KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jul 2025, 01:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 21:18 
Forumlegende

Ja skuffelsen har lagt seg littegrann, akkurat nok til at man kan se fakta. Og det var at det var en kanonkamp av KIL. Arnar Førsund var jo majestetisk baki der.. Så utrolig bedritent bittert med et sånt tap!! :evil: Fullstendig ufortjent!

Men den fighting spiriten og det spillet KIL viste i dag viser at dette laget har langt større poentsial enn fjorårets lag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 21:57 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Ja skuffelsen har lagt seg littegrann, akkurat nok til at man kan se fakta. Og det var at det var en kanonkamp av KIL. Arnar Førsund var jo majestetisk baki der.. Så utrolig bedritent bittert med et sånt tap!! :evil: Fullstendig ufortjent!

Men den fighting spiriten og det spillet KIL viste i dag viser at dette laget har langt større poentsial enn fjorårets lag.

Enig. KIL var flere hakk bedre enn HK. Laget spilte stort - men ok - måla var mankoen. Da faller jo alt egentlig. På Østlendingen Nett sier Jan Rønningen at det var hans desidert beste kamp noensinne!

http://www.ostlendingen.no/apps/pbcs.dl ... 15022/1020

Det sier vel alt. Men jævlig typisk - at motstanderen liksom så enkelt setter målet når de har en klar sjanse!!! Bortsett fra resultatet :? var KIL et klart bedre lag, men det er vel typisk at HK liksom vinner en slik kamp.

Spillemessig er de jo mye bedre enn i fjol - også enn i 2004. Men da satte de målene tidlig i sesongen og sent - med elendig periode midt i. Tapet mot Mabdal synes rart - men sier vel litt om ustabilitet.

Lenge siden sist seier faktisk --- veldig lenge.

Et sprøtt forslag.
Kjør rekke med Pelu - Sylling - Torp hvor laget "løper igjennom" om man forstår meg. Her har man 3 med stor fart og gode skuddbein.

De 3 midtspissene har altså tilsammen 4 mål i år (1 på straffe). Uansett hvordan vi vrir og vrenger på det. Men man må ikke få panikk heller.

De 2 neste er veldig viktige og bør vi 4 poeng. Sikkert litt vanskelig å komme ovenpå igjen akkurat nå. Altså nytenning.

Hadde parkert ved siden av Lars Tjærnås og høflig som jeg er :roll: måtte jeg gratulere med seier, men tilføye at de var heldige. Hans reaksjon og kroppsspråk sa at han var enig.

Profile  

Post subject: Fest uten F!
PostPosted: 15 Apr 2007, 22:17 
Forumlegende

I dag var det duket til fotballfest med stor F på Gjemselund, og en fykende flott og spennende forestilling ble det. Hvis den innsatsen vi så ute på banen i dag og også på tribunen skal prege sessongen 2007 så vil vi ikke ha noe å skamme oss over når sessongen er over.

Det er ikke noe negativ å sette fingeren på hos noen av gutta på laget, de hadde helt klart bestemt seg at Skamma skulle få kamp om disse poengene og det var ikke noe som vitnet om at dette var kamp mellom topp og bunn i divisjonen. Vi spilte jevnt med dem hele kampen og til tider rundspilte vi dem, desverre hadde de mer gullhår enn et vist lag fra en engelsk by jeg ikke husker navnet på hadde tidligere i år.

Det var en ting som skilte lagene det var at når man kom til avsluttning så nølte vi, mens gutta i grønt og hvitt klinte til, og desverre gikk en av de inn, når vi i tilegg bommer på straffe så var tapet et faktum. Det er klart dette er surt og skuffende, men gutta skal vite at de kan herje med hvem som helst i årets adeccoliga, så bruk skuffelsen til å tenne en ekstra gnist i laget og bruk denne til å få tenning til å yte like mye i alle kampene i år, så vil målene og poengene komme.

I fjor på samme tid hadde vi fått bedre uttelling poengmessig, men hadde ikke imponert spillemessig, laget ser mye bedre ut en det gjorde på samme tid i fjor, med Førsund på plass bak er forsvaret på samme nivå om ikke bedre, Månsson er en tiger med stort overblikk i mål, og midtbane lot ikke Kamma få hvile et sekund, på topp ser det også mye bedre ut, Pelu herjer jo med et meget godt Kamma forsvar så de havner på ræva fler ganger, og Nås var flere hakk bedre enn han var i treningskampen mot Ljungskile. Fortvil ikke gutter dette kommer til å gå bra, og glem ikke vårt mål er å rykke opp i 2009 så denne sessongen ska vi ført og fremst bruke på lagbygging og det bor såpass mye bra i dette laget at med rett folk bak roret skal vi nok klare dette målet.

