KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 19:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 22 Aug 2008, 20:35 
Forumlegende

Men ja..Glåmdalens forsidebilde var patetisk. Men at saken fortjener forsideoppmerksomhet bør det ikke være tvil om.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:38 
Materialforvalter

ivo wrote:
Er det noe som sier at de 2 andre ikke kan tre inn i jobben her og nå?

Nei, det sier ikke jeg. Jeg spekulerer kun i at TA ble tilbudt trenerjobben for neste sesong. Basert på dette, har jeg gått ut i fra at kontakten med aktuelle trenerkandidater har hatt samme tidsperspektiv.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:42 
Forumlegende

Supportersjefens vise ord om saken:
http://www.glomdalen.no/sport/article3736729.ece

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:04 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Men ja..Glåmdalens forsidebilde var patetisk. Men at saken fortjener forsideoppmerksomhet bør det ikke være tvil om.

Men ikke en hel forside.
En henvisning helt øverst, ja!

Det er vel nå snittlig 600-900 på KIL-kampene, altså ikke mange prosentene av innbyggertallet som har Glåmdalen som 1.avis.
Det betyr faktisk at saken er lite interessant for de aller aller aller fleste.

Det er navlebeskuende av avisen og av supportere å mene at dette er en sak med nærmest ikke-sekterisk interesse.
For en som meg selv som kommer utenfra byen vet man fra før at fotballaget KIL og dets indre strid fenger lite der.
Publikumsmessig sett kan det neppe fenge mye i selve byen heller.

Man skal faktisk ikke se bort i fra at det å bruke en hel forside slik med en offentlig gapestokk av en person vil ha en negativ reklame for KIL...
Neppe positiv.

I en egen adhoc-undersøkelse, sikkert heller ikke verken representativ eller uten bias, så var det faktisk ingen som syntes at forsiden var akseptabel eller bra...

Men pubertetsjournalistene i Glåmdalen lekte vel store og smarte gutter...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:15 
Materialforvalter

Quote:
Det blåser på toppene. Sånn skal det og må det være. Kongsvinger Toppfotball er en profesjonell prestasjonsgruppe som det stilles store forventninger til. Grunnet historien samt at man er i en bransje (idrett) som er sterkt mediefokusert. Kongsvinger IL Toppfotball har spile UEFA cup mot Juventus, hatt 17 år på rad i øverste divisjon i Norge, vært i utallige semifinaler i cupen. Det skal og må være press og trøkk rundt det å representere denne stolte klubben.
For å si det sånn: Dette er et lite vindkast i forhold til å sitte på toppen i for eksempel Real Madrid. DET er tøft!

Kjære Karlsen:

Snakk om usaklig sammenligning mellom Real Madrid og KIL. Santiago Bernabeu med en kapasitet på over 80000 supportere og Gjemselund med (lovlig) kapasitet på i overkant av 2000, men sjelden mer enn 700 supportere tilsted. Et budsjett tilsvarende et par store norsk byer og lille KILs på ca 10 mill...

Ja det skal være tøft å være styremedlem i KIL. De har sikkert mange ting de kan gjøre bedre enn de har gjort, men disse vervene er, og vil nok i lang tid fremover, være basert på myyyyyyyye frivillig arbeid. Som kommer i tillegg til vanlig jobb, barn, familie osv osv. Da fortjener man rett og slett ikke slik fremstilling som dagens førsteside i Glåmdalen.

Men med alt det engasjementet som folk viser her, regner jeg med at det ikke vil være noe problem å rekruttere haugevis av frivillige sjeler som vil legge ned all sin fritid gratis ved neste styrevalg. Minner om at faktisk få dager før sist valg, hadde valgkomiteen (ihvertfall offisielt) ingen kandidater som var villige til å ta på seg vervet. Kan noen forstå hvorfor?? Så vidt jeg har hørt sluttet også forrige styreleder blant annet fordi han ikke hadde ork til å stå på i samme omfang lenger.

Last edited by Oppover on 22 Aug 2008, 21:16, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:20 
Forumlegende

Oppover wrote:
Quote:

Kjære Karlsen:

Snakk om usaklig sammenligning mellom Real Madrid og KIL. .

