mikeb wrote:
Det var flaut å stå på tribuna på Strømmen i dag, og da var det ikke p.g.a. gutta på banen. Enkelte står å banner og kjefter i 60 min. Det blir ikke noe bedre spill av det.
Enig. Det var rimelig dårlig stemning fram til 0-2. Da ble det heeeeelt stille (faktisk).
Syns synd på gutta på banen i dag. De fulgte Stian Aasens (forferdelige) kampplan til punkt og prikke virka det som. Det jeg ikke skjønner er hvorfor ingen av de etablerte (Deinoff, Hæstad, Ryen, Myklebust, Tuelo), eller Espen Nystuen eller Sigernes sier fra på trening i løpet av uka at kampplanen Stian Aasen legger opp til er helt høl i huet. Sette inn presset på 25 meter?! Mot Strømmen?! Jeg mener fortsatt at 11'ern til KIL enkelt kan spille ut 11'ern til Strømmen. Vi har små, kjappe spillere med potensiale til å sentre Strømmen ut av banen med kortpasningsspill og samtidige bevegelser. I stedet setter vi oss på ræva og slår langpasninger mot Myklebust og Tuelo. Tredje året på rad. Mot Strømmen. Som kun har duellstyrke å spille på. Åssen inni h****** er det mulig å legge opp til en sånn kampplan?! Det er ikke før neste bortekamp vi møter Glimt, som kanskje er det eneste laget det ville vært i nærheten av å legge opp til en sånn taktikk.
Underveis i kampen er det ikke bare å sette inn høyt press for laget, hvis man ikke har trent på det. Derfor syns jeg, og flere av de jeg stod med i går, synd på spillerne igår, for all dritten de i det store og hele ufortjent fikk slengt mot seg. Det verste er når Hæstad (den som løper mest av alle, og runder Tiller Larsen et utall ganger hver match) får slengt "ræva, ræva, rævarævaræva" til seg når han som første man kommer bort til fansen etter kampen. Jeg veit ikke om det bedra seg etter det, men håper inderlig det.
Heldigvis har vi igjen to hjemmekamper. Og på hjemmebane har Stian Aasen sagt vi skal underholde. Så regner med at kampplanen som skal øves inn på feltet den kommende uka er offensiv samhandling. Se å få kjørt inn spillestilen du ønska før sesongstart nå, Stian. På høy tid!
Kom igjen, KIL!