Synd at det endte slik for Berntsen, han skal ha takk for innsatsen og lykke til videre. Jeg like aldri at man sparker trenere, da jeg tror at man må tåle noen nedturer av og til for også å få fremgang, men gjort er gjort akkurat som når man valgte å avslutte med Skogen. Nå var situasjonen for Skogen og Berntsen litt annerledes ettersom Skogen fikk god med godt ettermæle slev om han også hadde n kontroversiell tid i KIL.
Det er også synd at det nok en gang er kommunikasjonssvikt og rot rundt det administrative i klubben ved at man går ut med navn på et trenerteam uten at dette faktisk er avklart. Jeg ser gjerne at Jørn kommer inn i trenerteamet da jeg tror han biddra med mye positivt som ass.trener for Berntsen, men styret/ledelsen må lære av dette og kanskje dobbeltsjekke et par ting før de går ut i pressen.
Når det gjelder ny trener så er jeg ikke fremmed for at Steen og Karlsrud kan være et godt team, men det bør i såfall gjøres til en permanent løsning ganske fort, overgangsløsninger der ingen vet hvem som skal ha ansvaret når sessongen er over er aldri en bra løsning. Ref. Rosenborg.
Trenerskiftet kan nok ha en kortsiktig positiv effekt på laget, men det er store ting som må rettes på for at laget skal løfte seg og levere stabile resultater resten av sessongen og når man nå har tapt poeng mot en del lag som oppfattes som enkel motstand så bør man slå Start for å få den positive driven inn i laget i forbindelse med dette trenerskiftet.
Jeg vet at en tidligere KIL trener som nå er assistent i en klubb høyerer opp i ligasystemet er klar for hovedtreneroppgaver, men jeg tviler på at måten han ble behandlet på sist han var i KIL gjør at han vil tilbake. Tviler også på at det å komme tilbake til et lag du tidligere har hatt suksess med nødvendigvis leder til det samme igjen. Nei la oss satse høyt, Stenbøl som daglig leder og Drillo som trener