Sier som Abba; Beside the victory, there's another history.
Nei, det var en fantastisk kamp av KIL. Bare målene manglet (Ja, nå vet dere hvordan jeg har hatt det som Arsenal-supporter denne sesongen). For å vurdere spillerne kan jeg jo prøve meg på en liten børs.
Månsson: Så vidt jeg vet kan han ikke gjøre noe med målet, og har ellers full kontrol på tilbakespill, dødballer og andre ting det skulle være. Virker sikker som banken, kløner lite og er en trygghet baki der. Hadde 2-3 feberredninger også. 7
Kamark: På det jevne. Dette var vel ikke hans favorittkamp da ballen som regel sjelden var på hans side, og nesten alltid var i lufta da den kom mot vår banehalvdel. Blir ikke overrasket om Guiomar tar plassen hans. 5
Førsund: KUPP! Herregud for en spiller. Blant banens beste. Han må vi få resten av sesongen. 8
Ryen: Sikker som alltid, burde scoret i første omgang. 7
Smolinski: Han fortsetter å motbevise min teori om at han er klønete, for det er han ikke. Solid og helt på det jevne. Fin offensiv fot også, til å virke så defensiv. 7
Stormoen: Hang godt med, og selv om det ikke var helt 100% Solan-nivå er formen på god vei. Virket frisk og godt motivert. Uten problemer i det hele tatt. 7
Berg Hansen: Han var vel over alt på banen, beviser nok en gang at dette er en spiller vi skal få se mye av. Sett han bedre, men god i dag og. 7
Fremming: Litt usynlig, men den "usynlige" jobben han legger ned med all løpingen og slik er uvurderlig. Desverre er han litt dårlig med ball og jeg hadde ikke sett det på som noen bombe om Sylling Olsen tar plassen hans. 6
Sylling Olsen: Har vi hentet han fra Premier League eller noe? Herreugd så fort han har glidd inn. Så fort han åpner målkontoen kan det nok renne inn. Tempo, ballkontroll og spilleforståelse til tusan og holder for tiden et høyt adeccoliga nivå. Straffe er rulett. Blant banens beste. 8
Nås: Vinner mye i lufta i starten av kampen men dabber litt av etterhvert. Litt på hæla. 5
Pelu: Vi har en svenske, i rødt og hvitt. Han er den beste på laget mitt. John Pelu John Pelu John Pelu John Pelu ............. Nei, i dag var han god. Konstant trussel til skamma forsvaret. Tror backene fortsatt er svimle. Mangler som hele KIL bare scoringen. Banens beste? 9
---
Samuelsson: Positivt innhopp. Kjempet, vant hodedueller og kom til to kjempesjanser som den ene, en halvbrasse fra 5 meter, er et under at ikke gikk inn. Har et stort avslutningsreportoar og kanskje han bare trenger litt tid til å vende seg til Adeccoligaen. Ikke alle som smetter inn like fort som Sylling eller Rønning. Han fårr en 6 pga litt lite spilletid.
Torp: Også positivt innhopp men han spiller for lite til å få noen spesiell karakter. Er meget sterk i kroppen og kommer seg til to meget gode innlegg. Bør starte neste kamp.
Mot Skeid ser jeg ingen grunn til at dette laget ikke entrer Bislett:
Månsson
Kamark - Førsund - Ryen - Smolinski
Stormoen
Berg Hansen - Sylling
Pelu - Samuelsson/Lindau - Torp
KIL har et fantastisk lag i år. Så lenge man ikke selger alle nøkkelspillerne etter sesongen ser jeg ingen grunn til at Njøsen tar feil med TL 2009.