KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 00:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:10 
Klubbdirektør

Jeg syns det er rart at ikke Fremming står frem og sier at de ikke har fått de sponsorene de regnet med. Og vi hadde mer en 15 spillere i stallen for et år siden en det vi har i dag. Men det er vel ingen i styret som tørr å stå frem ser det ut som heller. De for bestemme seg om de vil satse eller ikke. Pelu har vel igjen 2 år av kontrakten så da må Haugesund betale det Kil forlanger. Men kjenner jeg dem rett går han nok på billig salg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:11 
Klubbdirektør

Flott at vi alltid klarer å finne positive ting ved det negative...Vi må være den søteste suportgruppa i hele landet som godtar alt :roll:

NB-Baller savnes og ønskes.. merk annosen fjott

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:23 
Klubbdirektør

Noe positvt her da http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=924 :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:27 
Saftblander

Det er den voldsomme negative holdningen rundt laget jeg er så inn i helvete lei. Det er liksom oppe og vedtatt at KIL bare er en fattigklubb som er kjempefornøyd med at de greier og overleve i adeco. Ledelsen i KIL forteller i hver gang de er i media hvor ille det står til. Nybergsund blir av folk rundt i landet sett på som en rik klubb, men de kommer til å ha et budsjett som vil ligge under nivået som KIL hadde i år. Du hører ikke ledelsen der snakke om det.

KIL vil med sin voldsomme fukus på hvor ille alt er bare fortsette å gi bort spillere til klubber vi kjemper mot i adeco. Vi selger jo alt bare det er snakk om summer som er over 100 tusen.

Jeg vil at mine unger skal oppleve noe av det jeg har med fotball. Borteturen til Øster og Juventus på Ullevål er noen av høydepunktene, men KIL har også gitt meg mange andre gode stunder.

Det som er problemet er at jeg nå for første gang i livet inser at jeg ikke vil oppleve dette igjen med KIL. Kjærlighet gjør blind og troen på at vi en gang til ville kjempe med de beste har hele tiden ligget der. Jeg selv vil aldri greie å bytte klubb, men mine 2 håpefulle som tror nå at KIL er det beste laget i landet ( god påvirkning av pappa ) skal også få oppleve en annen spenning enn om laget går konkurs eller rykker ned.

Last edited by foppal on 14 Dec 2007, 22:30, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:27 
Forumlegende

Janko wrote:
Jeg syns det er rart at ikke Fremming står frem og sier at de ikke har fått de sponsorene de regnet med. Og vi hadde mer en 15 spillere i stallen for et år siden en det vi har i dag. Men det er vel ingen i styret som tørr å stå frem ser det ut som heller. De for bestemme seg om de vil satse eller ikke. Pelu har vel igjen 2 år av kontrakten så da må Haugesund betale det Kil forlanger. Men kjenner jeg dem rett går han nok på billig salg.

Vel, det blit nok, om det blir et salg, en pris etter forhandlinger.

Det var vel 1 eliteserieklubb som hadde kommet med et bud, men det var så latterlig lavt at det ble blankt avvist videre snakk om det.

Nå er faktisk ikke KIL i den posisjonen at de kan forlange det de vil.
Hadde klubben vært økonomisk solid, hadde det vært noe annet.
Men klubben virker litt "keen" på å selge nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:44 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Flott at vi alltid klarer å finne positive ting ved det negative...Vi må være den søteste suportgruppa i hele landet som godtar alt :roll:

NB-Baller savnes og ønskes.. merk annosen fjott

Trom sammen en gjeng og møt opp på KIL-kontoret mandag og bank i bordet og si i fra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:46 
Trener

ivo wrote:
foppal wrote:

Jeg selv har vært rundt KIL i mange år og man bytter ikke lag, men å reise på kamper og følge laget tett er jeg ferdig med.

Hvorfor så dramatisk?

KIL vil jo alltid være mer enn én gitt spiller uansett - hvem det nå er.

Om Pelu selges er det jo ikke for at man vil være slemme, men fordi deres totalvurdering tilsier at det vil være mer fordel enn ulempe.

Selvsagt er det tragisk om han selges, men dette er nok KIL's lott...

Uenig i at han er dramatisk. KIL er selvsagt mer enn en spiller. Men når styret og en ny sportslig leder etter litt over en måned allerede har gjort om klubben til en sirkusarena uten like av talentløse medieuttalelser og bevist at målsetningen definitivt ikke er å rykke opp i TL, samtidig som de tråkker på supporter-følelsene, så er det ikke like fristende å kjøre ned til Mandal m.m. for å se KIL-kamper. (Jeg har vel 100% oppmøte på våre bortekamper mot MK...) Det å komme hjem 01:30-02:00 natt til mandag og så stille på jobb senest klokken 09:00 er ikke like gøy når vi ikke lenger har ambisjoner.

En ting hadde vært å selge Pelu til en klubb i TL eller Allsvenskan, men til HAUGESUND.....

