admin wrote:
Quote:
Vi spiller i Tippeligaen, ikke 2. Divisjon.
Jeg vil anbefale at man kikker nærmere på disse spillerne, og ikke minst Henriksen fra RBK. Et kjempetalent med svært gode landskamper for ungdomslandslaget.
Helt tilfeldigvis kjenner jeg Henriksen, og har sett samtlige (med unntak av 4 kamper G15 landslaget) u-kamper han har spilt med 92-årgangen (han er jo 92). Han har i løpet av de 20+ kampene jeg har sett han ALDRI spilt en dårlig kamp. Fantastisk god på det nivået. I tillegg var han meget god i juniorfinalen mot Stabæk her for et par uker siden. Dessverre er det nok sånn at også RBK vet at han er et kjempetalent, noe nok innhopp til å få gullmedaljen til samlinga viser. Tror derfor det er uaktuelt at de slipper denne 17-åring billig. Tipper også det er forholdsvis uaktuelt å forlate fast 2.div spill i Trondheim for muligens 3.div spill i Kongsvinger så lenge han går på videregående. Tror han blir litt for ung enda til å spill fast i TL for KIL. Også er han jo sønn av far sin, dvs. allerede en legende i RBK.
Det er en del andre spillere i den 92-årgangen som er meget spennende. Foruten Joshua King i United da, som er forholdsvis håpløst å hente til KIL, iallefall nå.
Kan jo begynne med nok en spennende RBK-spiller. Mushaga Bakenga. Debutert i TL i år. også han nok kamper til gull. Fantastiske avslutningsferdigheter. Klassisk spiss. Kan være usynlig i 90 minutter, for så å avgjøre. Har bøtta inn mål for RBK2 i andre div fra kant posisjon i 4-3-3
Trond har jo hatt et annet midtbanetalent under seg i Løv-Ham. Fredrik Haugen. For de som allerede har glemt sesongen 2009, så var det han som scoret 1-1 målet i Bergen, og som scoret den avgjørende straffa mot Start i cupen.
Lyn sliter jo økonomisk, men har en kanon venstrebekk i Alexander Hassum. Nå er vel ikke venstre bekk den plassen KIL trenger å forsterke, men en spiller som i løpet av de kampene jeg har sett han i, fortsatt har til gode å bli rundet av en kantspiller. Vanvittig lange innkast, og kan, dersom det ønskes, ta de gode gamle innkastene Neumann gjorde i sin tid. Har debutert i TL
Viking har to gode talenter: Christian Landu-Landu, debuterte som 16 i TL i sesongen 2008. Sterk og fysisk midtbanespiller. Har lenge vært det største (kanskje ved siden av King) talentet av 92-gutta. Har i år slitt med spilletid, men mye tyder på at han er godt likt i Viking, da klubben ikke ville låne han ut for å spille Adecco-liga. I tillegg til Landu, har du keeperen Aslak Falch, som også debuterte i TL i år, på slutten av sesongen, borte mot Strømsgodset da keeperen til Viking fikk rødt kort.
Krister Wemberg, midtstopper i Moss. Spilt fast i stort sett hele år (er vel uten kontrakt nå). Kjempe stoppertalent. Hatt et meget bra prøvespill i Everton. Vært på radaren til en rekke TL klubber, samt minst 1 italiensk.
Lunan Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen i LSK. Har flere innhopp i TL i år. To spennende spillere. Ruben er vel en allrounder (spiller midtbane på 92-landslaget), mye forsvar i LSK. Fredrik er en kant/spiss. Scorer mye mål på 2-laget til LSK.
Det er nå selvfølgelig fler enn disse også, men jeg valgte bare å nevne noen. Sogndal har to store talenter som ikke fikk debuten sin i år. Og jeg gjentar, dette er bare 92-gutter. Det er jo nok av talenter som kunne vært interessant som både er 91 og 93. Spørsmåletmed så unge spillere er bare, hvor mange av dem ville gått rett inn på et lag i TL? Det er ikke mange. Men vanvittig spennende hadde det vært!