KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 Jul 2025, 18:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 22 Nov 2010, 23:09 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
ivo wrote:
Joda, men jeg tenker på at man nok mener at man selv skal styre sponsorarbeidet og ikke være avhengig av "utenforstående firma" i den sammenhengen.
Gir Riseths firma blaffen / går konkurs så står man der...(som et eksempel).
Innbiller meg at de vil bygge en lokal basert grunnvoll som eventuelt får utvide seg.
Forskjellen nå mot de siste årene er nok dette med å krype før man kan gå.

Om jeg tidligere har kritisert deg for å være usaklig, ivo, må jeg denne gangen berømme deg for å være den eneste edruelige i denne diskusjonen. Bra! Jeg fatter ikke dette hysteriet rundt Riseth. Verden går da ikke under om han forsvinner? Jada, han er en god selger. Men hvorfor kunne han ikke gjort jobben for vanlig lønn? Han hadde kanskje ikke hatt kapasitet til å selge fullt så mye, men så hadde det ikke kostet klubben så mye som det ville gjøre med denne provisjonsmodellen hans heller. Riseth er ikke Jesus - han er en kremmer som ønsker å sitte igjen med mest mulig av kaka. Og dere som vil straffe klubben/laget med å trekke tilbake støtte eller la være å kjøpe sesongkort tenker ikke lenger enn nesa rekker!

Jeg kjenner ikke til det som har skjedd på bakrommet, og Njøsen og co har kanskje en fantastisk plan de kan riste ut av ermet. Lokal forankring er vel og bra, og jobben Riseth har gjort i år kan vel utføres av andre. MEN det er signalet dette sender. Riseth er en profil som trekker til seg media og han har et stort kontaktnett i tillegg til at han er en trivelig kar. jeg tror mange supportere har vært stolte av at Vidar Riseth faktisk holdt det han en gang lovet og avsluttet karriæren i KIL. Denne sesongen har vært en lang sammenhengende nedtur, men jammen har det da vært gøy med spillere som Riseth og Myhre og ikke minst alle gamle stjerner på testamonialkamp etc. Og siden lønna skal være provisjonsbasert skjønner ikke jeg hva man har å tape.

Last edited by Roll on 22 Nov 2010, 23:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:18 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Bare vondt å sitte å se på dette her.. Hvordan Klubben rives i biter sakte men sikkert.. F... ta.. :evil:

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:22 
Materialforvalter

Dere kan vel knapt nok skylde på det nye styret for at Jo Raabe gir seg - det er det økonomirotet til det forrige styret (og kanskje det før der og det før der også) som er årsaken til. Jo bestemte seg allerede i august for at han ikke ville fortsette, så det har ikke noe med Njøsen og det nye styret å gjøre. Njøsen må ta drittjobben etter at kassa er tom, og personlig tror jeg det er et større tap for klubben at Raabe slutter enn at Riseth forsvinner. Men det er jo bare min vurdering ...

Jeg mente ikke at det ville bli "billigere" for klubben, Libra, men jeg mente at de kanskje ville sittet igjen med den samme summen samtidig som de har en viss kontroll over sponsormarkedet. Som lokal sponsor vil det muligens også være mer tilfredsstillende å vite at de pengene du spytter i faktisk i sin helhet går til klubben? Ikke vet jeg ...

Jeg tror bare det er mer ved denne saken enn Riseths versjon, og jeg kan være helt enig i at det ville være et lurt trekk av styret å dele noen av fremtidsplanene sine med publikum snart.

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:28 
Klubbdirektør

Jeg skjønner heller ikke dette med at sponsorinntektene vil gå "i sin helhet" til klubben hvis Vidar Riseth lønnes vanlig. Alle inntekter blir jo til en felles pott, som det igjen skal betales utgifter/lønninger av. Så det er nok en ren illusjon for sponsorene :wink: Provisjon ved salg er jo en helt vanlig og normal måte og lønne folk på. "Lønn etter prestasjoner" kalles det også.

Jeg er ofte enig med deg, Pulverheksa, men akkurat når det gjelder din vurdering av Vidar Riseths innsats og betydning for klubben, så er vi nok ikke helt på linje :)

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:33 
Klubbdirektør

Hva hadde skjedd med klubben hvis ikke Vidar hadde fått inn de mill han har ordnet?

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:34 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Hva hadde skjedd med klubben hvis ikke Vidar hadde fått inn de mill han har ordnet?

Den hadde vært konkurs.

