KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 22:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 15:30 
Materialforvalter

Jeg er helt enig med deg i at penger ikke løser alt, ei heller mange tilskuere og god stemning. Men jeg tror de fleste er enige i at dersom man SKAL rykke opp og ikke bare drømme om det så må det satses - og det koster tross alt penger.
Det at ledelsen skal si "nå rykker vi opp" og handler spillere deretter kan vel fort føre til et likviditetsproblem i klubben? Eller tror du automatisk pengene vil renne inn i strie strømmer så fort resultatene kommer?
Jeg mener man må få opp engasjementet og positiviteten rundt KIL og deretter øke satsingen gradvis - i stedet for å bruke penger man ikke har, og som det slett ikke er sannsynlig at man vil få dekket inn igjen.
For en klubb som KIL så tror jeg balansen mellom å bruke for mye og bruke for lite penger er syltynn.

Janko wrote:
Hjelper ikke med store budsjetter alltid. Se på Bryne og Sandefjord. De har vel 4 ganger det KIL har. Men dem er ikke noe bedre en Kil. Pr dags dato. I fjor fikk spillerne gult kort for skikkelige taklinger, men i år for dem gult for munnbruk. Eller frustasjon. Det virker som om de har mista troen helt. Hjelper ikke med 2-3 tusen på tribunen da. Men kanskje ledelsen burde kutte ut å si at de drømmer om opprykk. Og heller si at vi SKAL satse på opprykk. Og kjøpt spillere deretter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 15:35 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
. En bra mann for FRP?

Jeg synes det blir litt for drøyt å dra inn politikk her. Har du behov for å ta FRP eller andre partier foreslår jeg du lager egen tråd på det under "diverse".

Forumets debattanter er mangfoldige og sikkert også politisk på begge sider. Uten at det er relevant i forhold til KIL. La oss respektere at et mangfold av mennesker holder med KIL, og hold deg derfor til saken, som her skal handle om KIL og i dette tilfellet Thomas Berntsen/trener.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 15:41 
Materialforvalter

Er enig i at en klubb måles i mer enn budsjetter og antall tilskuere, men vi kan vel også være enige om at toppfotballen har utviklet seg en god del de siste 25 årene når det gjelder penger.
Det er ikke gitt at man lykkes selv om man har mye penger, men det blir vanskeligere og vanskeligere og lykkes uten.

Karlsen wrote:
Både Fuji og Ivo har en del interessante betraktninger.

Og Fuji, det med budsjett etc, liten klubb, få innbyggere osv er selvsagt korrekt. Men noen ganger føler jeg at enkelte aksepterer at KIL er dårlige fordi "vi er så små".

Selv en liten klubb, som tross alt har biti godt fra seg i norsk toppfotball de siste 25 årene, må kunne ha mål og ambisjoner. Størrelsen på klubben måles i mer enn budsjett og tilskuermengde.

Hadde vi vært en oppkomling som Notodden eller Nybergsund er i dag så hadde vi kunne gledet oss rått over at vi fikk lov til å være på dette nivået.

Med tanke på hva KIL har vært, hva KIL er og har betydd må man kunne sette noen mål og ambisjoner selv om man ikke eier nåla i veggen. Samtidig er trauste Glåmdøler uvant med ambisjoner og det å stikke seg fram. Jeg mener KIL har et stort potensiale nettopp på grunn av fortiden. Og at man må tørre å si at "vi er KIL, vi klarer ALT"

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 15:51 
Reserve

Jeg vet at du ikke har humor Karlsen, men nå får du slutte å grine. Det med Frp var en morsomhet. Og jeg vet du var aktiv lokalpolitiker for Frp, men såpass takhøyde bør det være her inne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 16:00 
Reserve

Til Mikeb.
Du synes altså det er greit at favorittklubben din har en trener med disse egenskapene? Som i tillegg er trener for et lag som ligger sist på tabellen.
Da skal du i hvert fall ikke kalles medgangssupporter.
Hvis jeg i tillegg opplyser at Åge Steen sa takk for seg fordi Berntsen var umulig å samarbeide med, så begynner dette å se bra ut.
Husker fortsatt Steen sa dette i fjor sommer: "Vi fikk et meget solid inntrykk av Thomas under intervjurundene, men dessverre har ikke sett igjen så mye av det vi snakket om.
Tre måneder senere sa Steen takk og hei.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 16:01 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Jeg vet at du ikke har humor Karlsen, men nå får du slutte å grine. Det med Frp var en morsomhet. Og jeg vet du var aktiv lokalpolitiker for Frp, men såpass takhøyde bør det være her inne.

