DV wrote:
Skogenskonge wrote:
1) en høy, hodesterk spiller som får en lang ball som sendes videre og bryter ned en forsvarsmur var Drillos beste kort mot slike defensive lag. Det er heller ikke lett å holde tempo mot en "forsvarsmur" i fotball. Så når "Festung Flisa" legger seg bakpå så kan man faktisk ikke forvente lekkert, raskt, teknisk spill fra KIL. Det er lett å bruke lang tid på å lete etter åpninger. Sånn sett så er jeg overrasket over laguttaket.
2) Vanligvis stiller vi med SYlling/K.Risholt/Brenes. Nå stilte vi med Moen/Tuelo/Brenes. Hadde jeg vært Tom så ville jeg ha satt inn Digerud. Vanligvis er K. Risholt en eksepsjonell hodespiller trass i at han ikke er så stor, men når vi skal hvile spillere og de 3 vi stilte med ikke hadde hodestyrke i det hele tatt, så tror faktisk jeg ville ha latt alle faste hvile og stilt med 3 "reserver", dvs Moen/Tuelo/digerud i denne kampen. Evt Brenes/Tuelo/Digerud. Digerud på vingen ville ha gitt luftstyrke og gutten er mer enn moden for å gruse et 3. divisjonslag. Håper faktisk at han kommer inn litt oftere i adecco.
3) Uansett så er slike lag ekstremt vanskelige å møte, så vi bør ikke forlange 10-0 seier. Jeg hadde forventet at vi hadde avgjort det i ordinær tid, men at vi går videre er egentlig det eneste som betyr noe nå.
2) Kai Risholt var uaktuell grunnet en skade skriver kil.no.
Da håper vi han er klar mot Moss lørdag.
3) Det er sant.
Elverum - HK 1-1
Konnerud - Godset 2-2
Østsiden - LSK 2-3
Senja - Glimt 0-1
Det enfoldige, men sanne: køpp er køpp.
Dette er også sjarmen med køppen i de tidligste rundene.
Joda, seier før straffe burde det vært.
Men egentlig har vel ikke KIL prestert en hel god kamp i serien så langt heller...
1) Eller tyskermetoden fra Vest Tyskland og Bayern Munchen på 1970-tallet.
Prøve å bryte igjennom i midten etter bakken...
Her er man generelt inne på noe.
Synes ofte at mange slår inn altfor tidlig når de selv kan forsere med ballen langt inn i feltet, altså når en medspiller ikke er helt fri.
I slike situasjoner har man med ballen i beina bukta og begge endene, man har makta...