Jeg støtter Henrik Mohn 100%. Antydninger til personlig vinning etc gidder jeg ikke å fokusere på. Han hadde ikke gått ut i avisa om det ikke var for at han virkelig bryr seg om KIL. Og jeg vet at dette ikke er noe han brått kom på, det har ulmet lenge mellom potensielle investorer og KIL Toppfotball. I flere år har det vært forskjellige aktører som har hatt interesse av å spytte inn penger, men en kombinasjon av manglende/ingen ambisjoner, manglende profesjonalitet, kommunikasjonsproblemer og manglande interesse fra Toppfotballens side har ført til at folk har sitti på gjerdet. Hvordan kan jeg påstå dette? Vel i dette knøttstedet vi bor i så kommer man i prat med folk i de fleste samfunnslag. Dette er ting man har hørt om i flere år nå.
Henrik Mohn og andre fremtredene og pengesterke folk i Kongsvinger eller med tilknytning til Vinger må få slippe til i mye større grad. Folk som har fått til noe fra før kan klare det igjen. Dessverre er det ikke lett å være "de som beveger verden"* i Kongsvinger med jantelov og god gammel gladsosialistisk tankegang fra 70 tallet. Det er 2008 nå, pengene rår i norsk toppfotball. Det stilles krav til alle i en resultatavhengig bedrift.
Kommer det noen slike sterke folk og har lyst til å både legge penger på bordet og ha litt å si så la dem få viljen sin! Det er jo nettopp det KIL toppfotball trenger nå: Enere! Vinnere! Sterke personligheter med ambisjoner. Som vet hvor de vil!
La oss hilse Mohns engasjement velkommen, og håpe dette setter i gang ringvirkninger som gjør at vi på kort sikt redder plassen i Adeccoligaen. DET er det som betyr noe akkurat nå. Så får de sterke også legge grunnlaget for framtidas KIL etter sesongslutt.
* "De som beveger verden" er en boktittel som handler om enerne som løfter samfunnet opp og fram. Anbefales på det sterkeste om du ikke forguder janteloven. Mer om boka her:
http://no.wikipedia.org/wiki/De_som_beveger_verden