KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 21:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 23 Aug 2008, 08:23 
Forumlegende

Ynkelig beklagelse i papirGlåmdalen i dag om fotomontasjen.
Greit nok at man liksom ville betrakte montasjonen som en humoristisk og litt spesiell innfallsvinkel.

Men når både leder og stykkene inne i avisen er eder og galle og idiotifisering, så passet det ikke.
Pinlig dårlig sammensetning av stoff igjen fra sportsjournalistene der.

I dagens blekke kommer jo interessante ting fram.
Den her inne av flere høyt oppsatte helten bidro ikke følge Elle ikke med mer enn
20.000 fra firmaet og 5.000 fra egen lomme, altså bare vel 8% av det man har hørt som totalsum.
20.000 var vel også supporterklubbens innspyttete sum.

Flott det!
Men man kunne jo lett få et inntrykket at det dreide seg om noe helt annet...
Men det er ikke nødvendigvis vedkommendes skyld, men de som ropte "leve leve".

Når sant skal sies så har jeg selv ikke gitt 1 krone og går litt stille i dørene i så måte.
Foretrekker heller å støtte slik som blindeforbundet, kreftsaken etc. enn å donere penger til friske gutter i sin beste alder...

Ellers har nok Janko mye rett vedgående treningene.
Fra meget velklassifisert hold er det blitt observert at det var slappe saker nå.
En nøytral, altså en som ikke visste hvem trenerne var, ville visst ikke sett forskjell på spillere og trenere.
Farveblindhet i pasningene og ingen coaching gir neppe framgang...

Det er vel velkjent, men kanskje ikke alle vet.
De 2 andre aktuelle da TA sa nei var visst de 2 gode gamle velkjente B'er i KIL.

Sant nok som trippel O skriver, så er de booket ut året per i dag.

Ellers er fru Elle rimelig offensiv i papirblekka i dag.
Det er bra!
Det er slettes ikke sikkert at hun er rett person, eller at noen av dem er det for den del, men så mentalt
impotente som en del vil ha det til, tror jeg faktisk ikke de er.

Last edited by ivo on 23 Aug 2008, 09:57, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 10:11 
Forumlegende

Jeg har sansen for at Glåmdalen har gjort jobben med å kontakte trenere. Det er en SKANDALE at hverken Tom Nordlie, Tor Thodesen, Vegard Skogheim eller Stig-Inge Bjørnebye har hørt noe som helst fra KIL angående trenerjobb. Hvor legger man lista i trenerjakten egentlig??

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 10:11 
Materialforvalter

Jeg er så glad – så glad! Hvorfor denne gleden? Jeg er først og fremst glad fordi jeg ikke ropte: korsfest, korsfest eller deltok i halshuggeriet! Det er kritiske røster som har stilt spørsmålstegn med framgangsmåten til Mohn og også til avisa Glåmdalens framgangsmåte – og med rette! Jeg er så glad fordi jeg ikke er blant de som kastet seg på rygg av Mohns frieri. Så hysterisk er jeg altså ikke!

Mohn har nærmest forlangt styreplass for sin enorme støtte til klubben, både økonomisk og ikke minst via bidrag til å bygge samhold……. 20 000 Kr fra Glåmdal Bilsenter og 5 000 fra Mohn selv og så vips er man i førersetet. Nå har jeg ikke glemt bussturen til Trysil! Da får vi heller leve med at inntrykket som skapes av hovedpersonen selv med velvillig og ukritisk hjelp fra Glåmdalen, ikke står i forhold til realitetene.

Dette første stusslige beløpet er under 1 % av KILs sponsorinntekter. Når støtten fra Glåmdal Bilsenter og Mohn er kjent, er det vel en seriøse sponsorer som trekker litt på smilebåndet. Ikke misforstå pengene og initiativet er absolutt velkomment. Det blir bare så jævla dumt når realiteten er så langt unna det intrykket som skapes. Det er vel en del her inne og som sitter med en flau smak i munnen, kanskje spesielt de som uforbeholdent har gitt Mohn 100% støtte. Jeg trur ikke de første 25 000 ekstra bygger KIL, og slettes ikke verden! Så er det å håpe at resten kommer i løpet av uka! Da bidrar det så absolutt til å bygge KIL!

