KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 21 Jul 2025, 05:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 12:55 
Spiller

Huh... interessant nick.

Ser på VGD at mange har tenkt seg på Sofies før kamp

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 13:09 
Grævling

atomsommer wrote:
Og hvor går vi innom for et glass før kampen?

Dette har jeg allerede svart deg på din grævling ;-)

Blir sikkert en del folk på Store Stå, men håper flest mulig kommer på Sofies.....og dit har du også å pelle deg!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 14:35 
Grævling

Hmff.....går rykter om at vi blir plassert på motsatt langside fra fjorårets kamp mot MS. Det betyr fuktig lugg, hvis det ikke slutter å regne!

Skal på kampmøte kl. 15.00, skal undersøke mulighetene for å plassere oss på samme langside som skeid's supportere....så jævla mye folk kommer det vel ikke.

Men....da får folk finne ut av hvor vi skal når de dukker opp ved Bislet. Så sier ryktene at det går tregt i billettlukene...så det kan være greit å ikke komme helt i siste liten!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 18:20 
Reserve

Jada.....0-1, SYlling Olsen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 19:53 
Forumlegende

Berntsen wrote:
Radio Kongsvinger overfører kampen for de som ikke har anledning til å reise innover på søndag. (Men bare for dem :D )

Hadde bare anledning til en del 10-minuttersbolker foran radioen, men dette klarte dere fint! Stå på! :D

Last edited by ivo on 22 Apr 2007, 20:55, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 20:50 
Forumlegende

Endelig kom målene og poengene, bra utelling i dag. KIL var klart best i dag, selv om jeg syns de viste seg enda mer frem mot Ham-Kam forrige helg. KIL gikk ut i 100, men etterhvert dro Skeid ned tempoen en del. En del smårusk i passningsspillet, men Skeid viste seg frem som det dårligtse laget jeg noensinne har sett i en 1. div kamp. Om de ikke klarte å rote bort ballenen selv så presset KIL de til å gjøre feil og hadde det ikke vært for et tvilsomt straffespark så hadde resultattipset mitt gått inn i dag.

Litt ymse prestasjoner fra KIL spillerene selv om vi var klart best i dag. Syns Stormoen var den som viste seg best frem i 90 minutter, og man kan selvfølgelig ikke komme utenom tomålsscorer Pelu, han hadde mye fikse kombinasjoner sammen med Berg-Hansen, men av og til kunne det bli litt vel fikst, men når disse kombinasjonene sitter så kommer KIL til å være meget farlig. Første målet var en perle av et innlegg som Sylling satte kontant i mål med hodet. de to neste målene var det nesten Kaasa-klasse over, Pelu akslererte gjennom midtforsvaret og der Kaasa brukte kraft, brukte Pelu timing og plassering og satte ballen i nota bak Skeids keeper. Paradoksalt nok ble en av Skeids midtstoppere kåret til Skeids bestemann av østkantavisa ;) Syns faktisk bekken til Skeid hadde grei kontroll på Pelu til tider, men etterhvert som Pelu trakk mer inn mot midten og det ble to fine mål, ser ut som om Pelu liker seg på Bislett. (Han scora jo her i fjor også.)
Å sette Lindau på topp viste seg også å være smart, Lindau er veldig god til å holde på ballen og spille gjennom medspillere og vi kan skape mange sjanser på den måten.
Bak hadde vi grei kontroll og idag syns jeg Ryen sto frem som sjefen i forsvaret selv om både Førsund, Kamark og Kris heller ikke hadde noen dårlig dag.
Hærlig med 3 poeng i surt vær, det varmet.

Last edited by mikeb on 22 Apr 2007, 20:53, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 20:53 
Trener

Utrolig å være så tidlig hjemme etter kamp. Ikke ofte det skjer.... Men en kald vårdag med duskregn så varmet det utrolig godt med 3 poeng.

Dette var moro, selv om Skeid hang overraskende godt med i 1. omgang og ofte klarte å komme seg i angrep. Midtbanen vår var ikke alltid så taklingssterk som den burde være. Men, til gjengjeld så viste KIL innimellom strlålende takter i angrep. Pelu viste igjen at han kommer til å bli et mareritt for ethvert forsvar i Adecco, Berg Hansen var stor, særlig raidet før Sylling Olsens scoring, og Kil viste hele tiden at de vil spille attraktiv angrepsfotball med ballen langs bakken.

I forsvaret var det stort sett solid, med unntak av den uforståelige straffen, og særlig Kris var imponerende. Han følger alltid vingen uten å selge seg, og setter inn taklingen i nøyaktig riktig tidspunkt. En kjempeforsterkning fra i fjor. I mange av situasjonene i dag ville Byfuglien ha solgt seg alt for tidlig.

