KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jul 2025, 14:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Flisa VS KIL
PostPosted: 10 May 2009, 00:35 
Saftblander

de undervurderer flisa, da ender det med nesten katastrofe

Profile  

PostPosted: 10 May 2009, 01:25 
Klubbdirektør

Noe av det verste jeg har sett. Flaut å være KI supporter. Ikke klare å spille ut ett lag som ikke satser angrep i det hele tatt er for j------ Skulle tro dette var en 3 div kamp. :evil:

Profile  

PostPosted: 10 May 2009, 11:39 
Forumlegende

Sist gang Nordlie var på Flisa i cupen så førte det til NM-seier på Ullevål senere i sesongen...
Så slapp av :wink:

Jeg så ikke kampen.
Litt skam egentlig, men slik ble det.

Nå er det ikke noe nytt at topplag sliter enormt mot lag fra en lavere divisjon.
Verken her eller i England (de 2 store cuplandene).
F.eks da Lillestrøm vant cupen i 1985 hadde man 1-1 mot Lørensksog i 1.runde.
Omkampen vant man 10-0.
Da man vant i 1978 vant man i 1.runde 1-0 mot Flisa på Flisa!!!
Det er også haugevis med liknende eksempler.
Dessuten holder de beste fra lavere divisjoner forholdsvis høyere nivå i dag enn for 20-30 år siden.

At man taper de aller fleste duellene er selvsagt betenkelig, men heller ikke uvanlig i en del slike kamper.
Her er det ofte litt psykisk at når man ikke klarer å spille ut et slikt lag, så er det noen sperrer som hindrer at man trår til i en fysisk batalje også, for fullt.
Rart, feil, men ofte så sant.

Profile  

PostPosted: 10 May 2009, 12:52 
Spiller

Grunnen til at man ikke klarte å spille ut Flisa er vel nettopp at de ikke satset på angrep, men lå lavt og det gjorde de godt. At man ikke vinner duellene er vel mer bekymringsfullt, hvsi man først skal bekymre seg. Men det er det nok ingen grunn til. en slik cupkamp lever sitt eget liv og har null betydning for neste A-kamp...

Profile  

PostPosted: 10 May 2009, 17:15 
Trener

Uten at jeg fikk sett kampen, så er det mye riktig i det ivo og haraball skriver.

Det er ikke lett å møte lag som legger seg bakpå og spiller for uavgjort. Det er bare å se på kamper mellom f.eks England, Tyskland og andre store nasjoner når de spiller mot lag som f.eks San Marino, Liechtenstein og Luxembourg. Ofte blir det marginale tap for lilleputtstatene, men det hender at de drar i land en overraskende uavgjort som følge av formasjonen 9-0-1 ultradefensiv. Det var mot slike lag at Drillos Flo-pasning for å bryte ned et etablert forsvar kom til sin rett og var dødelig effektiv.

Det som derimot er godt å se med årets lag er at de klarer å yte akkurat det lille "ekstra" som skal til for å vinne også slike kamper, jfr kampen mot Stavanger forrige helg. Stavanger begynte jo å hale ut tiden allerede i 1. omgang, men vi klarte likevel å vinne.

Dette er i motsetning til i fjor. I fjor hadde vi i slike kamper presset på og sluppet inn et fillemål på slutten og tapt.

Uansett hvordan man ser på kampen så gjorde gutta akkurat det de måttte for å gå videre. I andre runde spiller det nada rolle om vi hadde vunnet 10-0 i stedet for på straffer. Litt ekstra nervepirrende i selskap med nettradioen, men vi er da i alle fall videre.

Profile  

PostPosted: 10 May 2009, 21:07 
Saftblander

Det er greit at man skal slå lange baller men da bør det vel være noen bedre hodespillere på topp?Flisas to stoppere vant jo alt på hodet.Det fantes ikke tempo eller innsats eller og bør man vel forlange av Heltidsansatte spillere.

Profile  

PostPosted: 10 May 2009, 22:13 
Trener

Skogenskonge wrote:
Det er greit at man skal slå lange baller men da bør det vel være noen bedre hodespillere på topp?Flisas to stoppere vant jo alt på hodet.Det fantes ikke tempo eller innsats eller og bør man vel forlange av Heltidsansatte spillere.