Heldigvis og heldigvis så har Henrik Mohn og Glåmdal Bilsenter stilt økonomisk garanti for midler til lønn til en storkanon av en trener ut året. Denne garantien må ikke glemmes, verken av supporterklubben eller Glåmdalen! Spørsmålet er om dette er et bruktbilselgertriks eller om det er en realitet. Svaret får vi i løpet av uka, når pengedonasjonen presenteres i Glåmdalen! Mohn kan selvsagt ikke gå ut så bombastisk om han ikke har alt klart på forhand. Om finansieringen ikke er i orden, ja da er dette en floppsak for Mohn, Glåmdal Bilsenter og Glåmdalen.

Støtt KIL kjør Peugote eller Mercedes – brukt eller ny!

Last edited by Ole Oskar Olsen on 23 Aug 2008, 10:14, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 10:22 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Jeg har sansen for at Glåmdalen har gjort jobben med å kontakte trenere. Det er en SKANDALE at hverken Tom Nordlie, Tor Thodesen, Vegard Skogheim eller Stig-Inge Bjørnebye har hørt noe som helst fra KIL angående trenerjobb. Hvor legger man lista i trenerjakten egentlig??

Skogheim er helt uaktuell.

Som det står i avisen er Bjørneby opptatt ut året, så å hente ham nå ville vel bety frikjøpelse fra ett eller annet.
Uten at jeg vet hva han bedriver, så ville jo forhold som løfter etc. kunne være inne i bildet.
Akkurat som Eggen svarer det.

Men han og Per B var visst de 2 andre i den langsiktige trenerkabalen.

Ellers var det ikke overraskende at Drillo var "vanskelig" i forhold til de andre som jo kom med tanker og utsagn.
Slengte visst på røret hva nå det betyr i virkeligheten da.

Det er vel mulig at man ikke har hatt spesielle tanker om noen innhentet for 3 måneder, men at man ved E & K skulle ro det hele i land. Meget mulig at det har vært en undervurdering av tingenes tilstand med tanke på hvor kvaliteten egentlig lå.
Slikt er fort gjort.
Illustratorisk: Mange burde søke lege før de gjør det...

Last edited by ivo on 23 Aug 2008, 10:26, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 11:43 
Saftblander

Jeg synes det er flott å se at dere alle engasjerer dere slik for Kil. debattene som går vil på sikt skape gode og konstruktive løsninger som forhåpentligvis kan skape et bedre grunnlag til å få oppleve store øyeblikk med vårt fotball lag i framtiden.

Jeg står selvsagt 100 % for det jeg har skrevet og sagt, det er slett ikke sikkert jeg sitter med fasitten, men jeg har klare oppfatninger av hvordan en bedrift som Kil bør driftes. At flere kan være uenig med meg på sak, aksepterer jeg fullt ut. jeg synes saken kom bra fram i Glåmdalen, og jeg tror det er til det gode at vi får en debatt. Når det gjelder 1.siden som ble trykket, tar jeg fullstendig avstand fra den, den var etter min mening svært unødvendig. Jeg har beklaget denne personlig overfor Elle og hennes familie, samt tatt opp dette direkte med Glåmdalens sjefsredaktør.

Jeg ønsker dere alle her på forumet en god helg, med friske debatter videre, og jeg tror vi alle kan være enige om at vi sammen mest av alt ønsker 3 Poeng i morgendagens bortekamp mot Sogndal!

Vennlig Hilsen

Henrik Mohn

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 12:24 
Materialforvalter

Til Henrik Mohen, du har rett i at det må settes inn strakstiltak. Det strakstiltaket som er viktigst har du gått langt i å love økonomisk støtte til, nemlig ny trener ut året.

Du skriver her at du står 100 % for det du har skrevet og sagt. Har styret vært i kontakt med deg for å finne sammen om den kortsiktige løsningen – ny trener i et tremåneders engasjement?

Godt gjort er lang bedre enn godt sagt! Venter i spenning!

Last edited by Ole Oskar Olsen on 23 Aug 2008, 12:25, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 12:59 
Grævling

Henrik Mohn wrote:
Jeg synes det er flott å se at dere alle engasjerer dere slik for Kil. debattene som går vil på sikt skape gode og konstruktive løsninger som forhåpentligvis kan skape et bedre grunnlag til å få oppleve store øyeblikk med vårt fotball lag i framtiden.

