Pulverheksa wrote:
ivo wrote:
Joda, men jeg tenker på at man nok mener at man selv skal styre sponsorarbeidet og ikke være avhengig av "utenforstående firma" i den sammenhengen.
Gir Riseths firma blaffen / går konkurs så står man der...(som et eksempel).
Innbiller meg at de vil bygge en lokal basert grunnvoll som eventuelt får utvide seg.
Forskjellen nå mot de siste årene er nok dette med å krype før man kan gå.
Om jeg tidligere har kritisert deg for å være usaklig, ivo, må jeg denne gangen berømme deg for å være den eneste edruelige i denne diskusjonen. Bra! Jeg fatter ikke dette hysteriet rundt Riseth. Verden går da ikke under om han forsvinner? Jada, han er en god selger. Men hvorfor kunne han ikke gjort jobben for vanlig lønn? Han hadde kanskje ikke hatt kapasitet til å selge fullt så mye, men så hadde det ikke kostet klubben så mye som det ville gjøre med denne provisjonsmodellen hans heller. Riseth er ikke Jesus - han er en kremmer som ønsker å sitte igjen med mest mulig av kaka. Og dere som vil straffe klubben/laget med å trekke tilbake støtte eller la være å kjøpe sesongkort tenker ikke lenger enn nesa rekker!
Jeg kjenner ikke til det som har skjedd på bakrommet, og Njøsen og co har kanskje en fantastisk plan de kan riste ut av ermet. Lokal forankring er vel og bra, og jobben Riseth har gjort i år kan vel utføres av andre. MEN det er signalet dette sender. Riseth er en profil som trekker til seg media og han har et stort kontaktnett i tillegg til at han er en trivelig kar. jeg tror mange supportere har vært stolte av at Vidar Riseth faktisk holdt det han en gang lovet og avsluttet karriæren i KIL. Denne sesongen har vært en lang sammenhengende nedtur, men jammen har det da vært gøy med spillere som Riseth og Myhre og ikke minst alle gamle stjerner på testamonialkamp etc. Og siden lønna skal være provisjonsbasert skjønner ikke jeg hva man har å tape.