen selv står foran tunge innsparinger. Vi kan mene hva vi vil, men vi snakker konsekvenser for arbeidsplasser, barnehager, skoler, eldre og funksjonshemmede. Da passer det dårlig med nye innspyttinger til et fotballag. Men kommunen skjøv på lånet (da teller det som egenkapital og ikke gjeld i lisensvurderingen, tror jeg), og bidrar med likviditet. Nå innebærer nok likviditetshjelpen i 2012 at det må strammes inn en god del i 2013, og det passer dårlig inn i planene til både investorer og supportere, men det er gjerne prisen å betale når man har brukt for mye. Har fest og morro ført til at lønnskontoen er tom en uke før lønning, da blir det noen stramme dager. Bare å se på Luksusfellen det.

Nå er det opp til klubb og investorer å sikre fremtiden. Styrelederen har gang på gang forsøkt å skyve ansvaret for klubbens fremtid over på kommunen, men det blir jo bare tøys. Nå må investorene på banen, og vise at de faktisk mener det de sier om klubbens store verdi for byen. Samfunnsregnskapet viser jo at det er næringsliv og handel som sitter igjen med mest, og om de tror på samfunnsregnskapet de faktisk bestilte så får de også vise det med handling. Dessuten sa de A ved å bli med på løpet klubben la opp til i vinter, og følgelig må de si B nå som oppvasken må tas.

Så Holth må slutte å skyve ansvaret over på kommunen, og dermed også slutte å være investorenes løpegutt for at disse skal slippe billigere unna. Slå neven i bordet overfor investorgruppen, og fortell at dersom spillerrettighetene skal være mer verdt enn et kampprogram fra ifjor så må de sørge for at lisenskravene er oppfyllt 31. oktober. Enkelt og greit!!

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 23:21 
Klubbdirektør

Negativ egenkapital betyr at man har mer gjeld enn eiendeler. Og selv om man får utsatt betaling av gjeld en stund, så minker jo ikke gjelda av den grunn. Henning Danielsen bekrefter det samme på FB. Denne utsettelsen har ingen innvirkning på det og oppnå positiv egenkapital.

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 23:21 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Jeg er sikkert i utakt med mange, men jeg synes faktisk kommunen har strukket seg ganske langt. Vedtaket fra 2010 binder faktisk ganske mye når det gjelder ny hjelp, ikke minst når kommunen selv står foran tunge innsparinger. Vi kan mene hva vi vil, men vi snakker konsekvenser for arbeidsplasser, barnehager, skoler, eldre og funksjonshemmede. Da passer det dårlig med nye innspyttinger til et fotballag. Men kommunen skjøv på lånet (da teller det som egenkapital og ikke gjeld i lisensvurderingen, tror jeg), og bidrar med likviditet. Nå innebærer nok likviditetshjelpen i 2012 at det må strammes inn en god del i 2013, og det passer dårlig inn i planene til både investorer og supportere, men det er gjerne prisen å betale når man har brukt for mye. Har fest og morro ført til at lønnskontoen er tom en uke før lønning, da blir det noen stramme dager. Bare å se på Luksusfellen det.

Nå er det opp til klubb og investorer å sikre fremtiden. Styrelederen har gang på gang forsøkt å skyve ansvaret for klubbens fremtid over på kommunen, men det blir jo bare tøys. Nå må investorene på banen, og vise at de faktisk mener det de sier om klubbens store verdi for byen. Samfunnsregnskapet viser jo at det er næringsliv og handel som sitter igjen med mest, og om de tror på samfunnsregnskapet de faktisk bestilte så får de også vise det med handling. Dessuten sa de A ved å bli med på løpet klubben la opp til i vinter, og følgelig må de si B nå som oppvasken må tas.

Så Holth må slutte å skyve ansvaret over på kommunen, og dermed også slutte å være investorenes løpegutt for at disse skal slippe billigere unna. Slå neven i bordet overfor investorgruppen, og fortell at dersom spillerrettighetene skal være mer verdt enn et kampprogram fra ifjor så må de sørge for at lisenskravene er oppfyllt 31. oktober. Enkelt og greit!!

Har i og for seg ganske stor forståelse for at kommunen "må" si nei til KIL. Så hvis ikke investorer og sponsorer er villige til å gi mer, ja da må man snart konvertere og be til alle guder som fins :wink: .

Så svart som det ser ut nå kan gjøre den tøffeste mørkeredd.

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 23:37 
Reserve

Libra wrote:
Negativ egenkapital betyr at man har mer gjeld enn eiendeler. Og selv om man får utsatt betaling av gjeld en stund, så minker jo ikke gjelda av den grunn. Henning Danielsen bekrefter det samme på FB. Denne utsettelsen har ingen innvirkning på det og oppnå positiv egenkapital.

Jeg mener NFF vurderer et ansvarlig lån som egenkapital om det er mer enn to år fra rapporteringsdato til nedbetalingsdato. Kjenner ikke til detaljene for hvordan lånet er nå eller hvor lenge kommunen er villig til å skyve på nedbetalingsdatoen, men om det er mer enn to år så har faktisk kommunen gitt KIL Toppfotball en utsettelse som påvirker egenkapitalen positivt. De har også bidratt på likviditetssiden, slik at klubben har midler til å drive frem til NFF-pengene (medieavtalen), transfervinduet åpner, og kanskje også sponsorinntekter for 2013 tikker inn.