Jeg står selvsagt 100 % for det jeg har skrevet og sagt, det er slett ikke sikkert jeg sitter med fasitten, men jeg har klare oppfatninger av hvordan en bedrift som Kil bør driftes. At flere kan være uenig med meg på sak, aksepterer jeg fullt ut. jeg synes saken kom bra fram i Glåmdalen, og jeg tror det er til det gode at vi får en debatt. Når det gjelder 1.siden som ble trykket, tar jeg fullstendig avstand fra den, den var etter min mening svært unødvendig. Jeg har beklaget denne personlig overfor Elle og hennes familie, samt tatt opp dette direkte med Glåmdalens sjefsredaktør.

Jeg ønsker dere alle her på forumet en god helg, med friske debatter videre, og jeg tror vi alle kan være enige om at vi sammen mest av alt ønsker 3 Poeng i morgendagens bortekamp mot Sogndal!

Vennlig Hilsen

Henrik Mohn

Velig bra at du tar turen inn på vårt forum.

Debattene her inne har til tider en tendens til å ta av som en skogbrann. Ofte kommer dette som et resultat av at vi supportere rett og slett ønsker mer, eller mangler informasjon om ting som opptar oss. Dette er også noe jeg skulle ønske klubben kunne blitt bedre til å følge opp. Ikke slik at jeg mener de sentrale personene i klubben nødvendigvis skal site her inne og "jatt" med oss i våre daglige uenigheter, men de bør følge med på hovedtrekkene av det som skjer her, og gjerne legge ut forklaring/oppklaring på sin egen side. Da snakker jeg om "større saker", ikke småpjatt.

At bildet på forsiden av gårsdagens papiravis er noe avisen får ta på sin egen kappe bør vel de fleste forstå. Folk som tross alt ønsker å bidra for klubben vår, som styrelederen tross alt gjør, fortjener ikke slikt.

Styret bør uansett lytte til de som ønsker og har ressurser til å hjelpe til med å endre dagens situasjon, enten det gjelder økonomisk eller sportslig (det henger ofte sammen). Jeg håper de siste dagers debatt kan føre folk sammen til diskusjon, og forhåpentligvis også få ut flere som ønsker å bidra. Her inne ønsker vi alle at klubben skal ha de beste forutsetninger for å lykkes, og første skritt må være å få mer folk i byen til å BRY SEG om KIL.

Last edited by Raggen on 23 Aug 2008, 13:01, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 14:12 
Materialforvalter

Ole Oskar Olsen wrote:
Jeg er så glad – så glad! Hvorfor denne gleden?

Ja, hvorfor denne gleden egentlig? Jeg har lest dine innlegg og har en følelse av at du enten har et veldig nært forhold til Elle ettersom du så åpenbart forsvarer henne i ett og alt, eller at du av en eller annen grunn har et horn i siden til Mohn og ønsker at han skal være en flopp ... Det er mulig det ikke er tilsiktet, men jeg aner er undertone i innleggene dine som gjør at jeg tolker det slik. Det viktigste er tross alt at KIL berger plassen, er det ikke?!

Jeg er også glad. Glad for at det finnes folk som Henrik Mohn, som trer uredd inn på arenaen og skaper engasjement og debatt som vi sårt trenger. Styret har vært tafatt og usynlig og dytter ansvar over på alle andre. En eller annen antydet at de var mer handlekraftige enn det forrige styret fordi de sparket Thomas Berntsen, men det var jo tross alt det forrige styret med Fremming i spissen som først dummet seg ut ved å ikke beholde Skogheim og siden begikk den blunderen å ansette TB. Det ville jo sett rart ut om de skulle sparket han før de tok hatten og gikk.

Jeg tror og håper at Henrik Mohns utspill er det som skal til for å vekke Elle & co. Jeg håper at Elles ego ikke står i veien for at styret samarbeider med Mohn, og at vi nå får en konstruktiv og rask prosess slik at det kommer inn en person med autoritet på trenersiden. Jeg håper at det ikke er for sent å berge plassen i Adeccoligaen. Jeg håper Glåmdalen skjerper seg når det gjelder smakløs journalistikk. Jeg håper styret tar kontakt med Glåmdalen og får telefonnumrene til trenerne som ble presentert i dagens avis, og at de får ut fingern og ringer! Jeg håper sist men ikke minst at publikum møter opp og støtter KIL i de siste hjemmekampene!

