KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 15:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Skogheim svarer.........
PostPosted: 28 Sep 2005, 02:46 
Grævling

http://www.glomdalen.no/kil/article1759590.ece

Ja....da må det vel være noe som er feil da. Jeg har ikke grunnlag for å dra noen sluttninger i denne saken da jeg ikke sniker meg rundt på KIL-kontoret til daglig. Men en ting er helt sikkert.....hvis dette fører til at noen på pakke sekken og forsvinne....så bør det være noen andre en Skogheim......han har bevist at han duger i massevis.... Skal noen ut av KIL kontoret så får gutta på laget ta avgjørelsen, det nytter ikke å ha en haug med ledere vandrene rundt på Gjemselund hvis de ikke har spillerenes tillit...... Skulle det vise seg at det nettopp er Skogheim som er guttas "problem" så vil dette selvfølgelig stille seg litt annerledes......men det kan det vel for faen ikke være?

Profile  

PostPosted: 28 Sep 2005, 08:21 
Kaptein

Raggen wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article1759590.ece

Ja....da må det vel være noe som er feil da. Jeg har ikke grunnlag for å dra noen sluttninger i denne saken da jeg ikke sniker meg rundt på KIL-kontoret til daglig. Men en ting er helt sikkert.....hvis dette fører til at noen på pakke sekken og forsvinne....så bør det være noen andre en Skogheim......han har bevist at han duger i massevis.... Skal noen ut av KIL kontoret så får gutta på laget ta avgjørelsen, det nytter ikke å ha en haug med ledere vandrene rundt på Gjemselund hvis de ikke har spillerenes tillit...... Skulle det vise seg at det nettopp er Skogheim som er guttas "problem" så vil dette selvfølgelig stille seg litt annerledes......men det kan det vel for faen ikke være?

Jeg vet med 100% sikkerhet at enkelte spillere (også spillere som er inne på laget) begynner å stille spørsmål ved han. En trener kan ikke oppføre seg likedann i medgang som motgang. Det er faktisk to forskjellige roller. Det er faan meg i motgang en trener viser sin dyktighet, og jeg har i lang tid stilt spørsmål ved Skogen der. All ære for den jobben han gjorde de to første sesongene, men de kan han ikke leve på i all fremtid. I år har han gjort mange feil. Blant annet bommet stygt med spillerkjøp, noe som er svært viktig for en klubb som KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 08:29 
Saftblander

Er det mulig.

Du, Kil4ever, kan jo konvertere til HamKam.
Makan.

I en klubb som KIL med små resursjer så skal vi stå sammen i motgang og være gærne i medgang.

KIL har ikke råd til å skyve vekk Skogheim, hvorfor er vi der vi er, JO nemlig for at Skogheim og Rune ar fått 200% ut av en ordinær spillergruppe.

Stikk den i bakken og tenk deg om, trur ikke vi skal være missfornøyde så lenge vi ligger i 1. div.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 09:03 
Klubbdirektør

Så du er fornøyd med å ligge 6 poeng fra nedrykk i 1 div? Jeg vil ikke kalle denne sesongen noe suksess i det hele tatt, og vi som har fulgt Kil i 25 år er ikke fornøyd med å ligge i bunnen av 1 Div...
Det er da ikke noe mål? målet må være å rykke opp, i minste fall være et topplag i 1 Div... Hvem som har skylda for at laget spiller som et 3 div lag om dagen skal ikke jeg utdele, men noe må skje til neste år.

NB- Ranger! Selv om ikke alle har samme mening som deg, så foreslår
jeg at du er saklig og har evne til å debattere... Er det ikke derfor
vi har dette forumet...

Last edited by Jada-jada on 28 Sep 2005, 09:10, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 09:08 
Saftblander

Jeg skal ikke påstå at ejg har vært på Gjemselund i 25 år siden det faktisk er noen flere. (har blitt så gammel at det er ikke noe morro lenger akkurat det der)

Men er det ingen her som skjønner at gråstein ikke glittrer!
Jeg er full av beundring av våre gutter, men hvorfor ble ingen solgt i sommer! (tenk på den)

Med de forutsetningene som er på Kongsvinger så tror jeg ikke det er realistisk med noe mer enn jo-jo plasseringer fra år til år i 1 div.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 09:16 
Klubbdirektør

Vel da er det jo godt at du ikke er trener for laget vårt...

Syntes det er synd du har så lav innstilling til laget du holder med.

Vi har faktisk klart å få til ting i Kongsvinger før, og alle ledere i vilket som helst firma-bedrift bør ha høye målsettninger, og ikke minst evnen til å gjøre det beste ut av ressuser man har...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 10:22 
Forumlegende

Man skal ikke gå rundt å være fornøyd når man ikk elykkes, og det er ingenting i denne debatten som tyder på at noen er fornøyd med sessongen. Det man derimot diskuterer er hvorvidt de forventningene som ble skapt rundt laget var realistiske.

Hvem var det som skapte forventningene om at vi skulle kjempe om opprykk i år?

Skal man lykkes å gjøre gull av gråstein så må man jobbe langsiktig både sportslig å økonomisk, det ville vært riktig av KIL etter opprykket til første å sette seg ett mål at i løpet av 3-5 sessonger så skulle man være blant topplagene i divisjonen og ha samdidig legge grunnlaget for en økonomi i klubben som gir overskudd.

Man kan ikke gå rundt å tro at suksses bare skal fortsette og fortsette uten noen form for motgang. Se på Fredrikstad som rykket opp i tippeligane etter 1 sessong i første, nå er de på vei ned igjen. Og der ble det virkelig satset økonomisk.

