KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 18:01

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 20:22 
Forumlegende

Ja en sak har flere sider. Man kan kritisere starten på sesongen. Man kan kritisere taktiske disposisjoner. Men som sagt i en annen tråd, et par kamper til bør gå, er man på stedet hvil da så får man ta opp igjen debatten.

Spørsmålet om klubbens ambisjoner er interessant. Ikke et ord har kommet fra ledelsen om dette på lang lang tid. Hadde vært morsomt å bare hørt hva lederne mener om dette. For eksempel styret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 23:03 
Materialforvalter

Jeg har ikke tenkt til å melde meg inn i koret som krever Berntsens hode på et fat (ville blitt mye hår på det fatet, forresten :lol: ), men det er ikke til å unngå at man av og til trekker sammenligninger mellom han og Skogen. Jeg tror en vesentlig forskjell på de to er at Skogen var en fremragende motivator. Gutta hadde lyst til å vinne for han virket det som. Men det er jo litt urettferdig å sammenligne noen med Skogen for det er ikke mange som har maken til sjarm og utstråling som den karen.

En annen stor forskjell på laget i år og ifjor er at vi ifjor hadde en joker i Pelu. I år er det liksom ingen sånne. Men kanskje unge Digerud kan bli en når han får litt tid på seg?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 23:35 
Klubbdirektør

Hadde ikke hjulpet med noen Pelu slik Kil spiller nå allikevel. For det første må man ha en stil å spille etter. Det virker som om spillerne for panikk så fort dem for ballen. Virker usikre og redde. Og da blir det til at dem er dårligere en det dem egentlig er. Synd, men sant. Bare å se på Ryen, virker ikke like sikker som han bruker å være.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 02:35 
Trener

Janko wrote:
Hadde ikke hjulpet med noen Pelu slik Kil spiller nå allikevel. For det første må man ha en stil å spille etter. Det virker som om spillerne for panikk så fort dem for ballen. Virker usikre og redde. Og da blir det til at dem er dårligere en det dem egentlig er. Synd, men sant. Bare å se på Ryen, virker ikke like sikker som han bruker å være.

Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg prioriterte pokerlag fremfor nettradio. Dette må ha vært tortur å høre på. (har likevel fått oppdateringer i løpet av pokerspillingen.) Men nå kaster jeg meg på "koret" som vil ha Berntsens hode på et fat. Jeg tror faktisk at det er i ferd med å bli misnøye også i spillergruppa, da Berntsen helt tydelig viser at han har sine favoritter. F.eks, så uansett hvor dårlig Moen er og spiller, så SKAL han starte, da han er "GULLUNGEN" til Berntsen. At dette medfører at vår venstre side blir totalt handlingslammet både offensivt og defensivt, spiller ingen rolle for Berntsen, så lenge gullungen får spille. Hadde jeg vært en av KIL-spillerne som ser denne forfordelingen av en spiller som knapt holder 3. divisjonsnivå, så hadde jeg blitt ganske sur, og dette gjenspeiles i innsatsen.

Både Moen og Berntsen bør gis free transfer tilbake til lørenskog. (Hvis Lørenskog synes de holder mål og vil ha de tilbake...)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 08:25 
Reserve

Her er det mange faktorer som påvirker,
men Berntsen mangler pondus, laget rulleres altfor mye og hvor har det blitt av de faste posisjonene skogheim var kjent for? 2 mann som dekker en plass, nesten uten unntak. Ikke midtstoppere som spisser osv..

Kristiansen er vel heller ikke en hjelpetrener av høyeste rang, men en billig løsning?

Se rundt i klubben ellers. Njøsen slutter, Lund slutter, Fremming (hans erik) slutter - vi har valgt 2 enkle løsninger.....bare venter på at daglig leder også blir en "billig" løsning. Hvilken toppfotballerfaring og pondus har styret?

Da sparer vi oss til fant......og 2.div!

Så kjære styreleder - start et sted og det nå!