Det er virkelig så lavmåls at jeg håper at det er (enda) et av Nysæters teite mediestunt for "å skape blest om klubben". Hvis det er det, (forsåvidt uansett om det er det eller ikke....) så burde han og resten av gjengen i styret koste på seg et medie-kurs. (Om ikke klubben knekker ryggen økonomisk av det, da...) før de svarer på en eneste samtale fra Glåmdalen lenger.

Jeg har også en onkel som er lidenskapelig Lyn-supporter, og har vært med på en del av deres kamper. (Morsomt å se noen slå enga...) Men har ved en del anledninger hatt telefonsamtaler på søndager som går som dette:

(Onkel) Hei! Hvor er du nå og hva gjør du?

(Jeg) Er på en bensinstasjon et par mil unna Porsgrunn (sarpsborg, mandal, alt innenfor ca 10 timers biltur).

(onkel) Hæ?

(Jeg) KIL spiller borte mot Pors (evt. andre) i dag.

(Onkel) Åja, jeg hadde håpet å få deg med på Ullevaal i dag....

Må innrømme at det sirkuset her sannsynligvis frigjør en del søndager fra å dra på bortekamp og heller ta en t-banetur til Ullevaal. Vil alltid elske KIL, men lange borteturer kan det bli færre av nå.

Last edited by DV on 14 Dec 2007, 22:50, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:47 
Trener

foppal wrote:
Det er den voldsomme negative holdningen rundt laget jeg er så inn i helvete lei. Det er liksom oppe og vedtatt at KIL bare er en fattigklubb som er kjempefornøyd med at de greier og overleve i adeco. Ledelsen i KIL forteller i hver gang de er i media hvor ille det står til. Nybergsund blir av folk rundt i landet sett på som en rik klubb, men de kommer til å ha et budsjett som vil ligge under nivået som KIL hadde i år. Du hører ikke ledelsen der snakke om det.

KIL vil med sin voldsomme fukus på hvor ille alt er bare fortsette å gi bort spillere til klubber vi kjemper mot i adeco. Vi selger jo alt bare det er snakk om summer som er over 100 tusen.

Jeg vil at mine unger skal oppleve noe av det jeg har med fotball. Borteturen til Øster og Juventus på Ullevål er noen av høydepunktene, men KIL har også gitt meg mange andre gode stunder.

Det som er problemet er at jeg nå for første gang i livet inser at jeg ikke vil oppleve dette igjen med KIL. Kjærlighet gjør blind og troen på at vi en gang til ville kjempe med de beste har hele tiden ligget der. Jeg selv vil aldri greie å bytte klubb, men mine 2 håpefulle som tror nå at KIL er det beste laget i landet ( god påvirkning av pappa ) skal også få oppleve en annen spenning enn om laget går konkurs eller rykker ned.

AMEN

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 00:14 
Forumlegende

Skal KIL få penger igjen så må de rykke opp, og skal de klare å rykke opp må de tørre å ta noen få økonomiske sjanser foran neste sessong hvpr målet er opprykk. Pelu trengs for å skrape sammen nok poeng for opprykk så salg av Pelu er det samme som å trekke tilbake de ambisjonene.
Klarer de å skaffe nok spillere på salgsummen av Pelu så er det ren flaks.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 10:10 
Klubbdirektør

I dag sier Olav i avisa at det er bare tilfeldigheter hvis Kil er i toppen nå. Det vil si det samme som om at de ikke har så høye planer om opprykk. Men vi suportere for vel leve med Kil som kjemper om 5-7 plassen og ha det morro for det. Synd men sant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 10:56 
Kaptein

Lite som inspirerer mer til fight enn sånne uttalelser.. Er det mulig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 11:43 
Klubbdirektør

Nei fy faen dette har ødelagt hele helgen min, nå har vi snart mistet hele angrepet og førsterekka tenk på at Lindau,Stormoen,Kris,Kamark,Sylling,Strømnes evt Pelu det er 7 i førsterekka dette hvor har det blitt av stammen som var så viktig å ta vare på? den stammen har nå blitt til en forferdelig tynn busk. Vi trenger ikke 4-5 nye spillere lenger men 7-8 av god kvalitet for å dekke opp for dette samt laget må spille seg inn igjen på nytt :roll: Nei det er ikke morro å være suporter av dette laget etter sesongen er ferdigspilt alså huff frustert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 12:32 
Forumlegende

Janko wrote:
I dag sier Olav i avisa at det er bare tilfeldigheter hvis Kil er i toppen nå. Det vil si det samme som om at de ikke har så høye planer om opprykk. Men vi suportere for vel leve med Kil som kjemper om 5-7 plassen og ha det morro for det. Synd men sant.

Olav Nysæther kan helt sikkert mye mer fotball enn meg.

