KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 14:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 02 Nov 2005, 01:46 
Klubbdirektør

Store ord både fra Skogen og Styret men nå får vi stikke fingern i bakken, og innrømme at KIL styret ikke gidder å holde følge med 1 Div forball lenger..

Pjatte 6 mil og vi får Bodø -Ålesund-evt Molde-samt 4 gode opprykkslag til neste år :cry:

Satsing er lik 0 og derfor havner vi rett i 2 Div, og jeg vil takke gamle trege idioter i styret for at dette hender nok en gang (dra til helvete)

Vi klarer kke å beholde vår beste spiller en gang :roll:

NB- Lurer på hva dem gjør for å finne investorer????????? (spark hele styret) !!!!!!

PS- Vi rykker rett ned neste sesong, og jeg er ærlig nok til å innrømme dette som den første..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 02:24 
Grævling

Kunne tenkt meg å fått høre litt om hva som faktisk skjer i "KIL-Huset".....med tanke på å skaffe kapital.

Men.....at vi garantert skal rykke ned neste år er jeg ikke med på. Fortsatt er nesten alle fra fjoråret fortsatt med i laget. Og det er da virkelig ikke så stort som skal til for at gutta skal levere bedre enn i år.

I tillegg skal vi jaggu møte andre som også er i same båt som oss økonimisk.

Neste år så tipper jeg vi vil bli liggende ca midt på tabellen når det gjelder budsjett....Disse bør vi være i samme gate som, eller bedre enn:

Hødd
Follo
Pors
LøvHam
Oslo Øst
Sparta Sarpsborg
Tromsdalen

Disse vil vel ligge godt over oss:

Moss (regner med at Molde fikser kvalifiseringen)
Hønefoss
Bryne
Haugesund (ja...de er bedre rustet enn oss økonomisk)

Mens disse vil vel ligge laaaaangt over....kanskje over 20 mill:

Glimt
Aafk
Godset
Sogndal

Pors mister mange av sine beste spillere i år, og Haugesund skal vi vel klare å ta oss av rent sportslig.

Så da får vi se hva som detter inn i løpet av høsten og vinteren..... i tillegg kan vi jo håpe at følgende faktorer går "vår vei":

- Ulla kommer tilbake i slag!
- Olausson holder kroppen gående hele året!
- Lindau det samme!
- Solan får en skadefri vinter og blir årets midtbanespiller i divisjonen!
- Jaakko blir i byen.....og tetter forsvaret som i 2004 med Ryen!
- Nystuen signere og blir litt mer "snill" ;-)
- Gundersen blir årets komet i divisjonen!
- Enkelte av de andre jr gutta slår til i løpet av året!

Dette er i hvertfall ikke HELT urealistisk, tror nok vi spiller i Serie-A også i 2007.....om ikke i Tippeligaen ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 11:33 
Forumlegende

er nok ikke helt urealistisk å tro at vi overlever også neste år, men skal vi kjempe i toppen må alle spådommene dine klaffe + ett par til

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 12:03 
Grævling

Toppen føles fjernt i dag ja......men herregud...det gjorde vel egentlig det før fjoråret også.....får sitere en tidligere storhet i Rosenborg-brakka:

"There is hope in a hanging snor"

Jeg gir ikke opp før "den feite dama har sunget"....siste vers!! :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 12:06 
Forumlegende

nei, jeg gir heller ikke opp, men den feite dama suger

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 12:13 
Grævling

hehe...ja, det kan du si!!

Hu har vel "nynnet" litt i år......får bare håpe hu drar på seg en halsinfeksjon de neste årene ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 12:24 
Kaptein

Hvorfor blir man så pessimistisk av at en spiller forlater oss? For en klubb som KIL vil det alltid være den beste spilleren det er vanskeligst å beholde.

Personlig tror jeg ikke Kalsæg er den viktigste spilleren for oss heller.