Den som kommer og sier at man ikke gidder å komme på Gjemselund fordi det var kjedelig kan ikke ha vært på stadion i dag, maken til liv skal man lete lenge etter, selv ikke klanen kunne ha sunget og heiet bedre enn det KIL SK gjorde i dag, hørte ikke mye til en raltivt stor menge skamma supportere på andre siden av banen.

Slik må det bare fortsette :D, men gjerne også med uttelling poengmessig :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 22:43 
Klubbdirektør

Sier som Abba; Beside the victory, there's another history. :roll:

Nei, det var en fantastisk kamp av KIL. Bare målene manglet (Ja, nå vet dere hvordan jeg har hatt det som Arsenal-supporter denne sesongen). For å vurdere spillerne kan jeg jo prøve meg på en liten børs.

Månsson: Så vidt jeg vet kan han ikke gjøre noe med målet, og har ellers full kontrol på tilbakespill, dødballer og andre ting det skulle være. Virker sikker som banken, kløner lite og er en trygghet baki der. Hadde 2-3 feberredninger også. 7

Kamark: På det jevne. Dette var vel ikke hans favorittkamp da ballen som regel sjelden var på hans side, og nesten alltid var i lufta da den kom mot vår banehalvdel. Blir ikke overrasket om Guiomar tar plassen hans. 5

Førsund: KUPP! Herregud for en spiller. Blant banens beste. Han må vi få resten av sesongen. 8

Ryen: Sikker som alltid, burde scoret i første omgang. 7

Smolinski: Han fortsetter å motbevise min teori om at han er klønete, for det er han ikke. Solid og helt på det jevne. Fin offensiv fot også, til å virke så defensiv. 7

Stormoen: Hang godt med, og selv om det ikke var helt 100% Solan-nivå er formen på god vei. Virket frisk og godt motivert. Uten problemer i det hele tatt. 7

Berg Hansen: Han var vel over alt på banen, beviser nok en gang at dette er en spiller vi skal få se mye av. Sett han bedre, men god i dag og. 7

Fremming: Litt usynlig, men den "usynlige" jobben han legger ned med all løpingen og slik er uvurderlig. Desverre er han litt dårlig med ball og jeg hadde ikke sett det på som noen bombe om Sylling Olsen tar plassen hans. 6

Sylling Olsen: Har vi hentet han fra Premier League eller noe? Herreugd så fort han har glidd inn. Så fort han åpner målkontoen kan det nok renne inn. Tempo, ballkontroll og spilleforståelse til tusan og holder for tiden et høyt adeccoliga nivå. Straffe er rulett. Blant banens beste. 8

Nås: Vinner mye i lufta i starten av kampen men dabber litt av etterhvert. Litt på hæla. 5

Pelu: Vi har en svenske, i rødt og hvitt. Han er den beste på laget mitt. John Pelu John Pelu John Pelu John Pelu ............. Nei, i dag var han god. Konstant trussel til skamma forsvaret. Tror backene fortsatt er svimle. Mangler som hele KIL bare scoringen. Banens beste? 9

---

Samuelsson: Positivt innhopp. Kjempet, vant hodedueller og kom til to kjempesjanser som den ene, en halvbrasse fra 5 meter, er et under at ikke gikk inn. Har et stort avslutningsreportoar og kanskje han bare trenger litt tid til å vende seg til Adeccoligaen. Ikke alle som smetter inn like fort som Sylling eller Rønning. Han fårr en 6 pga litt lite spilletid.

Torp: Også positivt innhopp men han spiller for lite til å få noen spesiell karakter. Er meget sterk i kroppen og kommer seg til to meget gode innlegg. Bør starte neste kamp.

Mot Skeid ser jeg ingen grunn til at dette laget ikke entrer Bislett:

Månsson
Kamark - Førsund - Ryen - Smolinski
Stormoen
Berg Hansen - Sylling
Pelu - Samuelsson/Lindau - Torp

KIL har et fantastisk lag i år. Så lenge man ikke selger alle nøkkelspillerne etter sesongen ser jeg ingen grunn til at Njøsen tar feil med TL 2009.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 22:46 
Trener

Jaja, tilbake igjen i Oslo. Dette var en bisarr opplevelse. Får vel starte med det beste. Det var at flyttingen til sittetribunen fungerte bra. Feltet burde vært bredere, men likevel.

