KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 Jul 2025, 21:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 198 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aktuelle trenere
PostPosted: 02 Sep 2009, 06:32 
Forumlegende

Hva med de som styrte i går?
Ikke sikkert at det er så lurt med en helt fremmed akkurat nå...

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 07:01 
Trener

Jeg har sagt det før, men Dark Horse var Nils Arne Eggen. (Punktum)

I dagens utgave av Glåmdalen sier Henrik Mohn: Skullerud, Bakkemo og Eggen er de eneste vi har snakket med. Nå skal de også snakke med Aabrek og Halvorsen.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 08:36 
Materialforvalter

Mener helt klart at vi bør fullføre sesongen med interne løsninger! Syns ikke det bør komme inn noen ny trener-figur på detta tidspunktet. Kan heller jobbe mot neste sesong

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 09:36 
Saftblander

Jeg henger meg på den løsningen å fullføre sesongen med teamet som kjørte Alta-kampen i går. Gutta her det såpass terpet inn på spilleroppgaver og system, men det er kanskje den psykologiske biten det stopper litt på...men så ut som de taklet dette meget bra i går.

Hønefoss kampen om 6 dager blir en avgjørende kamp, ellers så er vel Haugesund og Hamkam som blir de antatt harde...ser veldig lovende fremover i forhold til motstandere egentlig.....så tor de som styrte skuta fra benken i går også kan ro dette i land når vi kommer til midten av november... 8)

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 09:53 
Saftblander

Laget bør ha en klar sjef som kan videreføre spillestilen. Tror Bakkemo er den beste kandidaten.

Styr for all del unna Jan Halvor Halvorsen. Kan ikke huske at han har fått resultater i noen av klubbene han har ledet de siste årene. Er vel ikke særlig populær i Sogndal etter at han ledet dem rett ned i 1. divisjon for noen år siden. Og det året hadde faktisk Sogndal et sterkt mannskap.
Aabrekk har jeg heller ikke helt troen på som KIL-trener. Han er vel 4-4-2, og har utrolig variable resultater. Har vært bedre som spillerutvikler enn som trener.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 10:52 
Reserve

KIL trenger en ny trener. Det er ingen lett jobb å skaffe trener, men det er 2 scenario som er aktuelle. Trener ut sesongen eller lenger avtale. Jeg ville valgt trener ut sesongen og heller "punge ut" litt mer for den løsningen. Da vil man kunne evaluere allerede etter et par måneder og vurdere videre engasjement.
Jeg er dessverre ikke veldig optimistisk på at noen god erstatter er på banen i løpet av kort tid. Alternativene som er igjen av de som er nevnt; Bakkemo, Erlandsen og Bergersen...er vel ikke til å "hoppe i taket" av. Hvis disse opplysningene stemmer fra wikipedia er vel heller ikke CV'en til Bakkemo allverden:
"Svein Cato Bakkemo er en norsk fotballtrener. Fra 2007 er han Tom Nordlies assistenttrener i Lillestrøm. Han har tidligere blant annet trent Gjøvik-Lyn, FF Lillehammer og Ham-Kam. Han ledet sistnevnte til kvalifiseringsplass i 1. divisjon 2001, men laget tapte for Bryne. Han var trener i klubben i 2001 og 2002. Han har ledet både Gjøvik-Lyn og Lillehammer til opprykk fra 3. divisjon. Bakkemo skrev D-trener-oppgaven sin sammen med Tom Nordlie. Styremedlem i Gjøvik-Lyn fra 2006.

Når dette er sagt, det er kjent at Eide er svært dyktig på analyse. Men om han er noen stor inspirator mentalt og typisk kampleder stiller jeg meg mer tvilende til. Eide bør fortsette i stillingen som hjelpetrener, det er mitt synspunkt.