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 14:33 
Forumlegende

Henrik Mohn wrote:

Vennlig Hilsen

Henrik Mohn

Velkommen til forumet Mohn!

Flott med klargjøring/utdyping av saken i Glåmdalen. Setter veldig pris på at de som er nevnt/diskutert her inne faktisk selv kommer inn og deltar i debatten. Oppfordrer også sentrale personer i KIL toppfotball til å gjøre det samme, i sitt eget navn( For alt jeg vet kan det være folk derfra her inne med ugjenkjennelig kallenavn). Kommunikasjon og klargjøringer er viktig. Støtter selvsagt det Raggen sier om nettopp dette, viktige/store saker bør besvares enten her inne eller http://www.kil.no, slik tar man livet av rykter og spekulasjoner.

Takk for ditt engasjement og lykke til med din innsats for å hjelpe KIL opp av gjørma Mohn!. Jeg har oppriktig tro på at man i løpet av kort tid har en trenerløsning på plass som et resultat av eksternt engasjement sammen med KIL Toppfotball.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 14:44 
Saftblander

Overhørte Elle og ei klesbutikk ansatt på Kongssenteret tidligere i vår hvor hun lurte på hvilken størrelse klær sitt barn brukte, eller hva som passet til barnet sitt.
Den ansatte forklarte at hun ikke viste hvem barnet eller hun var, og fikk da ett svar som "Hva? Veit du ikke hvem jeg er, da får du se å lære det" etterfulgt av en 'liksom' ironisk latter.

Etter det har jeg hatt dama så langt i vrangstrupen at jeg dro på smilebåndet da jeg så forsiden på Glomdalen i går.

Og uansett hvordan man vrir å vender på det har nå styret brukt 3-4 måneder på å finne ny trener uten å ha tatt en telefon til flere brukbare arbeidsledige trenere.
Greit, vi trenger ikke å ta hue av dama, men se nå å få hu langt unna alt som har med KIL Fotball å gjøre

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 15:23 
Klubbdirektør

Slik har hun hvert mot de som har drevet dugnad der nede i lang tid. Dem har blitt fullstendig oversett.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 17:16 
Materialforvalter

Når du, pulverheksa, begir deg ut på fortolkning og sansing av undertoner bidrar du til at innholdet i det jeg har skrevet mister sin verdi. Først: Jeg kjenner verken Torunn Elle eller Henrik Mohn, og har for øvrig ikke horn i siden til noen av dem.

Jeg skriver i innlegget at jeg er så glad fordi jeg ikke ropte korsfest, korsfest – og fordi jeg ikke hodestups kastet med på Mohn-bølgen. Jeg mener fortsatt at Glåmdalens halshugging og Mohns angrep på styret er feil. Det er feil fordi styret velges av medlemmene på årsmøtet. Om medlemmene i KIL er uenig i valg eller misfornøyd med jobben styret gjør, ja da kan de kalle inn til ekstraordinært årsmøte og kaste styret. Jeg aner ikke om Mohn på dette tidspunktet var medlem i KIL eller deltok på det ordinære årsmøtet – der styret ble valgt. Det er også feil fordi det ikke blir lettere å finne kandidater til det framtidige styret.

Jeg er glad fordi jeg ikke lot meg rive med i en halleluja stemning rundt Mohns initiativ. Ja, jeg har stilt spørsmålstegn om en sponsor nærmest skal kunne forlange styreplass. Dette har sponsorer forsøkt andre steder, resultatet er kjent både i RBK og i Lillestrøm.

Jeg har slått fast at Mohn har lovet å bidra økonomisk til at klubben får tak i ny trener ut sesongen. Jeg har oppfordret styret til å kontakte Mohn fort som bare det. Og også slått fast av lovnaden kun har verdi om det kommer penger på bordet og ny trener på brakka.

Så Pulverheksa, du må gjerne lese en gang til – prøv å lese, ikke gi deg hen til fortolkninger og sansing av undertoner som ikke finnes – de er umulig å finne fordi de ikke er der!

Jeg er kritisk til framgangsmåten Mohn har valgt, og har tatt forbehold om kontakt med styret før han tok kontakt med styret. Å ta kontakt gjennom avisa er ikke seriøst. Å ikke ta i mot en henvendelse og utstrakt hånd er useriøst.

