KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 Aug 2025, 18:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 22 Dec 2017, 17:53 
Klubbdirektør

Vinjor Tangen i «Maiken-rollen» hadde helt klart vært spennende ja. Castro vil jeg helst ha helt der fremme til å true bakrommet.

Spørsmålet er om Sjølstad burde dyttes ned på stopperplass med Ovlien nå som Holter skal satses på. Jeg er litt ambivalent ang. Sjølstad siden han vel ikke hadde en eneste dårlig kamp på ankerplassen i fjor.

To nye backer må uansett inn.

Profile  

PostPosted: 22 Dec 2017, 19:23 
Klubbdirektør

Sjølstad sammen med Ovlien blir topp. La Vinjor få litt tid på seg først. Må få tak i 1 eller 2 stk på midtbanen med litt tyngde og rutine. Vi ble overkjørt mange ganger i år. Hjelper ikke med bare ungdommer der nei.

Profile  

PostPosted: 23 Dec 2017, 14:04 
Kaptein

Akkurat nå ser det vel ikke akkurat kjempebra ut. Vi har unge og talentfulle spillere som lover bra for fremtiden, men mangler mye rutine.

Profile  

PostPosted: 23 Dec 2017, 16:10 
Forumlegende

Vinjor er en typisk "indreløper" med enorm arbeidskapasitet og bryter opp spillet til motstanderen, samtidig som han er god til å sette kurs rett på mål om han vinner ball. Mangler playmaker egenskapene til Maikel, men han kan jo utvikle seg. Tror ikke vi finner en Maikel type i dagens stall.

Profile  

PostPosted: 26 Dec 2017, 22:14 
Kaptein

Maikel var en garantist omtrent 10 mål hver sesong. Han kommer definitivt til å bli savnet.

Profile  

PostPosted: 27 Dec 2017, 15:13 
Trener

Nå må det begynne å skje noe her snart, litt over en uke til oppstart.

Profile  

PostPosted: 27 Dec 2017, 15:22 
Spiller

https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-410341

Da glapp denne karen. Gikk til Mjøndalen. KIL og MIF er jo egentlig ganske like klubber, men nå har jo MIF vært mer stabile over tid. Og er vel den største utfordreren til direkte opprykk utenom
Sogndal, Ålesund og Viking.
Hvor attraktiv er egentlig KIL som klubb?

Profile  

PostPosted: 28 Dec 2017, 10:19 
Forumlegende

KIL_Tommy wrote:
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotball/sport/fotball/forsvarsspiller-glapp-gar-til-kil-rival/s/5-19-410341

Da glapp denne karen. Gikk til Mjøndalen. KIL og MIF er jo egentlig ganske like klubber, men nå har jo MIF vært mer stabile over tid. Og er vel den største utfordreren til direkte opprykk utenom
Sogndal, Ålesund og Viking.
Hvor attraktiv er egentlig KIL som klubb?

Vel, for en ung spiller fra Larvik vil nok Mjøndalen være et mer naturlig valg enn KIL.
En god del ut fra beliggenhet i forhold til hjemstedet, da Kongsvinger liksom bli på feil side av Oslo.
På samme måte som spillere fra Hedmark og deler av Oppland søker hit.

Nå har Mjøndalen mistet Pellegrino som var deres klassespiller i 2017, så med orden i KIL skulle ikke KIL egentlig ligge noe bak MIF i 2018.
Med orden menes et styrket forsvar og orden i trenerrekkene og mer offensiv stil (ikke 7499 pasninger før man skal avslutte).

Profile  

PostPosted: 28 Dec 2017, 12:45 
Klubbdirektør

ivo wrote:

(ikke 7499 pasninger før man skal avslutte).

Kan ikke få sagt hvor mye jeg håper vi slipper dette i 2018. Forferdelig å se så lite fremdrift vi hadde i år

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 02 Jan 2018, 02:20 
Trener

Da er 2018 for alvor igang :D .
Sesongoppkjøringen starter vel nå snart og jeg regner med at vi kanskje ser noen prøvespillere fra starten av.

Blir spennende og se hva som skjer på overgangsmarkedet nå. Trenger litt rutine........men som jeg har nevnt tidligere, det er vel kanskje det som er vanskeligst og få tak i. Vi har vel god erfaring med og hente spillere like før seriestart. Unntaket var vel ifjor da skadelisten var lang og nye spillere måtte prestere fra dag en. Kanskje må vi smøre oss med litt tålmodighet i år også.
Håper vi slipper det.
Har vel uansett tro på at Nystuen har rimelig god oversikt over det som skjer på overgangsmarkedet........men det er vel kanskje ikke bare og trylle gode spillere hit heller?

Også må jeg innrømme at jeg er ekstremt spent på hvordan det vil se ut når treningskampene starter etterhvert.
I fjor lignet det jo ikke grisen.

Profile  

PostPosted: 03 Jan 2018, 03:24 
Trener

Ser forøvrig at Kjetil Wæhler har forlatt Sogndal.
Hadde ikke Nystuen litt følere ute på han før han forsvant til Sogn og Fjordane?
Han er vel snart 100 år men kunne vel gjort en bra innsats for KIL.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2018, 18:57 
Klubbdirektør

Sandli har signert for Ull/Kisa. Akkurat den typen forsvarsspiller vi burde signert

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2018, 23:42 
Spiller

Han har hår på kassa, hadde nok ikke vært noe for oss uansett :wink:

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 00:58 
Spiller

Noen som har noe info om evt spillere på vei inn?? eller prøvespillere?

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2018, 02:21 
Spiller

gonzo99 wrote:
Sandli har signert for Ull/Kisa. Akkurat den typen forsvarsspiller vi burde signert

Virkelig synd vi ikke sendte «Flyplassen» ned i 2016! Det er et lag og et sted som kommer til å vokse seg sakte men sikkert opp i Eliteserien er jeg redd (Gud forby). Og de kommer nok til å saumfare mange av de samme områdene som KIL og tildels Hamkam gjør. Og sett utenfra for min del så ser det ut til spillerne velger tettstedene nærmere Oslo enn KIL. Er sikkert mange grunner for at spillere går hit og dit. Men får en spiller samme tilbud i f. eks. KIL og Kisa så er jeg redd navnet KIL ikke holder lenger. Dessverre.

Da er det forståelig at vi satser ungt og lar de vokse her på Gjemselund. I lengden kan det bety et bra lag eller ihvertfall et par gode sesonger. Men hva skal til for å få etablerte gode spillere med erfaring til KIL? De virker jo mer og mer som nærmest umulig å få tak i! På penge fronten frister vi neppe noen store navn. Så de spillerne man snakker med må virkelig selv ville til KIL skal det bli kontrakt.

Nystuen jobber helt sikkert ræva av seg og fortjener mer ros enn han får. Det er nok ikke lett å få overbevist spillere.
Men stå på videre! Jeg håper på minst 2-3 etablerte karer før 2018 sesongen kjører i gang. Vi trenger ingen superstjerner (Jaja vil Messi så greit). Men en god mix av det unge vi har og noen med litt mer rutine tror jeg årets sesong kan bli overraskende god :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]