Jeg sammenligner ikke, jeg påpeker forskjell. Det blåser på toppene. I næringslivet. I politikken. I idretten. Og mange andre steder. Alle steder skal man prestere. Det blåser en frisk bris her nå som sagt, føler med de som faktisk sitter midt i det. Det skal blåse på toppen i KIL også. Men gud for en flau bris det er i forhold til mange andre toppjobber!! Se på hvordan næringslivsledere og politikere blir herset med. Man velger selv å være en samfunnstopp på et eller annet område. Da må man også regne med debatt og fokus rundt den jobben man gjør.

Last edited by Karlsen on 22 Aug 2008, 21:21, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:33 
Materialforvalter

Det skal ikke nødvendigvis blåse på toppene. Det kan blåse på toppene, spesielt når toppene ikke leverer – det er greit. Jeg tror ikke, med all respekt for andres meninger, at det hadde blitt mer penger i KIL om styret hadde trukket seg tidligere.

Kan årsaken til at styret/sportslig leder ikke har ansatt ny trener for lenge siden ha noe med at de faktisk betaler full lønn til TB ennå? Jeg kjenner ikke økonomien til KIL, men det er ikke få ganger Glåmdalen har brakt til torgs KILs mangel på penger.

KILs administrasjon har vært i oppløsning. Markedsansvarlig og daglig leder har forlatt sine jobber i løpet av året. Treneren sparket. Halve laget er skiftet ut. Årsmøtet valgte å gå fra 7 styremedlemmer (trur jeg) til 3, i en klubb som faktisk i stor grad drives på dugnad. Her er det mange ting som har vært med på og bidratt til dagens situasjon.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:36 
Materialforvalter

Karlsen wrote:
Oppover wrote:
Quote:

Kjære Karlsen:

Snakk om usaklig sammenligning mellom Real Madrid og KIL. .

Jeg sammenligner ikke, jeg påpeker forskjell. Det blåser på toppene. I næringslivet. I politikken. I idretten. Og mange andre steder. Alle steder skal man prestere. Det blåser en frisk bris her nå som sagt, føler med de som faktisk sitter midt i det. Det skal blåse på toppen i KIL også. Men gud for en flau bris det er i forhold til mange andre toppjobber!! Se på hvordan næringslivsledere og politikere blir herset med. Man velger selv å være en samfunnstopp på et eller annet område. Da må man også regne med debatt og fokus rundt den jobben man gjør.

Har ikke registert en eneste en på dette forumet som har kritisert AT det debatteres. Det er FORMEN som Glåmdalen valgte på sin fotomontasje på førsteside som jeg og mange fler har reagert på. Som min sønn sa idag når han så siden: Hvorfor har hun damen mistet hodet sitt...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:42 
Forumlegende

Karlsen wrote:
1) Jeg sammenligner ikke, jeg påpeker forskjell. Det blåser på toppene. I næringslivet. I politikken. I idretten. Og mange andre steder. Alle steder skal man prestere. Det blåser en frisk bris her nå som sagt, føler med de som faktisk sitter midt i det.

2) Det skal blåse på toppen i KIL også. Men gud for en flau bris det er i forhold til mange andre toppjobber!! Se på hvordan næringslivsledere og politikere blir herset med. Man velger selv å være en samfunnstopp på et eller annet område. Da må man også regne med debatt og fokus rundt den jobben man gjør.

1) Tja, det kan vel tolkes som man vil...
Men greit.

2) Og hva så?
Topplederne i Real Madrid har vel mer "smusstilleg" enn en styreleder i KIL...

Næringslivsledere...
Jo, men så kan de jo bare gå av - la seg sparke - oppnå en fallskjerm som er enorm.
Uansett er det noen som hungrer etter å innsette dem.
Vil en slik trekke seg tilbake er jo en kjempefallskjerm noe en del kan leve resten av livet på...

Styreleder i KIL er da vel ingen samfunnstopp.
Noen har sagt her inne at nåværende nærmest trådde støttend til da ingen annen ville...

Jo da, den jobbens utførelse skal være til debatt.

Tenk om investorideene hadde kommer langt tidligere.
Man kunne beholdt Pelu som var tungen på vektskålen så ofte i 2007 [og nå vel er helt vekke...].
Man kunne i tillegg da innhentet noen nye.
Det var vel ingen som forbød det da.
Da var KIL på vei opp.
Nå ned.
En nedgang har man ingen garanti for at vil snu.

Men nå er det vel 'stalemate' da HM i radioen som Berntsen henviste til...mente at med nåvæende styre, så...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:49 
Klubbdirektør

bergerud wrote:
var på glomdalen.no å hørte på intervjuet med raggen... ..

velig bra uttalelser raggen....