Tror ikke jeg skrev at man SKAL slå lange baller. Men jeg skrev at en høy, hodesterk spiller som får en lang ball som sendes videre og bryter ned en forsvarsmur var Drillos beste kort mot slike defensive lag. Det er heller ikke lett å holde tempo mot en "forsvarsmur" i fotball. Så når "Festung Flisa" legger seg bakpå så kan man faktisk ikke forvente lekkert, raskt, teknisk spill fra KIL. Det er lett å bruke lang tid på å lete etter åpninger. Sånn sett så er jeg overrasket over laguttaket.

Vanligvis stiller vi med SYlling/K.Risholt/Brenes. Nå stilte vi med Moen/Tuelo/Brenes. Hadde jeg vært Tom så ville jeg ha satt inn Digerud. Vanligvis er K. Risholt en eksepsjonell hodespiller trass i at han ikke er så stor, men når vi skal hvile spillere og de 3 vi stilte med ikke hadde hodestyrke i det hele tatt, så tror faktisk jeg ville ha latt alle faste hvile og stilt med 3 "reserver", dvs Moen/Tuelo/digerud i denne kampen. Evt Brenes/Tuelo/Digerud. Digerud på vingen ville ha gitt luftstyrke og gutten er mer enn moden for å gruse et 3. divisjonslag. Håper faktisk at han kommer inn litt oftere i adecco.

Uansett så er slike lag ekstremt vanskelige å møte, så vi bør ikke forlange 10-0 seier. Jeg hadde forventet at vi hadde avgjort det i ordinær tid, men at vi går videre er egentlig det eneste som betyr noe nå.

Last edited by DV on 10 May 2009, 22:15, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 May 2009, 11:03 
Forumlegende

Ikke bare vi som sleit i cup'n.
http://www.hamar-dagblad.no/apps/pbcs.d ... /198978803

Takk til Skamma som gjorde at jeg vant 500,- på Unibet, men hadde vel blitt det dobble om KIL også hadde vunnet :roll:

Profile  

PostPosted: 11 May 2009, 20:12 
Forumlegende

DV wrote:
Skogenskonge wrote:

1) en høy, hodesterk spiller som får en lang ball som sendes videre og bryter ned en forsvarsmur var Drillos beste kort mot slike defensive lag. Det er heller ikke lett å holde tempo mot en "forsvarsmur" i fotball. Så når "Festung Flisa" legger seg bakpå så kan man faktisk ikke forvente lekkert, raskt, teknisk spill fra KIL. Det er lett å bruke lang tid på å lete etter åpninger. Sånn sett så er jeg overrasket over laguttaket.

2) Vanligvis stiller vi med SYlling/K.Risholt/Brenes. Nå stilte vi med Moen/Tuelo/Brenes. Hadde jeg vært Tom så ville jeg ha satt inn Digerud. Vanligvis er K. Risholt en eksepsjonell hodespiller trass i at han ikke er så stor, men når vi skal hvile spillere og de 3 vi stilte med ikke hadde hodestyrke i det hele tatt, så tror faktisk jeg ville ha latt alle faste hvile og stilt med 3 "reserver", dvs Moen/Tuelo/digerud i denne kampen. Evt Brenes/Tuelo/Digerud. Digerud på vingen ville ha gitt luftstyrke og gutten er mer enn moden for å gruse et 3. divisjonslag. Håper faktisk at han kommer inn litt oftere i adecco.

3) Uansett så er slike lag ekstremt vanskelige å møte, så vi bør ikke forlange 10-0 seier. Jeg hadde forventet at vi hadde avgjort det i ordinær tid, men at vi går videre er egentlig det eneste som betyr noe nå.

2) Kai Risholt var uaktuell grunnet en skade skriver kil.no.
Da håper vi han er klar mot Moss lørdag.

3) Det er sant.
Elverum - HK 1-1
Konnerud - Godset 2-2
Østsiden - LSK 2-3
Senja - Glimt 0-1
Det enfoldige, men sanne: køpp er køpp.
Dette er også sjarmen med køppen i de tidligste rundene.
Joda, seier før straffe burde det vært.
Men egentlig har vel ikke KIL prestert en hel god kamp i serien så langt heller...

1) Eller tyskermetoden fra Vest Tyskland og Bayern Munchen på 1970-tallet.
Prøve å bryte igjennom i midten etter bakken...