Fjern berntsen og kristiansen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 08:45 
Klubbdirektør

Etter det styreleder sier er det ikke sikkert at det er noen av de som har søkt som for jobben. Adecco skal være med å finne rett person. Håper de for inn en med bein i nesa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 09:14 
Forumlegende

Det er veldig viktig at man nå finner kvalitet i alle ledd og at man ikke forhaster seg med å ansette daglig leder. En rutinert leder som har vært ute en vinterdag før. Ikke sant Stensbøl?

Skulle man finne på å bytte ut Berntsen må man nå finne en med fotballfaglig tyngde som har vært med i mange år og helst med erfaring fra så høyt nivå som mulig. Dersom Amundsen ikke er tilgjenglig før til høsten kan man jo hyre inn en mann som Drillo som vikar? Skal slutte å spekulere i trenerbiten før det eventuelt skjer noe konkret. Men poenget mitt er at man må ta seg tid og strebe etter kompetanse. Og eventuelle mellomløsninger må da også være gode.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 11:28 
Reserve

Kampen mot Løv-Ham gikk som jeg fryktet. Men hvorfor skriker dere om Berntsen nå? Å tape 0-3 hjemme mot topplaget Odd er helt ok, men å tape 3-1 borte mot topplaget Løv-Ham er visst helt krise.
Uansett, Berntsen MÅ VEKK! Men det har jeg ment hele tiden.
Morten Kristiansen regner jeg ikke som trener en gang. Gjør han noe annet enn å hente baller og varme opp keeperne?
Han er kun opptatt av egen posisjon og har en historie som sier sitt. Han klarte faktisk å ta over et av landets beste juniorlag og rykke ned fra interkrets. Premien var å bli a-lagstrener.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 11:39 
Forumlegende

Fotballdommer, fotballtrener, parkeringsvakt...
Hva er værst?

For sesongen 2007 ble Thomas Berntsen "Årets Trener" i 1.div. i en kåring.
Ganske sterkt fordi
- HamKam vel satte scoringsrekord
- Glimt vant kvalikken mot tippeligalaget. En sjeldenhet at noe slikt skjer.

I år er han så langt erklært idiot.
Minst.
Til og med deler av hans ytre brukes imot ham når laget ikke lykkes.

Litt rar denne adeccoen så langt i år.
Seier i går og man hadde luktet på både 3.plassen og 4.plassen.
Nå er man sist etter 5 omganger.

Som Karlsen forleden sa kunne man satset på å beholde Pelu og offensivt lagt det fram for sponsorer og sagt man i 2008 virkelig satset på opprykk.
"Come join the winning team".
Nå mistet man den med de ekstra egenskapene, samtidig som hans karriere muligens settes helt tilbake.

I stedet ser man årets mest fårete uttalelse fra styreleder om at de "har ambisjoner om å ligge høyere på tabellen enn nå" - da de lå nest sist.
Jo, den er sterk, eller rettere sagt ikke så sterk.
(Med forbehold om klønete gjengiving av journalisten.)
Drømmer om eliteserien.
Drøm eller mål?
2 forskjellige ting det.

Drillo?
Tja, hvorfor ikke. Men også hvorfor?
Har man råd til å betale superhonorar til den gamle kommunisten?
Hans klubbmeritter - tja...

Jobbe knallhardt?
Joda, men kanskje ikke bare hardt, men litt smart også.
Alt snakket om "knallhardt" når det virkelig butter kan fort bli tråkking i kvikksand.

Kanskje er ikke treneren god nok.
Da var han det heller ikke i 2007.
Da var den sesongen mest flaks som ikke opptrår i to på rad...
Eller betød Pelu og Lindau sååå mye?
Jamfør Hønefoss, i en årrekke godt lag og dårlig lag annethvert år...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 12:27 
Materialforvalter