Tafatt og pinglete spør man meg med flere.. Vi støtter Henrik Mohn 100% en mann som tør å si det slik det er og kanskje har en mulighet til at det skjer forandringe i en klubb med brukket rygg.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 21:56 
Materialforvalter

Er det greit at sponsorer stiller krav om styreplass? Eller krav til hvem som skal sitte i styret? Om ja: Da må den en rangering til. Sparebanken 1 Hedmark som er hovedsponsor har vel første rett til å bestemme. Regner med at Eidsiva også skal ha meninger som skal telle. Så bør vel også avisa Glåmdalen, Eda supermarked og KB-gruppen også få si sin mening. I tillegg skal vel kanskje også de to bilfirmaene som kjemper om oppmerksomhet si sitt. Jeg trur styret må utvides!

Har noen registrert at noen av disse sponsorene som alle har vært med KIL i mang år har vært ute og forlangt styreplass eller at styret skal forlate taburettene? Det er vel først og fremst disse som representerer næringslivet i Kongsvinger. Det betyr ikke at de ikke er engasjert eller har meninger. De er profesjonell og lojale.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:07 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
1) Tafatt og pinglete spør man meg med flere..

2) Vi støtter Henrik Mohn 100% en mann som tør å si det slik det er og kanskje har en mulighet til at det skjer forandringe i en klubb med brukket rygg.

1) Diplomatiet har ofte gitt resultater hvor det ellers ville ha endt i kaos.
Dette var diplomatiske og reflekte kommentarer med hensikt i å dempe konflikt og oppfordre til samarbeid.
Dessuten er vel supporterne slik jeg har oppfattet det, ikke unisone i mening i denne saken.
Ikke kjenner jeg fordelingen av enighet / uenighet heller.

Skulle han ha ropt: "Korsfest! Korsfest!"?

2) Helt greit.
Men man er vel nødvendigvis ikke pingler om man ikke inntar samme standpunktet?
Det er selvsagt legitimt å kritisere det også, men da bør man også beskrive hvorfor det er tafatt og og ikke minst pinglete.

Å klassifisere noen som pinglete uten å klargjøre det er "argumentum ad hominem" , altså en logisk feil.
Altså, kjent dødt og maktesløst.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:10 
Klubbdirektør

Korsfest! Korsfest!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:12 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:
Er det greit at sponsorer stiller krav om styreplass? Eller krav til hvem som skal sitte i styret? Om ja: Da må den en rangering til. Sparebanken 1 Hedmark som er hovedsponsor har vel første rett til å bestemme. Regner med at Eidsiva også skal ha meninger som skal telle. Så bør vel også avisa Glåmdalen, Eda supermarked og KB-gruppen også få si sin mening. I tillegg skal vel kanskje også de to bilfirmaene som kjemper om oppmerksomhet si sitt. Jeg trur styret må utvides!

Har noen registrert at noen av disse sponsorene som alle har vært med KIL i mang år har vært ute og forlangt styreplass eller at styret skal forlate taburettene? Det er vel først og fremst disse som representerer næringslivet i Kongsvinger. Det betyr ikke at de ikke er engasjert eller har meninger. De er profesjonell og lojale.

Glimrende!

Eneste motargumentet blir vel at enhver enkelt må bestemme hvor aktiv man vil være.
Men dersom én er i styret og skal bestemme, så vil vel denne på en måte også bestemme / kontrollere de andres bidrag...

I så fall kan det utvikle seg kaos og strid av dette etterhvert også.
Det er vel ikke uten grunn man anser det som best at sponsorene holder en normal og tradisjonell avstand.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:16 
Reserve

Jada-jada wrote:
1) Tafatt og pinglete spør man meg med flere..

2) Vi støtter Henrik Mohn 100% en mann som tør å si det slik det er og kanskje har en mulighet til at det skjer forandringe i en klubb med brukket rygg.

Supportersjefen stiller ihvertfall opp med navn, og krever handling. At han ikke gir full støtte til Mohns angrepsvinkel er på linje med hva mange her inne har gitt uttrykk for. Nå har han også innbudt andre debattanter her til å fronte supporterne med et ansikt og noen meninger, men jeg har ikke fått med meg at du meldte deg, Jada-Jada. Så hvem som er tafatt og pinglete kan sikkert diskuteres. Jeg for min del synes Raggens uttalelser var kloke.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]