Her er man generelt inne på noe.
Synes ofte at mange slår inn altfor tidlig når de selv kan forsere med ballen langt inn i feltet, altså når en medspiller ikke er helt fri.
I slike situasjoner har man med ballen i beina bukta og begge endene, man har makta...

Profile  

PostPosted: 11 May 2009, 23:00 
Trener

ivo wrote:
DV wrote:
Skogenskonge wrote:

1) en høy, hodesterk spiller som får en lang ball som sendes videre og bryter ned en forsvarsmur var Drillos beste kort mot slike defensive lag. Det er heller ikke lett å holde tempo mot en "forsvarsmur" i fotball. Så når "Festung Flisa" legger seg bakpå så kan man faktisk ikke forvente lekkert, raskt, teknisk spill fra KIL. Det er lett å bruke lang tid på å lete etter åpninger. Sånn sett så er jeg overrasket over laguttaket.

2) Vanligvis stiller vi med SYlling/K.Risholt/Brenes. Nå stilte vi med Moen/Tuelo/Brenes. Hadde jeg vært Tom så ville jeg ha satt inn Digerud. Vanligvis er K. Risholt en eksepsjonell hodespiller trass i at han ikke er så stor, men når vi skal hvile spillere og de 3 vi stilte med ikke hadde hodestyrke i det hele tatt, så tror faktisk jeg ville ha latt alle faste hvile og stilt med 3 "reserver", dvs Moen/Tuelo/digerud i denne kampen. Evt Brenes/Tuelo/Digerud. Digerud på vingen ville ha gitt luftstyrke og gutten er mer enn moden for å gruse et 3. divisjonslag. Håper faktisk at han kommer inn litt oftere i adecco.

3) Uansett så er slike lag ekstremt vanskelige å møte, så vi bør ikke forlange 10-0 seier. Jeg hadde forventet at vi hadde avgjort det i ordinær tid, men at vi går videre er egentlig det eneste som betyr noe nå.

2) Kai Risholt var uaktuell grunnet en skade skriver kil.no.
Da håper vi han er klar mot Moss lørdag.

3) Det er sant.
Elverum - HK 1-1
Konnerud - Godset 2-2
Østsiden - LSK 2-3
Senja - Glimt 0-1
Det enfoldige, men sanne: køpp er køpp.
Dette er også sjarmen med køppen i de tidligste rundene.
Joda, seier før straffe burde det vært.
Men egentlig har vel ikke KIL prestert en hel god kamp i serien så langt heller...

1) Eller tyskermetoden fra Vest Tyskland og Bayern Munchen på 1970-tallet.
Prøve å bryte igjennom i midten etter bakken...

Her er man generelt inne på noe.
Synes ofte at mange slår inn altfor tidlig når de selv kan forsere med ballen langt inn i feltet, altså når en medspiller ikke er helt fri.
I slike situasjoner har man med ballen i beina bukta og begge endene, man har makta...

Får fortsette med å svare i nummerrekkefølge ;)

2: Det hadde jeg ikke fått med meg. Håper virkelig han er klar til kampen mot Moss. Selv om Tuelo har fortjent littt mer spilletid og Digerud også kan ta midtspissplassen, så er ikke borte mot Moss en kamp å stille uten Kai.

Og til 1: Det hadde jeg ikke tenkt på før du skrev det. Men det er jo helt riktig en effektiv måte å starte angrep på. Ga meg noen flashbacks til den utdaterte, særtyske "libero"-rollen som "æljen" Bratseth i sin tid hadde i Werder. Når han startet fra eget forsvar med ballen i beina og gampet fremover var det til tider stor fotball og endte i farlige angrep. Når Ronny Johnsen var skadefri og spilte stopper i United/på landslaget så hadde han også noen av de samme tendensene. Kanskje ikke rart Sir A. omtalte ham som sin beste forsvarsspiller i konkurranse med bl.a. J. Staam m.fl.

Dette er også noe som stopperparet vårt kunne ha gjort litt oftere i år. Ryen og Strømnes har ofte hatt muligheten til å forsere fremover og starte angrep med ballen i beina uten å ha tatt muligheten. Mulig det skorter litt på selvtillit/ballfølelse. Dette endret seg en del mot Stavanger når Jonas kom inn. Han beholdt ballen lenger og fintet gjerne vekk en spiller for å få et bedre utgangspunkt for å starte et angrep. Det er riktignok litt mer risikabelt, men var moro å se at han turte i alle fall.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]