Man skal være forsiktig med å tråkke på noen på et forum. Saklighet er viktig. Jeg gir blanke f.. i dette personlig, hadde vært akkurat like ille om du hadde tatt SV for eksempel. Men sender deg en pm jeg. Saklighet folkens!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 16:12 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Til Mikeb.
Du synes altså det er greit at favorittklubben din har en trener med disse egenskapene? Som i tillegg er trener for et lag som ligger sist på tabellen.
Da skal du i hvert fall ikke kalles medgangssupporter.
Hvis jeg i tillegg opplyser at Åge Steen sa takk for seg fordi Berntsen var umulig å samarbeide med, så begynner dette å se bra ut.
Husker fortsatt Steen sa dette i fjor sommer: "Vi fikk et meget solid inntrykk av Thomas under intervjurundene, men dessverre har ikke sett igjen så mye av det vi snakket om.
Tre måneder senere sa Steen takk og hei.

Er selvfølglig like misfornøyd som du med dagens tabellsituasjon, men det jeg er enda mer misfornøyd med er at det hver gang KIL har en dårlig periode så dukker det opp et par stykker på forumet med påstått detaljkunnskap om forholdene i klubben og kaster dritt på enten trenere, spillere eller andre som er involvert i klubben. Jeg kan ikke uttale meg om Berntsens egenskaper, men husker at samme tiraden kom mot Skogheim, det har vært andre som har hatt uttalt seg mot Njøsen, Lund har fått passet påskrevet som markedsansvarlig og diverse spillere får til stadighet høre at de ikke duger. Ingen blir bedre av at de til stadighet for høre at de ikke holder mål.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 16:27 
Reserve

Men hvem er KIL Toppfotball?
Er det Frøken Elle, Henning Kjøk, Jens Njøsen, Thomas Berntsen eller Kai Olav Ryen?
Nei, KIL Toppfotball er vi som betaler 100 kroner annenhver søndag.
Jeg har sett hver eneste hjemmekamp siden 1991. Det har ingen av de omtalte personene.
I dagens fotball opplever man stort gjennomtrekk av ledere, trenere og spillere, mens supporterne aldri skifter lag. Ergo så skal klubbene lytte til supporterne.
Jeg har hatt fast plass på ståtribunen siden KIL - Viking i 91. Jeg har sett hundrevis av spillere, en rekke trenere og ledere styre butikken på Gjemselund, men rundt meg på ståtribunen står de samme menneskene som i 91. Vi har faktisk opplevd to nedrykk og er ikke veldig sugne på et til.
Jeg ser dessverre litt for mange likhetstrekk med sesongene 99 og 01. De gangene gjorde ikke KIL-ledelsen noe som helst underveis. Det får ikke skje en gang til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 16:32 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Jeg ser dessverre litt for mange likhetstrekk med sesongene 99 og 01. De gangene gjorde ikke KIL-ledelsen noe som helst underveis. Det får ikke skje en gang til.

DET var dagens vise ord! Jeg er livredd for en slik opplevelse som nedrykk en gang til. Slår vi ikke Bryne må det rett og slett gjøres noe. Før det er for sent.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 16:42 
Kaptein

mikeb wrote:
Er selvfølglig like misfornøyd som du med dagens tabellsituasjon, men det jeg er enda mer misfornøyd med er at det hver gang KIL har en dårlig periode så dukker det opp et par stykker på forumet med påstått detaljkunnskap om forholdene i klubben og kaster dritt på enten trenere, spillere eller andre som er involvert i klubben. Jeg kan ikke uttale meg om Berntsens egenskaper, men husker at samme tiraden kom mot Skogheim, det har vært andre som har hatt uttalt seg mot Njøsen, Lund har fått passet påskrevet som markedsansvarlig og diverse spillere får til stadighet høre at de ikke duger. Ingen blir bedre av at de til stadighet for høre at de ikke holder mål.

