KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 12:18

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Notodden
PostPosted: 31 Aug 2008, 18:16 
Klubbdirektør

Det må være flaut for dommer Toppe, og være "toppdommer", og ikke klare å gjøre en bedre innsats.

1: Hvorfor i helve"" blir det straffespark? Dommeren markerer riktignok for holding i feltet. Greit nok, men hva med situasjonen som fører til corneren (som igjen ender i denne straffa)? Det er da et soleklart angrep på Conny Månsson? Håpløst..

2: Mye tid brukes på dette siste frisparket til Notodden. Og i mens skriker Notoddens trener til dommer om at tida er ute. Og det første som skjer etter at ballen blir satt i gang etter frisparket er at dommer blåser av. "Fint" for mannen i gult at med-dommer Halvorsen hjelper han med å huske tida da..

Greit nok, det hadde sikkert ikke kommet noen utligning fra KIL. Men for f***, la spillet fortsette ut den annonserte tilleggstiden?

Dette er surt.. Jævelig surt.. For alt virket så trygt og godt da KIL scoret 1-0. Notodden var jo relativt ufarlige foran KILs mål før KIL scoret. Frykter i likhet med flere her at vi må se langt etter Tom Nordlie.. Men jeg håper at min magefølelse ikke stemmer..

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 18:21 
Klubbdirektør

Jaja, så kom det `nte KIL tape denne sesongen..
Straffa til NFK er rett og slett en katastrofal avgjørelse.. Krokdahl sin straffeavgjørelse var soleklar i forhold til denne..

og det rakner igjen etter å ha fått mål i mot oss... det er vilje i laget men alle skal gjøre det sjøl..

I dag la jeg merke til at beckene ALDRI går på løp.. det blir ikke noe rom på flankene og alt stopper rett og slett opp nå vi pælmer ballen i midten..

Nå frykter jeg for plassen. At Alta kun får meg seg 1 poeng i dag gjør at jeg ikke har gitt opp helt.

Og magefølelsen deres stemmer ikke. Nordlie kommer!

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 18:32 
Forumlegende

Man kunne skrevet en hel blogg om dagens kamp. Dommern var på jordet ja, men han dømte for holding i feltet og ingen KIL spillere protesterte... KAN det faktisk være tilfelle at han så noe? Uansett, han var dårlig åkke som.Men nå er dette et tilbakelagt stadium. I morgen kommer forhåpentligvis DEN nyheten og sesongen kan begynne.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 19:07 
Reserve

Nå er det helsvart. Vi taper hjemme mot et lag som bare har to borteseire fra før, og det begynner å bli langt opp. Men verre er det at Ålesund sannsynligvis har hatt løpende kontakt med Nordlie. Hvorfor har man det så travelt med å sparke Åkeby at man det foregår søndag morgen (etter at Ålesund faktisk har spilt uavgjort mot FFK), om det ikke er slik at deres nye trener har lovet å gi en annen klubb søndag kveld eller mandag formiddag?

Ser ingen vei utenom 2. divisjon nå.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 19:27 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Nå er det helsvart. Vi taper hjemme mot et lag som bare har to borteseire fra før, og det begynner å bli langt opp. Men verre er det at Ålesund sannsynligvis har hatt løpende kontakt med Nordlie. Hvorfor har man det så travelt med å sparke Åkeby at man det foregår søndag morgen (etter at Ålesund faktisk har spilt uavgjort mot FFK), om det ikke er slik at deres nye trener har lovet å gi en annen klubb søndag kveld eller mandag formiddag?

Ser ingen vei utenom 2. divisjon nå.

Det ser veldig svart ut med eller uten Nordlie og man kan uansett ikke regne med 3 poeng i neste serierunde. Alta virker mer sultne og uredde ved å spille i bunnen av tabellen. Skal man passere noen så har jeg mer tro på Bryne og ditt er det 7 poeng og det blir knalltøft :(

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 19:50 
Reserve

Nå har Peter Kovacs fått gult kort, og må stå over mot Kil neste helg!

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 20:01 
Forumlegende

Tom Nordlie pleier vel å si at han ikke er så glad i å flytte på seg, men mye som tyder på at han nok en gang pakker flyttebilen og kjører til Aalesund. Enklere å redde dem enn KIL om dagen.