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:41 
Materialforvalter

Libra wrote:
Jeg er ofte enig med deg, Pulverheksa, men akkurat når det gjelder din vurdering av Vidar Riseths innsats og betydning for klubben, så er vi nok ikke helt på linje :)

Åpenbart ikke, og for meg er det heller ikke noe mål i seg selv :wink: Jeg er bare ikke med i halleluja-koret denne gangen ...

Last edited by Pulverheksa on 22 Nov 2010, 23:46, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:44 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
Libra wrote:

Åpenbart ikke, og for meg er det heller ikke noe mål i seg selv :wink: Jeg er bare ikke en for "heil" eller "halleluja" ...

Ok :) Det er ikke jeg heller, men akkurat denne dagen har vært tung og fordøye. Og en kan jo ikke annet enn og lure på hva som foregår, og hva løsningen skal bli :roll:

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2010, 23:54 
Trener

Nei fy faen! Ikke nok med at vi ikke skal bruke penger, vi skal ikke tjene de heller?

Blir så forbannade oppgitt! Trudde ikke 2010 kunne bli værre, men jo da!
Nå er det vel en heldig klubb som fanger opp Vidar med ett stort glis

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 00:14 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Drublic wrote:
Nei fy faen! Ikke nok med at vi ikke skal bruke penger, vi skal ikke tjene de heller?

Blir så forbannade oppgitt! Trudde ikke 2010 kunne bli værre, men jo da!
Nå er det vel en heldig klubb som fanger opp Vidar med ett stort glis

NOPE.. Detta kan bare ikke godtas.. Den respektløse avgjørelsen der MÅ gjøres om.. Vidar er oppriktig glad i KIL å da tar man ikke å kaster en av de store i KIL`s historie ut døra.. DET er HORRIBELT rett å slett.. FÅ VIDAR TILBAKE PRONTO.. Makan tell behandling....

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 01:23 
Trener

Pulverheksa wrote:
Dere kan vel knapt nok skylde på det nye styret for at Jo Raabe gir seg - det er det økonomirotet til det forrige styret (og kanskje det før der og det før der også) som er årsaken til. Jo bestemte seg allerede i august for at han ikke ville fortsette, så det har ikke noe med Njøsen og det nye styret å gjøre. Njøsen må ta drittjobben etter at kassa er tom, og personlig tror jeg det er et større tap for klubben at Raabe slutter enn at Riseth forsvinner. Men det er jo bare min vurdering ...

Jeg mente ikke at det ville bli "billigere" for klubben, Libra, men jeg mente at de kanskje ville sittet igjen med den samme summen samtidig som de har en viss kontroll over sponsormarkedet. Som lokal sponsor vil det muligens også være mer tilfredsstillende å vite at de pengene du spytter i faktisk i sin helhet går til klubben? Ikke vet jeg ...

Jeg tror bare det er mer ved denne saken enn Riseths versjon, og jeg kan være helt enig i at det ville være et lurt trekk av styret å dele noen av fremtidsplanene sine med publikum snart.

Det blir for dumt å tro på den offisielle forklaringen og hva er vitsen med en daglig leder når styreformann er diktator? Det han trenger er håndlangere, ikke ledere.

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 01:34 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Det blir for dumt å tro på den offisielle forklaringen og hva er vitsen med en daglig leder når styreformann er diktator? Det han trenger er håndlangere, ikke ledere.

Jeg stoler heller ikke på den offisielle versjonen til Raabe, og blir ekstra mistenksom når han føler for og ta med disse 2 setningene i sitt avskjedsbrev:

"Dog er jeg sikker på at styret vil klare å lede klubben gjennom denne tøffe perioden. Min oppsigelse har ingenting å gjøre med manglende tillit mellom meg og dem."

Last edited by Libra on 23 Nov 2010, 01:36, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 02:32 
Trener

Her har vi en som har fått inn 4 millioner mer i sponsor kroner enn budsjettert, en som har personlig solgt alle trøyer han har fått igjennom sin karriere, jeg mener, han fikk t.o.m Solbakken til å gi enn trøye til KIL(!!!!), en som ga alle inntekter i sin testimonial kamp til klubben, og så klarer ikke styret å godta at han ville ha 2 medhjelperer som skulle jobbe på provisjon?

Seriøst, HVA FAEN?

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 07:38 
Reserve

Ja...Hva med Onsdag kl 18:00, fakkeltog igjennom byen?

Profile  

PostPosted: 23 Nov 2010, 08:33 
Spiller

Da har første sponsor trekt seg som sponsor fra klubben "Purehelp.no" er ferdig, som en følge av Jens Njøsen og EDA Supermarked er i tenkeboksen..... Står fire sider i dagens papirutgave av Glomdalen....

Dette kan bli spennende!!!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]