Midt oppe i all frustrasjonen over manglende resultater denne sesongen så må vi ikke glemme de rammer man har for å drive med toppfotball på Vinger. Og man kan selvsagt si at de rammene skaper man seg delvis selv (markedsføringen er for dårlig vil noen si, for lave målsetninger osv).
Men så lenge ståa tross alt er som den er så må vi vel nesten forholde oss til det? Dersom man ser på forutsetningene så var det vel fjorårets fjerdeplass som var over all forventning? Eller er vi virkelig så naive at vi mener på ramme alvor at KIL skal kunne konkurrere med klubber som Odd og Start om opprykk slik rammebetingelsene er i dag?
Putter man fingeren i jorda og tenker seg litt om så er det vel mer realistisk at KIL per dags dato hører hjemme som en middelhavsfarer i 1. div. En god sesong gir plassering på øvre halvdel, mens en dårlig sesong gjør at man sliter i bunnen.
Så lenge publikumsoppslutningen og næringslivsinteressen er så laber som den er så synes jeg nesten ikke vi kan forvente mer enn å holde oss i 1.div.
Og JA til alle som kommer med det samme gamle "det er klubbens ansvar og skape blest" osv osv - jeg er enig i det. Men det får da for faen være grenser? 700-800 tilskuere er jo tragisk. Og en haug av de som er der er jo så negative at det halve kunne vært nok - virker jo som om de går på kamp nærmest av skadefryd?!? La meg illustrere; En kamp tidligere denne sesongen så satt det noen rett bak meg, to voksne og en unge - og jeg har aldri hørt makan til negativ unge. Alt var bare dritt med KIL, og de to voksne figurene satt og lo og koste seg dess mer negativ ungen ble.
Engasjement og entusiasme er jo totalt fraværende på Vinger - med et hederlig unntak av supporterklubben! Er vel en av de mer utakknemlige jobbene jeg kan tenke meg å være markedsansvarlig i KIL.
Som klubb snakker alltid KIL om at ingen skal kunne matche dem på innsatsvilje osv. Det samme burde det vært blandt publikum - greit nok at man ikke skal forvente at KIL har 10000 i snitt på kampene, men det burde vært vesentlig høyere enn hva det er - og det burde ha vært en HELT annen stemning og holdning. Nå er ikke jeg fra Kongsvinger, så det er sikkert en del jeg ikke skjønner - MEN hvor i helvete er lokalpatriotismen og entusiasmen på Vinger? Hvor blir det av å kose seg på kamp? Må man virkelig være så helvetes negativ hele tiden? (Understreker at dette ikke gjelder de 200-300 supporterne).
Espen Nystuen sa i "Gjemselund jubler igjen" noe sånn som "Følte at det var i ferd med å bli 2 div nivå både på klubben og omgivelsene" (eller noe lignende husker ikke helt ordrett) - men nå føler jeg at vi er på veg dit igjen!

Dette er på ingen måte ment som et forsvar av spillernes manglende innsats og glød, manglende mønster på angrepspill og andre ting vi har slitt med i år, og som man i høyeste grad kan gjøre noe med. Men det virker som om noen mener at det er en skandale at vi ikke topper tabellen - noe jeg tross alt synes er ganske naturlig i det store og det hele.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 13:24 
Forumlegende

Både Fuji og Ivo har en del interessante betraktninger.

Og Fuji, det med budsjett etc, liten klubb, få innbyggere osv er selvsagt korrekt. Men noen ganger føler jeg at enkelte aksepterer at KIL er dårlige fordi "vi er så små".

Selv en liten klubb, som tross alt har biti godt fra seg i norsk toppfotball de siste 25 årene, må kunne ha mål og ambisjoner. Størrelsen på klubben måles i mer enn budsjett og tilskuermengde.

Hadde vi vært en oppkomling som Notodden eller Nybergsund er i dag så hadde vi kunne gledet oss rått over at vi fikk lov til å være på dette nivået.

Med tanke på hva KIL har vært, hva KIL er og har betydd må man kunne sette noen mål og ambisjoner selv om man ikke eier nåla i veggen. Samtidig er trauste Glåmdøler uvant med ambisjoner og det å stikke seg fram. Jeg mener KIL har et stort potensiale nettopp på grunn av fortiden. Og at man må tørre å si at "vi er KIL, vi klarer ALT"

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 13:46 
Kaptein

Ivo viser nettopp hvorfor man skal passe seg med å ha enkle løsninger på dagens situasjon.. Emil med flere skriker fortsatt etter Berntsens avgang, andre inntar en mer nyansert holdning.