Satt i pause og syntes jeg så en relativt jevnspilt kamp med en dommer som hadde god kontroll. Ingen av lagene som briljerte, men to lag som begge henger bra med i kampen. Ørjan og Conny virker i godt slag, Tuelo og Sylling sliter litt, men alt i alt er 0-0 til pause ett riktig resultat. Når Kristoffersen scorer 1-0 etter pause viser en til da relativt usynlig spiller at han kan være iskald når det gjelder og jeg begynner å øyne håp om at urettferdighetens tid er forbi. Men så skjer det som gjør at jeg er overbevist om at KIL er utsatt for ett komplott, for om ikke motstanderene skal klare å putte når KIL fører kampen så skal de få en straffe ikke særlig fler enn dommern skjønner grunnen til. Greit at han ser holding i trøya, men det er jo en totalt ufarlig slått corner som ingen kunne ha holdt noen til de grader at Notodden ble hindra scoring. Ikke nok med det så skal Notodden få en scoring som mange mener er offside, så ikke den godt nok.

Har begynt å forbrede meg på 2. div, pleier som regel å være opptimist, men det er så mye som skal klaffe for at dette skal gå veien,

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:04 
Reserve

http://www.facebook.com/people/Petter_Toppe/748120206

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:15 
Klubbdirektør

der kom jo svaret.. fyren har jo downs.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:17 
Forumlegende

670 venner, fikk ingen fler i dag :oops:

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:21 
Reserve

mikeb wrote:
670 venner, fikk ingen fler i dag :oops:

Fikk vel noen på Notodden....

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:28 
Klubbdirektør

Resultatet blir selvfølgelig ikke endret, og kampen er nå historie. MEN uansett:

Kil.no har nå lagt ut en egen "sak" om dette straffesparket. Og det er noen interessante poenger der som er verdt å nevne. Det er helt sikkert tilfeldig, men det er et litt spesielt sammentreff at hver gang han har dømt oss denne sesongen (mot henholdsvis Odd, Nybergsund og idag Notodden), så har han dømt straffe mot oss. Og i følge kil.no er alle disse av den tvilsomme sorten.

En annen ting ang det som kil.no skriver: dommeren sier at flere KIL spillere sa seg enig i avgjørelsen hans. Men jmf det som står, så er det vel ingen kil spillere som har sagt nettopp det. Det var vel heller det at begge lag hadde kommet til han iløpet av kampen og fortalt at det var mye holding i feltet på dødballer? Det vil vel ikke automatisk si at KIL eller Notodden for den saks skyld innrømmer/ er enig i at det var holding i situasjon som førte til straffespark?

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1287

Begynner forøvrig å bli så lei av dårlige dommere i Adeccoligaen. Kanskje er det fordi KIL har tapt flere kamper enn forventet denne sesongen, men i de kampene jeg har sett denne sesongen, så har kvaliteten på dommeren vært meget meget variebel.

Last edited by ManUtd on 31 Aug 2008, 21:31, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 21:56 
Klubbdirektør

Det var et av de billigste straffen jeg har sett. Notodden spillerne var jo også på vei ut sammen med kil spillerne. De protesterte jo ikke i det hele tatt.

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 23:59 
Klubbdirektør

Hva i helve** er det frk Toppe ser som gjør at han blåser straffespark? NOE må han vel ha sett, for man blåser vel ikke bare for et straffespark da man har lyst?

Har sett situasjonen flere ganger her nå.. Men det skjer da vel vitterlig ingenting?

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId= ... &referrer=

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2008, 00:36 
Klubbdirektør

Vi knuser dem i hockey.

Fy faen for en sesong.. å herregud.. mister jo tilogmed matlysta..

Eneste jeg tenker nå er:

1) Nordlie må komme nå og ha en ukes trening med gutta.
2) Vi trenger minst 1 poeng mot ODD og det MINST..
Skjer ikke noen av punktene mine, vell da er det 2.div og kanskje Flisa neste år.. enkelt og greit..
og vil med det takke samtlige på brakka.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]