Så vil de nærmeste ukene vise hva som kommer ut av utspillet til Mohn. Om han klarer å få med seg flere bedrifter og skrape sammen kroner nok til en topp trener ut sesongen – da skal jeg sende et takkekort til Mohn.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 18:02 
Klubbdirektør

Det som for meg er merkelig "Ole Oskar Olsen" er at du nå er så engasjert i denne saken samt det er dine føste innlegg i et forum som har mange år bak seg så hvorfor nå?

Det andre er at du utaler at du er så glad for at du ikke har skrevet "Korsfeste" greit nok men her har man mulighet til å feile å utale seg fritt og det derfor man kaller dette et "diskusjonsforum" uten at man blir drept for sine meninger selv om man er uenig...

Å være helt fersk på dette forumet å gå så høyt ut syntes jeg bare blir flaut da man ikke har sett deg engasjert før nå noe som rett og slett er tåplig hvis du har så mye meninger om KIL....

Mitt ønske er at Torunn Elle steker vafler neste sesong og gjerne til neste helg men så heldig er man nok ikke..

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 18:02 
Materialforvalter

Der ser du hvor problematisk kommunikasjon kan være, Ole Oskar Olsen - det hender budskapet oppfattes annerledes enn du i utgangspunktet ønsker og enhver mottager vil alltid tolke det på sin måte, uansett hva du måtte mene om det. Sånn er det med den saken. Innlegget ditt ovenfor var oppklarende i så måte.

Når det gjelder Elles evne til kommunikasjon kan den også i enkelte sammenhenger virke temmelig ullen og ganske passiv (unntatt når det gjelder å forsvare seg selv). Hennes kommentar til Glåmdalen på fredag var som følger: "Vi merker oss hans (Henrik Mohns) meninger, og tar det med oss videre. Men alle som vil komme med konstruktive innspill eller tilbakemeldinger er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for å få til en dialog rundt et møtebord. Ikke via media." Det er da jeg blir redd ... Jeg mener "merker oss"?? "ta med videre"?? ... det er vanlig politikerpreik som egentlig betyr "vi driter i hva du mener". "Ta kontakt med oss"?? ... det betyr "hvis ingen ringer er det ikke vår skyld at det ikke skjer noe".

Hjelp! Denne overbærende holdningen uttrykker at hun ser på Mohn som en hvilken som helst "synser", og at hun har planer om å fortsette med å sitte rolig og fundere over hva som skal gjøres inntil folk oppsøker henne på Gjemselund. (Min helt private tolkning, Ole O. Olsen.) Kanskje dette har vært styrets strategi i trenerjakten også ... "det er jo ingen som har ringt oss!" ... Elles kommentar burde vært: "Vi vil umiddelbart ta kontakt med Mohn og takk og amen for at han ønsker å bidra til å få KIL ut av sumpa!" Her gjelder det å være proaktiv! (det er et bullshitbingo-ord som visstnok uttrykker at man er hakket mer aktiv enn bare aktiv.)

Men Elle er reklamedame og hennes fokus har dessverre vært mer sentrert om å få folk til å omtale laget som Kongsvinger istedet for KIL. Greit det, men dette er ikke tiden for merkevarebygging - nå er det snakk om livredning!

Last edited by Pulverheksa on 23 Aug 2008, 18:10, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 18:17 
Materialforvalter

Ser det gjøres til et poeng av enkelte at Mohn foreløpig ikke har spyttet inn mer enn 25000 kroner totalt (20000 + 5000) - og dette skal på en eller annen måte underbygge at han er en flopp, at han er PR-kåt osv. Men man bør ikke glemme at den samme Mohn har sagt at han vil være med på å finansiere en trener ut sesongen, og at han verbalt har tatt initiativ til en investorgruppe der målet er en kapital i størrelsesorden 5-10 millioner kroner til investering i spillere.
Dersom dette skal gjennomføres så er det vel ikke så rart at han har lyst til å vite litt om hva som er planene fremover eller? Det er svært få som investerer såpass penger i en bedrift uten å vite hva man egentlig bruker penger på. Dersom man skal fortsette å kjøpe høy til den døende hesten så kan det jo være greit å vite om noen har tenkt å ringe dyrlegen.
Men det er kanskje ikke populært på Vinger å stikke seg frem såpass som Mohn har gjort i dette tilfellet. Jeg står fortsatt ved at jeg synes Mohns initiativ og utspill er et friskt pust i debatten!

Last edited by Fuji on 23 Aug 2008, 18:18, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]