Som en del av sistnevnte gruppering mener jeg det fortsatt er for tidlig å gjøre drastiske forandringer hverken den ene eller andre veien. Problemet KIL opplever nå er såpass sammensatt (jfr. punktene ivo så godt stilte opp) at å bli trangsynt kan gjøre vondt VERRE spør du meg. Jeg har ingen gode svar på hva som bør gjøres, annet enn at man må forsøke så godt man kan å gjøre smarte trekk, og ikke la spillernes hode bli fyllt med kun negativitet. Høres vel naivt og tafatt ut, men ikke desto mindre mener jeg det er bedre enn forhastede avgjørelser. Når det gjelder gutta på banens mentalitet, så trenger den all mulig støtte fra oss.

Der har vi et ikke så rent lite ansvar.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 13:50 
Klubbdirektør

Hjelper ikke med store budsjetter alltid. Se på Bryne og Sandefjord. De har vel 4 ganger det KIL har. Men dem er ikke noe bedre en Kil. Pr dags dato. I fjor fikk spillerne gult kort for skikkelige taklinger, men i år for dem gult for munnbruk. Eller frustasjon. Det virker som om de har mista troen helt. Hjelper ikke med 2-3 tusen på tribunen da. Men kanskje ledelsen burde kutte ut å si at de drømmer om opprykk. Og heller si at vi SKAL satse på opprykk. Og kjøpt spillere deretter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 14:15 
Reserve

Her skal jeg forklare hvorfor Thomas Berntsen bør trekke seg.

Personalbehandling:
Hos Thomas er det kun de 11 som starter som er interessante. I fjor ble både Kjetil Gerhardsen og Jan Martin Knashaug vraket fra a-laget (det må alle spillere tåle). Men Thomas synes det var ubehagelig å si det til spillerne, så han ba assistenten Jørn om å gjøre det. Det endte med at både Knashaug og Gerhardsen fikk beskjed om at dem var vraket fra stallen via sms. Det holder ikke.
Mange spillere føler også at Berntsen latterliggjør de som er skadet. Det er visst bare pingler som blir skadet.

Treningslære:
Jeg har sett intervalltreningene som Thomas Berntsen gjennomfører i januar. Det er en salig røre av alt mulig. Vi som kan litt om trening har snakket mye om KILs løpetrening og er enige om at treningslære ikke er Berntsens sterke side (her sliter for øvrig mange trenere i Norge).
Å gi spillerne to måneder ferie etter sesongen vitner heller ikke om toppidrett.

Spillestil:
Thomas har ingen klar tanke om hvordan KIL skal spille. Jeg vet mange av spillerne savner nettopp dette. At de fant en formasjon og stil som passet i fjor er Peter Lindau sin ære. Lindau er en meget dyktig trener som står for noe.
Nå er Lindau borte og Berntsen virker helt rådvill.
Jeg snakket med Peter i vinter og han fortalte at Berntsen ikke har en eneste tanke om hvordan KIL skal bygge opp angrep.
Det samme var problemet i Lørenskog hvor Berntsen ble reddet av svært gode enkeltspillere.
Uten John Pelu hadde KIL tatt minimalt med poeng på vårsesongen 07, og hadde garantert vært på nedrykk til ferien, og hadde heller ikke funnet den flyten på høsten.

Modenhet:
Mange av spillerne har reagert på Berntsens modenhet. Han er fryktelig opptatt av damer og øl. Han ble aldri helt ferdig med russetida. Hans private oppførsel passer ikke med å være topptrener, og han mister derfor nødvendig respekt blant spillerne.
Berntsen må også innse at hans spillerkarriere er over og slutte å delta på treningene. For det første holder han ikke mål til å trene med KIL og han får ikke utført trenerjobben skikkelig.