Profile  

Post subject: YES
PostPosted: 22 Apr 2007, 21:44 
Reserve

Ja, det smakte med 3 poeng godt i kulda. Etter målet ble 1. omgang en prøvelse, men 2. omgang desto bedre.

Pelu var naturligvis beste mann, men jeg er også imponert over Berg-Hansen; Lindau og Smolinski.
Sideback'ene er definitivt bedre enn i fjor, selv med Guiomar på benken.

Midtforsvaret synes jeg var bedre mot Hamarlaget.

Av det negative må jeg si at det nærmest virket som om Månsson ikke hadde varmet opp, desuten var 75% av utspillene hans feiladressert. Eriksen var definitvt bedre på Bislet ifjor, men får håpe Månsson hever seg igjen.

Last edited by Antienga on 22 Apr 2007, 22:02, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: YES
PostPosted: 22 Apr 2007, 21:48 
Forumlegende

Antienga wrote:

Av det negative må jeg si at det nærmest virket som om Månsson ikke hadde varmet opp, desuten var 75% av utspillene hans feiladressert. Eriksen var definitvt bedre på Bislet ifjor, men får håpe Månsson hever seg igjen.

Enig i at Månsson sleiva litt med utkastene, men til hans forsvar så var det sleipt og glatt, samt litt sidevind som neppe hjalp. Utkastene hans var langt bedre, men var litt mye Langnes over de utsparkene ja.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 21:55 
Klubbdirektør

Grattis alle sammen , dette var en flott kamp og spesielt 2 omg som vi knuser de :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 22:07 
Forumlegende

En flott seier.

Men i 1. omgang synes jeg KIL til tider var forferdelige, selv om det ble skapt sjanser. Grusomt press også inni egen boks som førte til en del halvfarlige avslutninger fra Skeid.

Men hvorfor gidder jeg å dvele ved dette? 2. omgang var bra, veldig fortjent seier. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 22:12 
Klubbdirektør

Har sagt det før, det er masse kvalitet i laget, de trenger bare å få det ut. Og selv om kampen i dag ikke var like god som mot Hamkam, så var det egentlig aldri tvil om at KIL fortjente poengene. Målet til Sylling Olsen var absolutt pure class og det var rett og slett en stor nytelse å se ballen gå rett i nettet og jublende KIL spillere for første gang i år. Pelu viser seg fra noe som må være nært sitt beste. Men noen ganger kan det bli litt for mye dribling. Dog, 2 mål er mer enn man kan forvente og får håpe han fortsetter slik. ;)

Men en ting må jeg si. Er det noen som må ta selvkritikk i dag så er det virkelig oss supporterne. Vi var jo 2-300 stk som sto der og ga ikke fra oss et pip. Det var jo bare tull hele tiden når vi prøvde å synge. Vi har jo lagd bedre liv med 10-15 mann før. Får satse på at det blir bedre neste gang, for vi kan ikke være så stille da vi er så mange!! :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 22:37 
Trener

Men en ting må jeg si. Er det noen som må ta selvkritikk i dag så er det virkelig oss supporterne. Vi var jo 2-300 stk som sto der og ga ikke fra oss et pip. Det var jo bare tull hele tiden når vi prøvde å synge. Vi har jo lagd bedre liv med 10-15 mann før. Får satse på at det blir bedre neste gang, for vi kan ikke være så stille da vi er så mange!! :wink:[/quote]

Helt enig, det var helt tragisk stille fra oss :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 23:03 
Klubbdirektør

KIL-SMURF wrote:
Men en ting må jeg si. Er det noen som må ta selvkritikk i dag så er det virkelig oss supporterne. Vi var jo 2-300 stk som sto der og ga ikke fra oss et pip. Det var jo bare tull hele tiden når vi prøvde å synge. Vi har jo lagd bedre liv med 10-15 mann før. Får satse på at det blir bedre neste gang, for vi kan ikke være så stille da vi er så mange!! :wink:

Helt enig, det var helt tragisk stille fra oss :cry:[/quote]

God planlegging er vel kluet men alikevel vannskelig da man aldri vet hvor mange som kommer. Uansett så bør ledelsen i suportergruppa være bedre rustet da flere møter opp på kampene. Hvor og hva som bør gjøres har vi alltid hvert elendige på, og det bør kanskje bli noen møter slik man blir enige om hva som bør gjøres/fungere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 23:16 
Klubbdirektør

Det skulle likevel gå ann å gi mer lyd fra seg med 2-300 enn med 30...
Det var til tider litt flaut egentlig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]