Men likevel skal jeg si han midt imot og jeg har sjelden vært så sikker på at jeg har rett:

Tilfeldigheter kan føre oss til opprykk påstår Nysæther.
Dette er FEIL!!
Kvalitet og kompetanse samt spillere med ekstreme ferdigheter kan føre oss opp.

Flaks i fotball er oppskrytt. Stang ut? Ja da får man øve mer skuddtrening så det blir stang inn neste gang. Kvalitet for pokker!! DET er nøkkelordet.

Noen som husker hjemmekampen mot Notodden? KIL var ræva i 1. omgang. I 2. omgang kom Pelu innpå og alene sørget for at vi fikk 3 poeng. Hadde ikke Pelu kommet innpå da tror jeg neppe noe vindkast eller en tue kunne sørget for at vi fikk de tre poengene. Pelus ekstreme ferdigheter reddet oss da og har reddet oss mange ganger. Det er ikke tilfeldig at en spiller med ekstreme ferdigheter avgjør fotballkamper. Dette skjer hele tida, overalt på alle nivåer. Javisst er fotball et lagspill, men kun middelmådigheter kan ikke vinne kamper. Ja man må ha noen grovarbeidere også, men ikke bare det.

Erik Noppi var også en mann med ekstreme ferdigheter. Det var ikke tilfeldig at han stanget inn en drøss med mål (og poeng) for KIL på slutten av 90 tallet. Det var dyktighet. Det var Svennis sin pasnings/innleggfot og det var Noppis ekstreme hodestyrke. Ikke tilfeldigheter, flaks, vinden eller ei tue eller en fugl.

Kompetanse, ferdigheter: Ord som er fremmede i det norske samfunnet der det er farlig å være god. Kom faen ikke drassende med ordet "tilfeldigheter" en gang til. Jeg vil høre ord som kompetanse og kvalitet. Og en vilje til å bli så god det lar seg gjøre i alle ledd! Kun vinnere vinner fotballkamper. De som tror på flaks er ikke vinnere. Vinnere tror på egenskaper, ferdigheter, kompetanse og en streben etter å bli bedre.

Pelu er en spiller som kan bli tungen på vektskålen i opprykkskampen. Har KIL råd til å ikke rykke opp??

PS: Nå håper jeg supporterklubbens styre tar tak her og bruker sin posisjon som talerør i media. Det er riktig som det tidligere er påpekt her: Vi må jaggu meg være Norges snilleste supportere.

PSPS: Hva med en studietur til Lyngby eller Napoli for å lære av de supproterne der som fikk klubben sin pissa på? De reagerte... :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 13:58 
Klubbdirektør

Så jævlig tragisk. Dersom Pelu blir solgt får vi ikke vite den eksakte prisen samme hva, jeg frykter at prisen det her er snakk om er nærmere 2 mill enn 3. Riktinok er FKH en rik 1.divisjonsklubb, men 3 mill for en spiller har de neppe råd til.

Eneste håpet nå er at et eliteserielag eller en utenlandsk klubb legger 5 mill på bordet slik at dette kan få en verdig avslutning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 14:46 
Kaptein

Jeg må bare si faen én gang til jeg; FAEN.

Helt enig Karlsen. Uansett utfall på elendigheten må frustrasjonen til supporterklubben opp og frem i lyset...

Det som har skjedd de siste dagene er direkte ekkelt;

FØRST; etter noen smeller, STORE smeller (Steen, Stormoen, Sylling, Lindau osv), så får POSITIVE NYHETER, og positiv innstilling;
- Største budsjett noen sinne
- Ny lovende forsvarsspiller
- Pelu ser ut til å bli og utvikles videre
- 50 - 60 navn på blokka
- Vi har tilsynelatende ambisjoner, sportslig

Så ut av faens ingenting;
- Vi har ikke RÅD til å holde Pelu
- Det ser ut som et patetisk mediesirkus der vi fremstår som stakkarslige fattige bønder med null penger, null motivasjon, null muligheter, og null RYGGRAD.
- Vi brekker RYGGEN økonomisk hvis ikke vi får masse spenn
- Vi har ikke ambisjoner, vi håper på TILFELDIGHETER
- Sportslig sjef går av, går ikke av allikevel

Denne utviklingen er for meg nå tyngre å svelge enn Skogheims exit. Og da vurderte jeg drastiske ting mht. oppmøte på kamper og for egen sjels skyld å forsøke å kjøle ned følelsene for laget jeg elsker. Det blir enten eller nå.

Atmosfæren og initiativ rundt laget er for meg ofte like viktig som resultater. Jeg gir mye for å støtte, mot at jeg opplever at den blir verdsatt og klubben har et image som er til å leve med. Perioden i andre divisjon er et eksempel. Sportslig sett dårliger, men du store min så godt det føltes å heie på KIL. Det var fight og glød. Det er det ikke idag.

Tragisk. Vær så snille, dere i styret, rop litt høyt for én gangs skyld - vis misnøye - for nå er det for faen meg legitimt!

Last edited by hNk* on 15 Dec 2007, 14:58, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]