KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 Jul 2025, 17:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next
Author Message
PostPosted: 27 Nov 2010, 12:15 
Reserve

har lest litt fra starten av denne tråden,og der er det mange sterke meninger og div.oppfordringer til demonstrasjon og markering mot Njøsen sin måte å handtere Riseth's avgang. oki,nå har det skjedd,noen har markert seg med et banner ell to.nå er det plutselig feil,og folk hyler opp og er enig med sidemann. etter det jeg og leser,ble disse bannerene fjernet nesten umiddelbart.så hvem skaper blest om de,om ikke vi, her og på facebook?? hadde ingen hylt,hadde værtfall ikke jeg,og sikkert mange med meg, fått høre om de engang. ang Njøsen,synes jeg han har opptrådd på en så arrogant måte,at såpass får han tåle.så får tiden vise,om det er rett eller galt,når han nå raserer hele miljøet på Lunden.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 12:26 
Reserve

En liten banner må da være på sin plass i en sådan stund! Uten Vidar hadde vel KIL allerede hvert i 6 div, han er vel den som kan vise at han virkerlig ønsker KILs beste. De som tror han er ute etter å lure KIl har nok ikke fulgt med dette året, at han ikke engang får diskutere det økonomiske rundt sin ide er jo helt utrolig. Føles som om Njøsen sier at det var ikke min ide så da er det en dårlig ide.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 12:50 
Reserve

Mye av det Njøsen gjør virker fornuftig, men ingenting rundt Vidar Riseth saken. Her virker det som om det er noe personlig og ikke sak. Her har han nok hvert dum ihvertfall i forhold til å gå ut i media, åpenhet osv. Var vel derfor det sto spørsmålstegn bak både ond og dum...hehehe

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 13:43 
Reserve

er det konstantert at det er medlemmer i suporterklubben som har hengt de opp??? hvis de ikke er det,bør en ikke involvere klubben i dette.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 13:57 
Materialforvalter

blakset wrote:
ang Njøsen,synes jeg han har opptrådd på en så arrogant måte,at såpass får han tåle.så får tiden vise,om det er rett eller galt,når han nå raserer hele miljøet på Lunden.

Hva mener du med at Njøsen skal ha rasert miljøet på Gjemselund?? Han sitter pr idag som leder for et styre som har fått i oppgave å berge klubben fra konkurs i første omgang, og deretter forhåpentligvis etablere en sunn økonomi slik at klubben ikke må ut på tiggerferd i slutten av neste sesong. Det innebærer at de som sitter i styret må ta enkelte upopulære avgjørelser som kanskje ikke er forståelig for alle utenforstående, men som garantert er vurdert og diskutert av en gruppe kompetente personer som årsmøtet har valgt, fordi de sannsynligvis er de mest kvalifiserte til å rydde opp i problemene som forgjengerne har skapt. Hvis det er synonymt med å rasere miljøet, er det kanskje miljøet det er noe galt med?

At Riseth takket nei til jobbtilbudet fra KIL samme dag som daglig leder offentliggjorde at han ikke ønsket å fortsette i KIL utover prøvetiden, var naturligvis uheldig og det har åpenbart gitt grunnlag for konspirasjonsteorier fra mistenksomme individer som betrakter situasjonen utenfra. Kall meg gjerne naiv, men jeg velger å tro at styret tar sine avgjørelser i et mer langsiktig perspektiv og med klubbens beste for øye. De som sitter i styret nå, kjenner klubben godt og bør ha et godt grunnlag for å stake ut riktig kurs. Om de makter å rette opp feila fra igår gjenstår å se - kanskje jobben rett og slett er for krevende? Så får dere som sitter her og deler ut sleivspark til navngitte personer heller melde dere inn i KIL TF, møte opp på Gjemselund og diskutere sak og ikke person neste gang anledningen byr seg. Hetsingen av Njøsen er ikke annet enn destruktiv uansett hva man måtte mene om avgjørelsene som fattes i styret.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 14:21 
Klubbdirektør

Mange gode poeng du skriver her Pulverheksa.
Trur begeret for mange rant over etter at Riseth gikk ut og forklarte om modellen sin. Og ikke minst at sponsormarkedet ikke kan overlates til en person. Til det er arbeidsmengden alt for høy.

