ivo wrote:
foppal wrote:
Jeg selv har vært rundt KIL i mange år og man bytter ikke lag, men å reise på kamper og følge laget tett er jeg ferdig med.
Hvorfor så dramatisk?
KIL vil jo alltid være mer enn én gitt spiller uansett - hvem det nå er.
Om Pelu selges er det jo ikke for at man vil være slemme, men fordi deres totalvurdering tilsier at det vil være mer fordel enn ulempe.
Selvsagt er det tragisk om han selges, men dette er nok KIL's lott...
Uenig i at han er dramatisk. KIL er selvsagt mer enn en spiller. Men når styret og en ny sportslig leder etter litt over en måned allerede har gjort om klubben til en sirkusarena uten like av talentløse medieuttalelser og bevist at målsetningen definitivt ikke er å rykke opp i TL, samtidig som de tråkker på supporter-følelsene, så er det ikke like fristende å kjøre ned til Mandal m.m. for å se KIL-kamper. (Jeg har vel 100% oppmøte på våre bortekamper mot MK...) Det å komme hjem 01:30-02:00 natt til mandag og så stille på jobb senest klokken 09:00 er ikke like gøy når vi ikke lenger har ambisjoner.
En ting hadde vært å selge Pelu til en klubb i TL eller Allsvenskan, men til HAUGESUND.....
Det er virkelig så lavmåls at jeg håper at det er (enda) et av Nysæters teite mediestunt for "å skape blest om klubben". Hvis det er det, (forsåvidt uansett om det er det eller ikke....) så burde han og resten av gjengen i styret koste på seg et medie-kurs. (Om ikke klubben knekker ryggen økonomisk av det, da...) før de svarer på en eneste samtale fra Glåmdalen lenger.
Jeg har også en onkel som er lidenskapelig Lyn-supporter, og har vært med på en del av deres kamper. (Morsomt å se noen slå enga...) Men har ved en del anledninger hatt telefonsamtaler på søndager som går som dette:
(Onkel) Hei! Hvor er du nå og hva gjør du?
(Jeg) Er på en bensinstasjon et par mil unna Porsgrunn (sarpsborg, mandal, alt innenfor ca 10 timers biltur).
(onkel) Hæ?
(Jeg) KIL spiller borte mot Pors (evt. andre) i dag.
(Onkel) Åja, jeg hadde håpet å få deg med på Ullevaal i dag....
Må innrømme at det sirkuset her sannsynligvis frigjør en del søndager fra å dra på bortekamp og heller ta en t-banetur til Ullevaal. Vil alltid elske KIL, men lange borteturer kan det bli færre av nå.