Endelig kom målene og poengene, bra utelling i dag. KIL var klart best i dag, selv om jeg syns de viste seg enda mer frem mot Ham-Kam forrige helg. KIL gikk ut i 100, men etterhvert dro Skeid ned tempoen en del. En del smårusk i passningsspillet, men Skeid viste seg frem som det dårligtse laget jeg noensinne har sett i en 1. div kamp. Om de ikke klarte å rote bort ballenen selv så presset KIL de til å gjøre feil og hadde det ikke vært for et tvilsomt straffespark så hadde resultattipset mitt gått inn i dag.
Litt ymse prestasjoner fra KIL spillerene selv om vi var klart best i dag. Syns Stormoen var den som viste seg best frem i 90 minutter, og man kan selvfølgelig ikke komme utenom tomålsscorer Pelu, han hadde mye fikse kombinasjoner sammen med Berg-Hansen, men av og til kunne det bli litt vel fikst, men når disse kombinasjonene sitter så kommer KIL til å være meget farlig. Første målet var en perle av et innlegg som Sylling satte kontant i mål med hodet. de to neste målene var det nesten Kaasa-klasse over, Pelu akslererte gjennom midtforsvaret og der Kaasa brukte kraft, brukte Pelu timing og plassering og satte ballen i nota bak Skeids keeper. Paradoksalt nok ble en av Skeids midtstoppere kåret til Skeids bestemann av østkantavisa

Syns faktisk bekken til Skeid hadde grei kontroll på Pelu til tider, men etterhvert som Pelu trakk mer inn mot midten og det ble to fine mål, ser ut som om Pelu liker seg på Bislett. (Han scora jo her i fjor også.)
Å sette Lindau på topp viste seg også å være smart, Lindau er veldig god til å holde på ballen og spille gjennom medspillere og vi kan skape mange sjanser på den måten.
Bak hadde vi grei kontroll og idag syns jeg Ryen sto frem som sjefen i forsvaret selv om både Førsund, Kamark og Kris heller ikke hadde noen dårlig dag.
Hærlig med 3 poeng i surt vær, det varmet.