Rett etter dette utsagnet fra Riseth, bestemte styret seg for å forkaste forslaget til modellen, og derfor gikk Riseth ut av stadionporten.

Informasjonen fra styret har til tider vært mangelfull. Dette er ikke en bedrift, men et klubblag. Derfor vil reaksjonene alltid være voldsomme.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 14:31 
Materialforvalter

1892 wrote:
Mange gode poeng du skriver her Pulverheksa.
Trur begeret for mange rant over etter at Riseth gikk ut og forklarte om modellen sin. Og ikke minst at sponsormarkedet ikke kan overlates til en person. Til det er arbeidsmengden alt for høy.

Rett etter dette utsagnet fra Riseth, bestemte styret seg for å forkaste forslaget til modellen, og derfor gikk Riseth ut av stadionporten.

Informasjonen fra styret har til tider vært mangelfull. Dette er ikke en bedrift, men et klubblag. Derfor vil reaksjonene alltid være voldsomme.

Takk for det, 1892. Jeg er også enig i at informasjonen kunne vært bedre og jeg tror det ville stilt styrets avgjørelser i et bedre lys. Når det er sagt, ønsker jeg bare å bringe diskusjonen inn på et mer nøkternt plan og vekk fra personhets. Styret har havnet i en situasjon der de må velge det trygge og litt mindre offensive alternativet, fremfor det mer usikre og kortsiktig sett mer populære. De kan ikke gamble - det har tidligere styrer gjort og tapt. Det kan hende det medfører at KIL blir en middelhavsfarer i Adecco neste år men det må da uansett være bedre enn konkurs og 6. divisjon?

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 15:26 
Spiller

borgen wrote:
Ifølge ryktene ble skiltene rivd ned en halvtime etter at de ble hengt opp.........

Banneret henger der nede fortsatt!!! :D

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 18:11 
Forumlegende

Jeg har grublet litt.
Også vedrørende det jeg selv har sagt.
Men forstår på sett og vis begge sidene i sine synspunkter.

Men det er også noe rart som ikke er helt håndfast.
Hvis klubben selv har kontakten med de store gode gamle hovedsponsorene og et visst antall til av de som er på lista her http://www.kil.no/no/sponsor, så er det da vel ikke noe i veien for at Riseth AS kan jobbe for penger inn til KIL.
Og skulle KIL få mer enn budsjettert, så trenger man jo ikke å bruke alt dette på 'lugubre' spillerkjøp der og da.

På KIL-siden står det: "La oss jobbe sammen for gode resultater!"
Det kunne kanskje få en litt bredere betydning i denne saken.

Men første betingelse var da at man satte seg ned sammen og så på sakene.
Tross alt burde man se på dette som en utstrakt hånd for hjelp.
Det er likevel mulig at Styret gjør det rette, men setter man seg ikke inn i det på en skikkelig (noe som faktisk synes å ikke være tilfellet), så er det pussig.
Det er jo mer jeg tenker på det noe ullent som man ikke får skikkelig tak i.
Ikke bare ved kommunikasjon utad, men ved at man sier at man ikke har brydd seg særlig heller.

Nå er det neppe slik at verken Njøsen eller Riseth er 100% skurker eller engler i denne 'saken'.

Det virkelig skremmende er faktisk at styreleder sier at "man ikke kjenner til Riseths modell og at det[i] kan nærmest andre bry seg med".
Som sagt, det er mulig at Styret gjør rett, jeg vet ikke, men når vi i tillegg hører på radiointervjuet virker det desverre --- pinlig klønete fra Styret.
Man sier jo faktisk at man ikke skjønner verken det ene eller det andre, eller vet noe...

Nei - ingen er uvenner mellom KIL-styret og Riseth, men det er da vel ikke det som det handler om.

http://www.glomdalen.no/video/article5394708.ece (radioen)

Last edited by ivo on 27 Nov 2010, 18:15, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 19:39 
Kaptein

ivo wrote:

Hva i alle verdens land og rike er det med mannen!? Jeg har ikke uttalt meg før nå, men hva faen er dette for et jævla ubrukelig svar på HELT legitime spørsmål... Jeg har aldri mislikt Njøsen, men hva er det han IKKE sier denne gangen?