Utstrålig:
På dette punktet er det størst forskjell på Berntsen og Skogheim. Berntsen er sur på folk som ikke kommer på Gjemselund. Berntsen må huske en ting: Hvis du driver butikk og kundene uteblir, så bør du kanskje se litt på varene du selger.
Han bruker for mye energi på dommerne (noe han også sleit med i Lørenskog). Tror Berntsen virkelig at dommerne skal endre på sine avgjørelser?
KIL har vært uheldige med dommerne i år, men det er bortkastet energi å fokusere på dommerne. Men hvis man ikke aner hva man skal gjøre for å vinne kamper, er det jo greit å flytte fokus over på andre (les dommere).
Generelt synes jeg Berntsen har litt for enkle svar og løsninger på ting. "Sånn er fotballen" har vi hørt noen ganger nå. En bra mann for FRP?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 15:27 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Her skal jeg forklare hvorfor Thomas Berntsen bør trekke seg.

Personalbehandling:
Hos Thomas er det kun de 11 som starter som er interessante. I fjor ble både Kjetil Gerhardsen og Jan Martin Knashaug vraket fra a-laget (det må alle spillere tåle). Men Thomas synes det var ubehagelig å si det til spillerne, så han ba assistenten Jørn om å gjøre det. Det endte med at både Knashaug og Gerhardsen fikk beskjed om at dem var vraket fra stallen via sms. Det holder ikke.
Mange spillere føler også at Berntsen latterliggjør de som er skadet. Det er visst bare pingler som blir skadet.

Treningslære:
Jeg har sett intervalltreningene som Thomas Berntsen gjennomfører i januar. Det er en salig røre av alt mulig. Vi som kan litt om trening har snakket mye om KILs løpetrening og er enige om at treningslære ikke er Berntsens sterke side (her sliter for øvrig mange trenere i Norge).
Å gi spillerne to måneder ferie etter sesongen vitner heller ikke om toppidrett.

Spillestil:
Thomas har ingen klar tanke om hvordan KIL skal spille. Jeg vet mange av spillerne savner nettopp dette. At de fant en formasjon og stil som passet i fjor er Peter Lindau sin ære. Lindau er en meget dyktig trener som står for noe.
Nå er Lindau borte og Berntsen virker helt rådvill.
Jeg snakket med Peter i vinter og han fortalte at Berntsen ikke har en eneste tanke om hvordan KIL skal bygge opp angrep.
Det samme var problemet i Lørenskog hvor Berntsen ble reddet av svært gode enkeltspillere.
Uten John Pelu hadde KIL tatt minimalt med poeng på vårsesongen 07, og hadde garantert vært på nedrykk til ferien, og hadde heller ikke funnet den flyten på høsten.

Modenhet:
Mange av spillerne har reagert på Berntsens modenhet. Han er fryktelig opptatt av damer og øl. Han ble aldri helt ferdig med russetida. Hans private oppførsel passer ikke med å være topptrener, og han mister derfor nødvendig respekt blant spillerne.
Berntsen må også innse at hans spillerkarriere er over og slutte å delta på treningene. For det første holder han ikke mål til å trene med KIL og han får ikke utført trenerjobben skikkelig.

Utstrålig:
På dette punktet er det størst forskjell på Berntsen og Skogheim. Berntsen er sur på folk som ikke kommer på Gjemselund. Berntsen må huske en ting: Hvis du driver butikk og kundene uteblir, så bør du kanskje se litt på varene du selger.
Han bruker for mye energi på dommerne (noe han også sleit med i Lørenskog). Tror Berntsen virkelig at dommerne skal endre på sine avgjørelser?
KIL har vært uheldige med dommerne i år, men det er bortkastet energi å fokusere på dommerne. Men hvis man ikke aner hva man skal gjøre for å vinne kamper, er det jo greit å flytte fokus over på andre (les dommere).
Generelt synes jeg Berntsen har litt for enkle svar og løsninger på ting. "Sånn er fotballen" har vi hørt noen ganger nå. En bra mann for FRP?

Sikkert mye riktig i det du sier, men det er ikke særlig konstruktivt.
Hva med at du tar over trenerjobben ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]