Hadde man kunne valgt, hadde selvsagt Trond Sollied vært et spennende valg ut sesongen. Tipper allikevel han sikter på helt andre jobber.
Velger allikevel å slenge ut noen alternativer som kan være med å gi diskusjonen "nytt liv":
- Hans Knutsen
- Espen Olafsen
- Dag Vidar Kristoffersen
- Erik Brakstad
- Øystein Gåre
- Sture Fladmark
- Knut Torbjørn Eggen

Jeg synes Hans Knutsen er et spennende alternativ. Han ledet Kongsvinger til 5.plass i 2000, med et ungt og ikke altfor spenstig lag. Et lag som året senere ble sendt ned til 2.div under Nystuens ledelse.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 11:00 
Trener

Superspiss wrote:

Jeg synes Hans Knutsen er et spennende alternativ. Han ledet Kongsvinger til 5.plass i 2000, med et ungt og ikke altfor spenstig lag. Et lag som året senere ble sendt ned til 2.div under Nystuens ledelse.

Hans Knutsen husker jeg som en kjernekar, men det var også noe missnøye med trenerstilen hans. De fleste huker vel rotasjonssystemet, der spilleren vekslet på hvilke plasser de hadde på banen.

Alikevel er jeg enig i at prestasjonen i 2000 var brukbar. Desverre innfridde ikke klubben til favorittstempelet da, og historien kjenner vi...

Mener å huske at Knutsen og KIL skilte lag før kontraktstiden var omme på grunn av at det var uenighet om den videre satsingen.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 11:28 
Reserve

Hva med Lindau? :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 11:30 
Reserve

Berntsen wrote:
Mener å huske at Knutsen og KIL skilte lag før kontraktstiden var omme på grunn av at det var uenighet om den videre satsingen.
[/quote]

Ja det tror jeg er riktig. Knutsen hadde kanskje et poeng? Hvis man ser på hva som skjedde året etter. Knutsen ga de unge spillerne sjansen og stilte krav til spillerne.

Last edited by Superspiss on 02 Sep 2009, 11:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 13:41 
Saftblander

McAroni wrote:
Hva med Lindau? :mrgreen:

hadde vært en morsom løsning iallefall ;)

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 14:52 
Saftblander

Og der forsvar litt av entusiasmen etter å signere Skullerud: http://msn.tv2sporten.no/fotball/kil-sa-nei-til-100-000-per-kamp-2887135.html

Last edited by Lance Uppercut on 02 Sep 2009, 14:52, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 16:20 
Grævling

Alt for drøyt krav fra en kar med "hjerte" i KIL!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 21:34 
Kaptein

Noen som vet hva som skjer på brakka? Skal det en ny sjef inn eller blir det Eide som tar styringa? Uansett håper jeg man har en avklaring til neste kamp.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 21:41 
Forumlegende

Ja, det er ikke småtterier man forlanger her og der.

Jeg får mer og mer sansen for den duoen som ledet i går.

Grunner:
- de klarte prøven i går og fikk et lag med 10 mann til å vinne 2.omgang 3-0
- enda sterkere ettersom de ble kastet ut i det da TN jo hadde sagt at han skulle lede i Alta-kampen, men forsvant som dugg for solen noen dager før denne.
Begge disse 2 forholdene viser evnen til å takle vanskelige uventere situasjoner med vett.
De har jo fått ros for sin måte å takle det på.

- de kjenner spillerne, både deres styrker og svakheter
- de er kjente med stilen som har gitt 16 av 18 poeng i høst, altså kontinuitet

En ny utenfra bør derfor være av ekstrem god kvalitet for å ta over.
Med noe nytt vil nærmest alltid første kampen bli et eksperiment.
Hønefoss borte er neppe passende til det.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2009, 21:43 
Grævling

Føler egentlig det er litt slik nå at hvis det ikke kommer noen ny før neste kamp, og vi vinner borte mot hønene... så kan like godt Eide styre skuta ut sesongen. Det er vel også noen av spillerene som nå "står opp" og tar litt mer tak vil jeg tro.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 198 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]