Tenk tilbake til vårsesongen når Tønsberg gjorde det ene "kuppet" etter det andre på spillermarkedet. Jeg tror de fleste i den klubben var strålende fornøyd med ledelsen, men vi vet hvordan det endte. Det viktigste for oss er at Skogheim klarer å få tilbake fighterviljen og trua på at vi skal vinne. Klarer han det har vi mange gode spillere i stallen allerede. Jeg ser heller ikke bort fra at ledelsen skal klare å finne en ny Kalsæg til neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 12:50 
Forumlegende

blir sikkert optimist igjen så fort vårsola skinner og gresset blir grønnere, har det egentlig alltid sånn på denne tida av året

skyldes sikkert at KIL aldri blir serie eller cupmester så man har noen drops å suge på utover vinteren

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 13:51 
Reserve

Greit at Kalsæg har hatt en bra sesong og at KIL ikke har penger. Men hvordan var situasjonen i fjor når vi fikk kvalikkplass?
Kalsæg skåra få mål på de mange sjansene han fikk, og økonomien var like skrall.

Klart det er flere pengesterke lag i divisjonen, men Sogndal har vel ikke akkurat fått valutta for pengene i år? Er ikke sikkert hverken de eller Godset får det neste år heller.
(Men jeg er litt redd for at Sogndal reiser seg neste år)
Så vidt jeg veit har Glimt en gammel spillerstall og må fornye seg kraftig de nærmeste åra.
Moss gjør det bra i år, men kan like gjerne havne på 10. plass neste år (hvis de ikke vinner kvalikken mot alle odds). Det er nok av lag som gjør det stort ett år, og skuffer det neste...
Også Hønefoss og Pors kan havne midt på tabellen, eller under midten.

Nei, det blir nok direkte opprykk neste år for KIL :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 14:34 
Forumlegende

Kalsæg kom vel på andre plass på toppscorer statistikken i fjor med 7 mål og Foday putta 8 så så dårlig var han vel ikke i fjor, selv om han blomstra i år.

Tror nok vi trenger noen forsterkninger for å satse på direkte opprykk ja ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 15:44 
Reserve

Nei, Kalsæg var vel ikke aller verst i fjor heller... Men husker best alle gangene han var alene mot keeper uten å skåre.

...Og når vi snakker om forsterkninger. Er det noen som har hørt noe om Skjærvold og Strindheim-bekken?
Skjærvold var vel innom RBK en stund?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 15:48 
Forumlegende

eneste jeg har hørt er Njøsens uttalelser i Glåmdalen i dag om at de må spare og at de sliter med å skaffe nye spillere, men skal satse på å bli blant landets 18 beste lag :?: :?: :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 16:04 
Spiller

Mye bra her, og utrolig mye svart hvitt (spess i starten av tråden) Enige med de som ikke er så negative. Hadde de som styrer KIL vært like negative i huet hadde de vel lagt ned klubben for fem år siden, og hadde spillerne/trenerne vært så negative hadde de ikke tatt ett eneste poeng i år. Makan til svartmaling!!!!!!!!! Stikk finger'n i jorda--> KIL er en liten klubb, og vil alltid være det.
Det er en spiller som har valgt noe annet, og hva om det forsvinner en til. Langt fra noen krise spør du meg. Enig med Raggen: det blir serie A også i 2007.
Styret sparker neppe seg selv så da er det bare for oss å møte opp i generalforsamling og foreslå andre folk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 16:07 
Klubbdirektør

Hvorfor kan dem ikke se på noen av spillerne i Skeid. Dem skal jo kvitte seg med nesten hele laget. Å så for dem begynne å trene ute igjen. Etter att Kil fikk hallen å trene i har dem blitt dårligere. Da dem trente ute var dem et av di best trente laga i norge. Det er dem ikke i dag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 16:12 
Forumlegende

den holder vel ikke helt?

for å gå ubeseiret gjennom 2. div og havne på 3 plass i 1. div og samtidig klare å vende en kamp fra å ligge under med både 3 og 4 mål bør være bra trent?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]