KILs banespill var også utrolig bra i denne kampen. Pelu var enorm på kanten/topp. Førsund hadde en veldig god debut, så det er bare å finne frem ny leiekontrakt til enga med en gang. Den MÅ forlenges. Og til sommeren, når han kun har 6 måneder igjen av kontrakten forventer jeg at det ligger en kontrakt og venter. Ellers er forsvaret vårt ufattelig godt nå. Selv med Guiomar på skadelisten har vi vel divisjonens beste forsvarsfirer (femmer, med Conny).

Men at vi ikke klarer å score, da. Brenner til og med en straffe. Og en haug med 100%-sjanser. Lenge siden jeg har vært på kamp og sett et tilsvarende ran. Det eneste dekkende ordet jeg kan finne. Det så ut som HamKam var et lag som kjempet mot nedrykk og KIL et topplag som kjemper om å rykke rett opp. Så trass i skuffelse og sår hals, er det naturligvis ingen tvil om at jeg skal på de 3 neste kampene også.

Forøvrig la jeg godt merke til en ting når kampen var over og de fleste KIL-gutta var skuffet og mange hadde lyst til å tusle rett i garderoben, så tok Pelu tak og "hanket" inn gutta til å takke supporterne. Får mer og mer lyst på en drakt med Pelu på ryggen. Håper han scorer det hattricket han fortjente i dag neste helg. For i dag hadde han fortjent et hattrick...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 22:47 
Klubbdirektør

Det vi trenger og har alltid trengt er en SPISS. Ikke lov å bomme på de sjansene Kil hadde i dag. Derfor er vi ikke i toppen. Alle andre lag hadde puttet på 3 mål av de sjansene kil hadde. Det er bare angrepet kil ikke har de brste, Resten av laget er meget bra besatt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 22:59 
Forumlegende

Korslund wrote:
Sier som Abba; Beside the victory, there's another history. :roll:

Nei, det var en fantastisk kamp av KIL. Bare målene manglet (Ja, nå vet dere hvordan jeg har hatt det som Arsenal-supporter denne sesongen). For å vurdere spillerne kan jeg jo prøve meg på en liten børs.

Månsson: Så vidt jeg vet kan han ikke gjøre noe med målet, og har ellers full kontrol på tilbakespill, dødballer og andre ting det skulle være. Virker sikker som banken, kløner lite og er en trygghet baki der. Hadde 2-3 feberredninger også. 7

Kamark: På det jevne. Dette var vel ikke hans favorittkamp da ballen som regel sjelden var på hans side, og nesten alltid var i lufta da den kom mot vår banehalvdel. Blir ikke overrasket om Guiomar tar plassen hans. 5

Førsund: KUPP! Herregud for en spiller. Blant banens beste. Han må vi få resten av sesongen. 8

Ryen: Sikker som alltid, burde scoret i første omgang. 7

Smolinski: Han fortsetter å motbevise min teori om at han er klønete, for det er han ikke. Solid og helt på det jevne. Fin offensiv fot også, til å virke så defensiv. 7

Stormoen: Hang godt med, og selv om det ikke var helt 100% Solan-nivå er formen på god vei. Virket frisk og godt motivert. Uten problemer i det hele tatt. 7

Berg Hansen: Han var vel over alt på banen, beviser nok en gang at dette er en spiller vi skal få se mye av. Sett han bedre, men god i dag og. 7

Fremming: Litt usynlig, men den "usynlige" jobben han legger ned med all løpingen og slik er uvurderlig. Desverre er han litt dårlig med ball og jeg hadde ikke sett det på som noen bombe om Sylling Olsen tar plassen hans. 6

Sylling Olsen: Har vi hentet han fra Premier League eller noe? Herreugd så fort han har glidd inn. Så fort han åpner målkontoen kan det nok renne inn. Tempo, ballkontroll og spilleforståelse til tusan og holder for tiden et høyt adeccoliga nivå. Straffe er rulett. Blant banens beste. 8

Nås: Vinner mye i lufta i starten av kampen men dabber litt av etterhvert. Litt på hæla. 5

Pelu: Vi har en svenske, i rødt og hvitt. Han er den beste på laget mitt. John Pelu John Pelu John Pelu John Pelu ............. Nei, i dag var han god. Konstant trussel til skamma forsvaret. Tror backene fortsatt er svimle. Mangler som hele KIL bare scoringen. Banens beste? 9

---

Samuelsson: Positivt innhopp. Kjempet, vant hodedueller og kom til to kjempesjanser som den ene, en halvbrasse fra 5 meter, er et under at ikke gikk inn. Har et stort avslutningsreportoar og kanskje han bare trenger litt tid til å vende seg til Adeccoligaen. Ikke alle som smetter inn like fort som Sylling eller Rønning. Han fårr en 6 pga litt lite spilletid.

