KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 Aug 2025, 18:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 05 Jan 2018, 05:56 
Trener

Det er alltid stressende og se at det rører seg i andre klubber.
Men flyplass får være flyplass, og Vinger får være Vinger :-)
Det er positive og negative sider ved begge stedene og klubbene......og alle andre steder også for den saks skyld.

Kongsvinger spiller en morsom fotball som det bør være attraktivt for spillere og være endel av.
Vi utvikler spillere, og folk som forlater byen og klubben sier de har trivdes veldig godt.
Også har vi jo trukket noen kaniner opp av hatten tidligere vi også.

Og Nystuen ligger nok absolutt ikke på latsiden nei.....selv om vi supportere føler at ting går litt tregt.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 13:02 
Trener

Kjenner jeg blir mer å mer skeptisk.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 17:25 
Forumlegende

Drublic wrote:
Kjenner jeg blir mer å mer skeptisk.

Jeg er fortsatt ikke kvitt skepsisen fra fjoråret, håper den blåses bort når treningskampene sparkes i gang om ett par uker.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 18:28 
Klubbdirektør

Ny ung midtbanespiller har signert.

http://www.kil.no/nyheter/bydal-klar-for-kil

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 21:12 
Kaptein

Slik stallen er i dag blir det iallefall enkelt å ta ut forsvarsfireren:
Pålerud - Skjellum - Ovlien - Røer

Er det noen andre enn Sjølstad i stallen som kan omskoleres til forsvarsspillere?

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 21:24 
Klubbdirektør

Bydal virker lovende og med over 70 kamper i 2.div vil han forhåpentligvis være klar for nivået f.o.m årets sesong.

Kil er avhengige av å utvikle spillere selv. Disse spillerne (Bydal og Fremstad) kommer hit pga. nivået og fordi de får følelsen av at de vil bli satset på. Spillere med erfaring fra Tippeligaen og OBOS velger klubb utfra lønn, enkelt og greit. Når man nærmer seg 30 vet man aldri om man har 2 eller 5 år igjen på toppnivå. Jeg tror ikke på utsagn om spennende klubb med tradisjoner, gode treningsfasiliteter og annet fjas fra denne typen spillere. Når det er sagt tror jeg vi er helt avhengig av å få inn en Fredriksson eller en Pinto for å kjempe om kvalik kommende sesong.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 21:50 
Trener

Hyggelig med nye talentfulle spillere inn, men det er jo veldig mye ungt på midtbanen vår.......foreløpig iallfall.
Vinjor, Holter, Sjølstad, Kolstad, Fremstad og Bydal.

Mulig et par av dem kanskje omskoleres også. Sjølstad er vel potensiell midtstopper og kanskje en Fremstad eller Bydal har en fremtid som potensiell back. Vinjor har jeg jo snakket om før som en mulig step-in på offensiv midtbane.

Jeg mener vel fortsatt at vi bør ha inn litt rutine i denne lagdelen.
Røyrane er vel fortsatt aktuell, men han er kanskje ikke noen ledertype han heller?

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 23:09 
Klubbdirektør

[quote="maggot"]Hyggelig med nye talentfulle spillere inn, men det er jo veldig mye ungt på midtbanen vår.......foreløpig iallfall.

Mulig et par av dem kanskje omskoleres også. Sjølstad er vel potensiell midtstopper og kanskje en Fremstad eller Bydal har en fremtid som potensiell back. Vinjor har jeg jo snakket om før som en mulig step-in på offensiv midtbane.

Røyrane er vel fortsatt aktuell, men han er kanskje ikke noen ledertype han hel

Kil har bare 9 midtbane spillere i dag.;) Skulle gjerne sett en angrepspiller pluss et par i forsvar også nå, og kanskje en rutinert keeper. Men man må regne med å betale litt ekstra for en rutinert spiller. Det må de ta seg råd til.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2018, 04:07 
Trener

Janko wrote:
maggot wrote:
Hyggelig med nye talentfulle spillere inn, men det er jo veldig mye ungt på midtbanen vår.......foreløpig iallfall.

Røyrane er vel fortsatt aktuell, men han er kanskje ikke noen ledertype han hel

Kil har bare 9 midtbane spillere i dag.;) Skulle gjerne sett en angrepspiller pluss et par i forsvar også nå, og kanskje en rutinert keeper. Men man må regne med å betale litt ekstra for en rutinert spiller. Det må de ta seg råd til.

Rene angrepsspillere kommer vi kanskje ikke til og se så mye av (eller?), men det blir spennende og se hvordan de løser rollen som Maikel hadde. Får vi inn en ny, eller driller de inn en vi allerede har?

Forvarsspillere kommer det garantert, også får vi se hva Nystuen tryller opp av hatten etterhvert. Ser jo f eks at En Peder Nersveen (Elverum) leter etter ny klubb, og han passer jo på mange måter inn i profilen vår. Også kan det jo alltids dukke opp noe "eksotisk" som holder høy klasse.

Liker forresten bare mer og mer av det jeg leser om Bydal. Kan bli bra dette her etterhvert :-)
Vi har iallfall gjort nok for og senke snittalderen i stallen. Vi har nok sikret oss et par/tre veldig gode spillere på sikt.
Tipper at potensielle spillere nå fremover er tiltenkt en plass i førsteelveren.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2018, 21:06 
Kaptein

Janko wrote:

Det som bekymrer meg litt på midtbanen er at de fer veldig like spillertyper.
Hvor er "krigeren" man setter inn når vi ikke får til vårt eget spill?
Hvor er midtbanespilleren som kan vinne hodedueller når gressmatta er potetåker? (vet et vi har Sjølstad, men kan jo fort være i midtforsvaret)

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2018, 21:25 
Forumlegende

Jeg skulle ønske KIL spilte typisk 4-3-3...

En topp 11'er kunne være

keeper (den beste av dem)
Pålerud (2016++ form)
Ovlien (tatt steget enda mer)
Sjølstad (kan spille her eller på midtbana, og kanskje det største aktivum i laget nå).
?

Røyrane (skadefri og i spillehumør)
Holter (2016 +++ form)
Kolstad (med sin beste Lillestrøm form +)

Guven (skadefri og back in best business)
Moldskred / Ericsson (skadefrie og målfarlige, litt avhengige av hvem man møter)
Castro (trenger vel ikke si så mye)

Ericsson et typisk valg når motstander tilsier en typisk midtspiss, Moldskred i andre forhold hvor da de 3 kan veksle helt der foran i posisjonene.

Kanskje kan Sjølstad med et av landets beste rykk være på midtbanen, da med en solid midtstopper der bak.

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2018, 16:32 
Forumlegende

Enig i at rutinerte spillere er cluet å styrke stallen med nå. Ingen tvil om at mange av de unge har et stort potensiale. Enig i at en Fredriksson eller en Pinto inn hadde vært viktig å få inn nå.

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2018, 11:49 
Klubbdirektør

Moldskred er ikke med videre. Hadde ikke han kontrakt?

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2018, 12:36 
www.kilsk.com

gonzo99 wrote:
Moldskred er ikke med videre. Hadde ikke han kontrakt?

Jo, hadde i utgangspunktet kontrakt ut 2018.

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2018, 13:09 
Forumlegende

Tris at Moldskred drar, han har vært en av mine favoritter de siste årene. Føler litt at laget er i oppløsning nå, snart bare Pålerud igjen av stammen i laget som fikk oss opp fra 2.div.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]