Jeg synes Skogen takler motgangen profesjonelt utad, hva som skjer internt i klubbbrakka og spillergruppa vet jeg ingenting om, men får å få ordnings på dette krever jeg at de faktisk kommer med informasjon for å avkrefte eller brekrefte hvor landet ligger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 10:50 
Reserve

:oops: Kjære vene... En trener viser hvor god han er i motgang? Greit nok, men det er tross alt 11 stk (en hel tropp) som må prestere ut i fra sine forutsetninger.

Bomme med spillerkjøp? Hvilke KJØP? Det er jo ingen penger....Dermed er det ikke snakk om å hente de man kanskje ønsker.....fordi de har kontrakt.

Jeg synes faktisk at sesongen i fjor var over forventning, sesongen i år litt under forventning (hadde håpet på 6-7.plass). Dermed må klubben bruke noen midler på spillere neste sesong hvis vi skal klare å hevde oss på øvre halvdel i 1.divisjon.

Til alle dere som går rundt og er pessimistiske og lett får en dårlig dag:

Stikk fingeren i jorda, vi snakker ikke om Chelsea. Klubben og trenerapparatet er her......stallen må forsterkes til neste sesong. Hvis dere enda ikke skjønner at det er på dette nivået vi er pr i dag så må dere finne en annen klubb.

Heia KIL! :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 11:21 
Kaptein

Superspiss wrote:
:oops: Kjære vene... En trener viser hvor god han er i motgang? Greit nok, men det er tross alt 11 stk (en hel tropp) som må prestere ut i fra sine forutsetninger.

Bomme med spillerkjøp? Hvilke KJØP? Det er jo ingen penger....Dermed er det ikke snakk om å hente de man kanskje ønsker.....fordi de har kontrakt.

Jeg synes faktisk at sesongen i fjor var over forventning, sesongen i år litt under forventning (hadde håpet på 6-7.plass). Dermed må klubben bruke noen midler på spillere neste sesong hvis vi skal klare å hevde oss på øvre halvdel i 1.divisjon.

Til alle dere som går rundt og er pessimistiske og lett får en dårlig dag:

Stikk fingeren i jorda, vi snakker ikke om Chelsea. Klubben og trenerapparatet er her......stallen må forsterkes til neste sesong. Hvis dere enda ikke skjønner at det er på dette nivået vi er pr i dag så må dere finne en annen klubb.

Heia KIL! :P

Skogheim hadde ansvaret for to spillere som ble hentet før sesongen: Han sørkoreaneren jeg ikke husker navnet på og Peter Lindau.
Selv om jeg vet at KIL ikke betalte overgangssum, så har jeg kalt dem spillerkjøp. Greit nok, det blir feil, men noen stor suksess har det ikke vært!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 11:57 
Reserve

Greit at hverken Lindau eller Cha har vært noen suksess. Er derimot ikke sikker på om det var så mye mer å hente i markedet. Ut i fra de midler so er tilgjengelige kan vi ikke forvente en ny sesong med kvalik-plass, det tror jeg vi må innse.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 12:08 
Kaptein

Superspiss wrote:
Greit at hverken Lindau eller Cha har vært noen suksess. Er derimot ikke sikker på om det var så mye mer å hente i markedet. Ut i fra de midler so er tilgjengelige kan vi ikke forvente en ny sesong med kvalik-plass, det tror jeg vi må innse.

Nei, men da behøver vi vel ikke hente spillere helleer. Da er det bedre å satse på de vi har + juniorer

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 12:09 
Saftblander

Ralist! Det er saken.

Bygge luftslott og låne penger det klarer alle, til og med jeg.

Nei denne gir jeg meg ikke på, stikk den i bakken og kjenn etter, kongsvinger er tross alt kongsvinger (byen altså).

Kom heller ikke og så at jeg ikke har forventninger...men takke meg til at noen har beina på bakken også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 12:12 
Reserve

Ved å bruke penger på å hente 2-3 spillere og i tillegg hente 2-3 spillere på det frie markedet kan nok KIL etablere seg godt oppe på øvre halvdel.

MEN: De som blir kjøpt og hentet må være de rette, med andre ord man må ha dyktighet i disse vurderingene og litt "tur".

OG HENTER VI INGEN: Kan veien ikke være lang til 2.div!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 12:30 
Klubbdirektør

Se på Svenske klubber da. Henter spillere fra Estland-Litauen-Jugoslavia. Billige spillere og gode. I Djurgården er det et par i Gøteborg og mange andre. Sikkert mange gode i Danmark også. Må ikke bare hente fra Sverige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 13:58 
Kaptein

Ranger wrote:
Ralist! Det er saken.

Bygge luftslott og låne penger det klarer alle, til og med jeg.

Nei denne gir jeg meg ikke på, stikk den i bakken og kjenn etter, kongsvinger er tross alt kongsvinger (byen altså).

Kom heller ikke og så at jeg ikke har forventninger...men takke meg til at noen har beina på bakken også.

Og du har stått på Gjemselund mer enn 25 år?
Stikk fingeren i ræva selv du, som er så opptatt av det. Du liker det vel også tenker jeg.

Hvem har sagt at vi skal bygge luftslott? Hvem har sagt at vi skal låne penger?

Kongsvinger er tross alt Kongsvinger (smart du, funnet ut det selv?). Hva med Moss, hva med Hønefoss, hva med Bryne? Alle de kjemper om opprykk, da kan jaggu vi være der også. Vi var det i fjor, og kan utmerket godt klare det igjen.

Men jeg tror faan meg ikke at du har beina plantet på jorda, du må ha gravd dem nå, så sur og grinete som du er! God bedring!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]