Torp: Også positivt innhopp men han spiller for lite til å få noen spesiell karakter. Er meget sterk i kroppen og kommer seg til to meget gode innlegg. Bør starte neste kamp.

Mot Skeid ser jeg ingen grunn til at dette laget ikke entrer Bislett:

Månsson
Kamark - Førsund - Ryen - Smolinski
Stormoen
Berg Hansen - Sylling
Pelu - Samuelsson/Lindau - Torp

KIL har et fantastisk lag i år. Så lenge man ikke selger alle nøkkelspillerne etter sesongen ser jeg ingen grunn til at Njøsen tar feil med TL 2009.

Grei spillerbørs, enig i at Smolinski er en solid og hensynsløs back å bryne seg på, men han har litt for mange upresise avleveringer til å kunne sies å ha en fin offensiv fot.

Syns heller ikke Fremming var usynlig, han hadde like høyt tempo som vanlig og hadde en del farlige stikkere som desverre ikke gikk igjennom, med unntak av en som ble avblåst for "feilaktig" offside.

Ellers var Førsund, Berg-Hansen og Pelu fantastiske i dag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 23:13 
Klubbdirektør

Pelu ble bedre når han ble plasert som spiss og Torp på vingen, Ble mer fart i angrepet da. Nås gjemte seg hele tiden. Håper kil starter med der som avslutta i dag. Det var bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 23:24 
Materialforvalter

Janko wrote:
Håper kil starter med der som avslutta i dag. Det var bra.

Helt enig! Uansett - Skeid bør, skal og må slås neste søndag! Regner med at det blir en god del rød/hvite på tribunen også?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 23:49 
Trener

Fuji wrote:
Janko wrote:
Håper kil starter med der som avslutta i dag. Det var bra.

Helt enig! Uansett - Skeid bør, skal og må slås neste søndag! Regner med at det blir en god del rød/hvite på tribunen også?

Sist vi var på Bislett så stilte Lindau følgende spørsmål på veien hjem: Du Gundersen, tror du vi kan låna den der Bislett som hemmaplan?

Så det er vel en fair sjanse for at vi blir mange, ja.... Mye av supporterfeltet bor jo innenfor bomringen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 00:40 
Grævling

DV wrote:
Jaja, tilbake igjen i Oslo. Dette var en bisarr opplevelse. Får vel starte med det beste. Det var at flyttingen til sittetribunen fungerte bra. Feltet burde vært bredere, men likevel.

Litt spes mot Ham-Kam da resten av tribunen var fullpakka, men fremover vil vi få bedre plass.....muligens også litt nærmere midten!

Over all forventning i dag, hadde ikke i min villeste fantasi trodd at det ville komme så mange på "feltet". Vi hadde vel ca 70-80 "sitteplasser" på feltet vårt, gud vet hvor mange som skvisa seg inn.....gledelig :D

Men altså...la merke til at mange gikk når de kom opp i trappa og så at det var fullstappa....vil råde alle og komme tilbake i de neste kampene, da blir det bedre plass :-)

TAKK FOR OPPMØTET!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 01:07 
Klubbdirektør

Gleder meg til å få se bildene i morgen. Og det er ingen tvil. Bare å bestille 100 konfettkanoner for resten av sesongen. Begynn kronerulling folkens! Det der var det kuleste vi har hatt på lenge.. slår blussing lett!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 01:22 
Saftblander

så mange som er positive etter nok ett tap...HERREGUD!
Savna en spiller som gundersen idag :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 01:25 
Klubbdirektør

Javel.. fint å se litt bak resultatet i blant..går faktisk ann... men litt vanskelig hvis man ikke forstår seg på fotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 01:32 
Grævling

Blir ca 5000 kr for 100 slike rør + frakt fra Italia...bare så det er nevnt ;-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]