Amen.

Videre er jeg enig med det både Emil og Karlsen sier iht. 99 / 01. Føler ikke vi er der helt enda, men det bør ikke gå så altfor mye lengre tid.

Apropos Emil, vi er mange her som har både hatt fast sesongkort, og opplevet det du har med laget vårt. Det er greit at du har en slik historie. Men det trenger du ikke trekkes frem for ofte, da det blir tilnærmet arrogant i andres øyne. Greit at du gjør det en gang for å gjøre et poeng altså.

Du har gode innsigelser mot Berntsen, hold deg til dem. Det er de som er konstruktive og interessante for oss andre. Selv om jeg riktignok ikke deler din overbevisning (enda).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 18:50 
Forumlegende

Etter å ha, av alle ting, sett på en episode av Hotel Cæsar, så synes man å se en del likheter mellom den institusjonen og Kil Toppfotball...

Vel, til situasjonen.

Før det første så hadde også Skogheim sine negative uttalelser om at det kom lite folk. Det husker jeg fordi jeg selv kjeftet og smelte mot ham etter hans utsagn.

Ut fra enkelte skriverier her inne, og jeg kan ikke si verken ja eller nei til det, så virker det nærmest som om dagens trener har bondefanget KIL til å gi ham jobben.

Dersom Steen & Co først kvittet seg med Skogheim på en lurvete måte, for så å bli "lurt" av TB, så er likheten med Hotel Cæsar ganske iøynefallende og tragisk-morsom i ett og samme åndedrag.

Man skulle tro at Steen som ble hyllet som en messias, med sin erfaring fra blant annet toppserien, visste å stille de riktige spørsmålene som skulle skille klinten fra hveten.
Referanseinnhenting er vel også en vanlig prosedyre.

Rart, men hva vet jeg...

Var det ikke vår "venn" Ivar Hoff (?) som sa noe i samme ånd som 'Emil Svensson', altså noe om trenerens totale udugelighet foran 2007-sesongen?

Det er selvsagt ikke bra om spillere sies opp via SMS eller sendebud.
Men dette ser vi også ved at bedrifter som skal legges ned etc. får beskjed via media før noe annet sies. Det er dog ingen unnskyldning.

Treningsmetoder vil det alltid være uenighet om og sterke meninger om.
Hva var forresten poengene rundt løpstreningen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 19:46 
Reserve

IVO:

Mulig Skogheim også har klaget noe om oppmøtet på Gjemselund, men hans utstråling trakk langt flere tilskuere enn Berntsen. Dessverre så klarer jeg ikke å se det helt store trenertalentet i Thomas Berntsen og har vært skeptisk fra dag 1.

Når en trener legger fram hvilke tanker han har og hva han står for så må jo ledelsen tro på han.
Nå skal det vel sies at Thomas ikke var førstevalget. Dagens VIF-trener Skullerud var førstevalget, men takket nei fordi han synes det virket litt kaotisk i KIL.
Til slutt sto valget mellom Thomas Berntsen og Trond Amundsen. De fleste er vel enige om at Åge Steen valgte feil mann. Nå likte vel ikke styret i KIL alt Amundsen drev med på fritiden så da ble det Berntsen.
Løv-Ham er nok fornøyd med det valget.

Nå skal det vel sies at Ivar Hoff visste mer om Thomas Berntsen enn noen på Kongsvinger. Han bror Joar følger fotballen på Romerike svært tett og har nok hvisket Ivar i øret at han Berntsen ikke er noen fotballtrener.

Nei, å si opp spillere via SMS er direkte lavmål.

