snusmumrikken wrote:
Etter to svært middelmådige motstandere får vi nå en vanskeligere utfordring og en motstand jeg tror blir mer vanlig å møte i denne avdelingen – i forhold til de to første kampene. Det blir spennende. Jeg håper vi klarer å fortsette i samme spor.
For selv om vi har møtt to svake lag, skal vi være fornøyd med måten vi har fremstått så langt. Vi har scoret seks mål på de to første kampene og ikke sluppet motstanderen til en eneste sjanse. Ja, vi kan ergre oss litt over unødvendige gule kort på slutten og perioder med litt mindre kontroll, men likevel. Dette er sterkt.
Sammenligner vi med i fjor virker vi å ha langt mer defenisv trygghet i laget, men også et bedre samspill, bedre moral og bedre angrepsspill. Jeg var skeptisk da Luis Pimenta skulle ta over, etter hva han gjorde i Hønefoss sammen med Roar Johansen, men det er ingen tvil om at portugiseren har gjort en god jobb så langt. Espen Nystuen skal ha kreditt for at han viste handlekraft og noe overraskende tidlig sendte Bergdølmo ut portene på tampen av fjorårets sommer.
Med unntak av at Pimenta ikke ville uttale seg i Glåmdalen etter forrige kamp, syns jeg også han uttaler seg godt i media. Han snakker om klubbtilhørighet, samhold og laget. I fjor ble det litt mye one-man-show med for eksempel Bajram Ajeti. Nå jobber alle knallhardt for hverandre. Vi er tømmerhøggerbøndere fra hedmarks dype skoger, og det er slik vi skal fremstå. Som et godt lag. Et godt kollektiv. Et lag som blør for drakten og logoen på kassa. Det er gledelig å se.
Luis Pimenta har gjort en god jobb der siden han tok over. Han har samlet laget og fått gruppa til å tro på hans ideer. I tillegg virker han å være langt mer dedikert til arbeidet med å skape et godt fotballag og føre oss tilbake i toppfotballen enn hva Bergdølmo var i fjor.
Det er bare spilt to kamper (tre med cup), og vi skal være veldig forsiktig med applausen. Vi har masse masse arbeid igjen.
Men jeg mener det er klare tegn på at klubben vår er på rett vei igjen (også sportslig), etter noen (mange) år med mye rart. Og det skal vi glede oss over.
Forza Vinger! Jobbe på!
Meget godt oppsummert Snusmumrikken!