1. Han er totalt usammenhengende / sløv.
2. De har enten en enorm personlig feide, eller så har de ikke engang SNAKKET sammen: Det er selvsagt førstnevnte. Det er jo patetisk påfallende - så hvorfor ikke kalle en spade for en spade?
3. Hvis det er noe problematisk ved Riseths opplegg, si nå engang HVA det var, slik at vi som er glade i klubben opplever å bli ført bak lyset for ØRTENDE gang.
4. Hjelpe oss.

Profile  

PostPosted: 27 Nov 2010, 22:58 
Klubbdirektør

Kromist wrote:
Folkens - dette er flaut. Klarer ikke engang supporterklubben å samle seg uten drittslenging og nedlatende holdninger klarer i hvert fall ikke laget det. Diskuter sak, ikke sleng dritt - verken mot andre på forumet, mot styreledere og -medlemmer eller andre. Ta ballen, ikke mannen.

Det er lov å være uenig i Njøsens vurderinger - jeg sitter med et inntrykk av at det Njøsen har gjort kan være nødvendig og riktig, men jeg kommer ikke til å gjøre meg opp en meining før jeg veit mer om hva som har skjedd og hva styret har sagt nei til. At Njøsen verken er ond eller dum føler jeg meg trygg på. Oppforderer alle til å gjøre det samme og til å tenke seg om to ganger og telle til 100 før de går over grensen for hva som er å regne som persjonssjikane.

I går kom trenerteamet på plass ( http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2956 ). Mitt inntrykk er at på tross av avganger og oppsigelser har det faktisk kommet på plass langt mer på den sportslige siden i år enn det var på samme tid i fjor. Det er kanskje ikke realistisk å regne med et opprykk i år, men i forhold til å bygge opp igjen en klubb som er økonomisk godt styrt, nøktern, har sterk lokal tilknytning, flasker opp gode talenter og kan overraske i de øverste divisjoner syns jeg dette er lovende. Alt er ikke galt!

Støtter dette. Bra innlegg :D

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2010, 20:24 
Kaptein

Livlig på forumet etter at Libra kasta inn håndklet gitt.. 0 innlegg på 18 timer :roll: Og det midt i silly season og samma dagen Brogis har svart på alle spm dere har lurt på.. håper virkelig ikke folk begynner å bli like likegyldig som det jeg har blitt :|

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2010, 21:53 
Klubbdirektør

Har nå hørt på radioinnslaget og skjønner ikke helt hva folk reagerer på der. Greit nok, mannen prater treigere enn vidar teisen på speed, men det er jo verken pga av en arrogant holdning eller at han er dum. Det er vel snarer heller slik Njøsen bare er som person.

Jeg er selvfølgelig fryktelig lei meg for at Riseth ikke blir med lenger, men nå var det vel slik at modellen Riseth presenterte ble for dyr for klubben (som tross alt er i en opprydningsperiode og må være nøkterne) og jeg har full tillitt til at styret ordner opp i økonomien.

Det eneste jeg, om ikke reagerte så kanskje fant merkelig, var hans svar på om de hadde noen nye markedssjefer på lista hvorpå Njøsen svarte at han ikke skjønte spørsmålet i og med at Riseth var det i noen dager til. Det var et noe rart svar og jeg håper det bare var en form for oppgitthet over hele saken

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2010, 22:54 
Klubbdirektør

WTFimNasreen wrote:
Livlig på forumet etter at Libra kasta inn håndklet gitt.. 0 innlegg på 18 timer :roll: Og det midt i silly season og samma dagen Brogis har svart på alle spm dere har lurt på.. håper virkelig ikke folk begynner å bli like likegyldig som det jeg har blitt :|

Folk er vel litt lei etter alt rot :? . Egentlig litt deilig å gå inn i en kort dvalemodus før neste sesong drar igang. Regner med at det blir større trøkk her inne så fort det skjer noe på spillerfronten. Man får kose seg med KIL-julekalendern så lenge :) .

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2010, 02:58 
Klubbdirektør

WTFimNasreen wrote:

Slik er det hvert år, etter at sesongen er ferdigspilt. Faktisk har det vel ikke vært så mye aktivitet her inne etter en sesong, som i år.. Grunnen til det er selvsagt alt som har skjedd etter sesongen, tenker da spesielt på dette med V.Riseth..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]