Når det gjelder løpetreningen kunne jeg skrevet et helt foredrag, men Berntsen blandet alt fra rolige langturer, aerob intervalltrening og anaerob intervall i samme økta. Tviler på om Johan Kaggestad hadde blitt så imponert om det opplegget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 20:04 
Reserve

Emil har nok detaljert kunnskap om hva som skjer på Gjemselunds korridorer. Men i fjor var det på samme måte som i år,men da var det stille fra Emil og co fordi vi vant kamper. I år er det enklere og være tøff i trynet pga noen tap i innledningen av sesongen. Fokuset her må jo ligge på styret som faktisk ikke har løftet en finger for og forbedre den gode prestasjonen fra i fjor. Vi har mistet ryggraden i laget fra i fjor og erstattet med spillere fra lag under oss på tabellen. Hvorfor? Fordi klubben for det første er ekstremt dårlige på spillersalg. Vi har fått mindre penger for våre 4 siste salg en det Sogndal,Moss mf får for en spiller. Klubben ligger lavest på lønnsbudskjett i serien og da sier det seg sjøl at det ikke blir mange gode spillere eller seiere.Totalen blir dårligere til syvende og sist. Jeg kjenner ikke Berntsen eller Kristiansen personlig,men jeg vet at sistnevnte har vært i klubben noen år nå og jobbet tett sammen med Skogheim,Amundsen og Steen. Tror ikke han blir målt på et nedrykk fra junior serien for flere år siden. Og for og korrigere deg Emil så var det 86 årgangen som gjorde juniorlaget i 05 til ett av landets beste /trent av nettopp Kristiansen/Amundsen. Nedrykksåret var ikke i nærheten av og ha spillere som Gundersen,Koffeld og Co.Men jeg tror du har rett i at det ikke er verdens mest inkluderende trener vi har. Kanskje derfor Jørn ga seg?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 20:19 
Reserve

Jeg tror du skjønner hvor jeg vil Allan og det er bra!
Poenget mitt er at Kristiansen har vært trener en gang og mislyktes fullstendig. Han dolket også Amundsen i ryggen i sin tid. Han har bevist null som trener.
Greit at juniorlaget mistet 86-årgangen, men det gjorde jo alle juniorlagene. Kristiansen tok laget fra 2. plass til nedrykk. Godt gjort!

Jeg har vært kritisk til Berntsen hele veien, men i fjor reddet han seg med en god høstsesong. Jeg synes ikke han har utviklet laget noe etter at Vegard dro og han framstår helt desperat etter spillere som kan redde butikken. Vegard maste aldri om spillere, men vant likevel kamper.

Det mest bekymringsfulle er likevel spillernes innsats og glød. For uansett om klubben har 1 milliard eller 50.000 i budsjett så bør alle spillerne yte maksimalt. Det føler jeg ikke at spillerne har gjort i år. Da må Berntsen enten ta ansvaret for at folk ikke yter eller skifte ut de som ikke yter maksimalt.
Lars Erik Fremming har trolig de dårligste basisferdighetene i 1. divisjon, men han gir alltid jernet og klarer seg derfor greit likevel. Det er spillere som Fremming folket vil se og som har vært varemerket til KIL i mange år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 20:52 
Reserve

Jeg har vært så heldig og bli kjent med Conny Månsson igjenom jobben min. Utrolig trivelig kar forresten. Grunnen til at jeg reagerer på at du drar inn hjelpetrenere og andre er den skryten jeg har hørt om jobben de rundt laget gjør for klubben og særlig Eide og Kristiansen.Tror nok poenget er at de ikke slipper til nok. Vet jo at disse også er sterkt engasjert i klubbens yngre garde. Faktisk er det positive i dag at de slapp til Krogh,Digerud,jahr og co som guttespillere..noe som gav dem god kamparena i tidlig fase...tross nedrykket.I følge Månsson er Trond og Kristiansen gode venner uten at jeg vet noe mere om det. Uansett tror jeg det finne kompetanse i klubben hvis denne er ønsket.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]