Profile  

PostPosted: 23 Oct 2012, 23:46 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Libra wrote:

Jeg mener NFF vurderer et ansvarlig lån som egenkapital om det er mer enn to år fra rapporteringsdato til nedbetalingsdato. Kjenner ikke til detaljene for hvordan lånet er nå eller hvor lenge kommunen er villig til å skyve på nedbetalingsdatoen, men om det er mer enn to år så har faktisk kommunen gitt KIL Toppfotball en utsettelse som påvirker egenkapitalen positivt. De har også bidratt på likviditetssiden, slik at klubben har midler til å drive frem til NFF-pengene (medieavtalen), transfervinduet åpner, og kanskje også sponsorinntekter for 2013 tikker inn.

Det høres merkelig ut :) Jeg mener at kommunen bare har bidratt på likviditetssiden, og hvis egenkapitalen skulle styrkes så måtte gjelden slettes. Vi får se, hvis det er så komplisert som du antyder. Men for meg ser det som om kommunen er fornøyd med 2.div. :) Får jo bare håpe at jeg tenker feil :wink:

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 00:03 
Reserve

Libra wrote:
Det høres merkelig ut :) Jeg mener at kommunen bare har bidratt på likviditetssiden, og hvis egenkapitalen skulle styrkes så måtte gjelden slettes. Vi får se, hvis det er så komplisert som du antyder. Men for meg ser det som om kommunen er fornøyd med 2.div. :) Får jo bare håpe at jeg tenker feil :wink:

Dette skriver NFF i dokumentet som forklarer de økonomiske lisenskravene:
Ansvarlig lån jf. NFFs standard kan benyttes for å oppfylle kriteriet om positiv egenkapital. For at ansvarlig lån skal være godkjent for oppfyllelse av kriteriet må det innholde følgende betingelser:
- Det ansvarlige lånet må ha prioritet etter all annen gjeld (også den uprioriterte)
- Forfall for den del av det ansvarlige lånet som benyttes for å dekke manglende konsolidert egenkapital må være mist 2 år fra den aktuelle rapporteringsdatoen (dekke EK 31.12.2009 = første forfall 31.12.2011)

(Og noen flere punkter som ikke var relevante i denne sammenheng.

Dessuten tror jeg ikke "kommunen er fornøyd med 2. div", men at de i lys av tidligere uttalelser og vedtak - og øvrige økonomiske forhold - ikke ser seg i stand til å bidra mer. Noe jeg som innbygger OG SUPPORTER synes er helt fair. Hvorfor navngir du ikke enkelte kapitalsterke investorer, og skriver at det ser ut som "XX eller YY er fornøyd med 2. div"?

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 00:19 
Klubbdirektør

Disse investorerene har ikke all verden av penger. De er der forde andre er der. Fint med navnet sitt i den gruppa der. Hadde de som er der hatt penger hadde ikke 3 mill hvert så mye på de 10-12 stk.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 09:01 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Libra wrote:

Dette skriver NFF i dokumentet som forklarer de økonomiske lisenskravene:
Ansvarlig lån jf. NFFs standard kan benyttes for å oppfylle kriteriet om positiv egenkapital. For at ansvarlig lån skal være godkjent for oppfyllelse av kriteriet må det innholde følgende betingelser:
- Det ansvarlige lånet må ha prioritet etter all annen gjeld (også den uprioriterte)
- Forfall for den del av det ansvarlige lånet som benyttes for å dekke manglende konsolidert egenkapital må være mist 2 år fra den aktuelle rapporteringsdatoen (dekke EK 31.12.2009 = første forfall 31.12.2011)

(Og noen flere punkter som ikke var relevante i denne sammenheng.

Dessuten tror jeg ikke "kommunen er fornøyd med 2. div", men at de i lys av tidligere uttalelser og vedtak - og øvrige økonomiske forhold - ikke ser seg i stand til å bidra mer. Noe jeg som innbygger OG SUPPORTER synes er helt fair. Hvorfor navngir du ikke enkelte kapitalsterke investorer, og skriver at det ser ut som "XX eller YY er fornøyd med 2. div"?

OK, vi får se. I Glåmdalen papir i dag sier både Hans Einar Holth og Roy Holth at de ikke tror at disse betalingsutsettelsene er nok til og berge klubben fra konkurs. Det er bare betalingsutsettelser, og ingenting annet, sier de. Så degradering til 2.div. er visst det beste man kan håpe på. Jeg skjønner at kommunen har strekt seg så langt de kan.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 09:46 
Forumlegende

Degaradering til 2. div er da langt bedre enn alternativet.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 09:49 
Forumlegende

De som har styrt klubben i økonomisk vanære kan fint ta opp private lån eller via evt egne foretak der DE rydder opp etter SEG! Det er faen ikke mulig å gå fra grønt til rødt lys hos NFF på kun en sesong hvis man ikke opptrer direkte uansvarlig.

Mottoet i hele KIL-saviouren må være: Ansvarliggjør de ansvarlige!

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 09:50 
Forumlegende

mikeb wrote:
Degaradering til 2. div er da langt bedre enn alternativet.

Nei, potensialet er Adeccoliga, 2. divisjon er for amatører. Vi skal og må ha Toppfotball i byen.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2012, 10:17 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
De som har styrt klubben i økonomisk vanære kan fint ta opp private lån eller via evt egne foretak der DE rydder opp etter SEG! Det er faen ikke mulig å gå fra grønt til rødt lys hos NFF på kun en sesong hvis man ikke opptrer direkte uansvarlig.

Mottoet i hele KIL-saviouren må være: Ansvarliggjør de ansvarlige!

Enig. Blir ikke store lånet pr person dette.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]