KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 Jul 2025, 21:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:24 
www.kilsk.com

Quote:
Inn fra sidelinja kommer fjorårets assistenttrener Jørn Karlsrud, tidligere hovedtrenere Åge Steen og Svein Ivar Signernes, og mangeårig keepertrener Svein Ystenes.

Høres bra ut :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:26 
Reserve

Skjønner jeg Glåmdalen rett, skal Karlsrud og Steen bidra i trenerteamet sammen med de gjenværende Eide og Kristiansen. Så skal man finne en langsiktig løsning etterhvert...

Jeg mente styret og ledelsen tok feil da de ga Skogen på båten i 2006, og det står jeg fremdeles på. Jeg vil ha ham tilbake, men det skjer neppe. Og Amundsen? Hvorfor skulle han komme tilbake etter at vi vraket ham høsten 2006?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:32 
Forumlegende

Sigernes er også en bra mann å ha i klubben. Og Ystenes er kvalitet.

Steen, Karlsrud, Sigernes, Ystenes, Kristiansen og Eide. Stemmer dette er KIL Toppfotball i gode hender!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:39 
Trener

blir nesten fler i trenerteamet en i spillerstallen. :wink:

Bør vel benytte anledningen til å takke av Thomas for fjerdeplassen i fjor. Det var synd at du ikke lyktes, og da er desverre fotballen brutal. personlig har jeg hatt et godt samarbeid med deg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:41 
Forumlegende

Rikspressen henger med:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=519730

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:50 
Trener

Det blir litt om dette i dagens ettermiddagssending på RK også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:57 
Reserve

Thomas Berntsen ba om hjelp, og det fikk han. Faktisk så mye at KIL ikke trengte ham mer...

Joda, bra navn og mye kompetanse. Men er jeg den eneste som ikke helt revner i begeistring over den nye løsningen. For det første sies den å være rent midlertidig. Ingen av de 5 navnene er sannsynlige hovedtrenere. Og midlertidige løsninger er ikke alltid noen stor-slagere. For det andre vet vi ikke hvor mye de tre "erfarne" navnene skal bidra med. Jeg betviler hverken Karlsruds eller Steens kompetanse, men det hjelper ikke med å stikke innom trening en gang eller to i uka. For det tredje: hvem er sjef her? Andresen-modellen har fått mye omtale, pepper og tyn, men der vet man ihvertfall hvem som bestemmer. Hvem gjør det hos oss? Kristiansen. Eide? Ystenes???

Kunne ha skrevet et avsnitt om hvor håpløst det er å påstå man har kontinuerlig dialog med spillergruppa, for så finne ut at treneren har null tillit en knapp måned ut i sesongen, men det orker jeg ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:01 
Kaptein

veldig riktig å ta grep nå.... sto at berntsen reiste rasende fra gjemselund... det har han vel liten grunn til...

håper det snur seg nå

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:07 
Reserve

Det var helt riktig av Kil og sparke Berntsen.. ikke bare fordi resultatene har vært langt i fra hva man forventer, men også fordi han har liten tillit i spillergruppa.. Allerede i fjor var det misnøye med Berntsen, i spillergruppa.

Men at man skal sitte igjen med Morten Kristiansen og Øyvind Eide som trenere er bare heeeelt latterlig.. Eide har god kontroll når det gjelder faglige kunnskaper, det må sies. Men han har null erfaring, og da er det kanskje ikke det lureste å sette inn han når situasjonen er som den er.. Og Morten?? hva i h****** har han å komme med?? eneste grunnen til at han har den stillingen han har, er vel fordi han er en billig mann.. jeg skjønner ikke annet!
For jeg tviler på at jeg får se Ystenes, Steen osv på feltet hver dag, så hovedansvarer ligger nok hos de to.

Kil er klubben for meg, men akkurat nå er jeg litt likegyldig!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:12 
Forumlegende

Jeg tar det for gitt at når man henter erfaring som Steen og Sigernes at disse skal være sentrale i utformingen av hva som skal skje på feltet, spillestil og være tilstede i stor grad.

Kristiansen/Eide er altfor ferske til et sånt hovedansvar. Men samtidig kan Eide fint lede laget så lenge premissene er lagt på feltet mellom kampene av faglig tyngde. Og Eide skal vel ikke være alene på benken heller? Hvorfor kan ikke Steen ta plass på benken for eksempel?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:21 
Saftblander

Synes dette kanskje kom litt tidlig. Nå blir det jo også en tøff start for det nye teamet, neste seriekamp er jo borte mot Start.
Dessuten blir det jo også en ekstra kostnad i en klubb som ikke har mye penger fra før, og vi sparker faktisk en trener på som tok oss til fjerde plass i fjor.

På den andre siden laget har jo framstått som fullstendig planløst i årets kamper, og jeg begynte å bli mektig lei av at sytingen til Bertsen. Den har jo vært konstant siden han kom til klubben.

Jeg er usikker på om dette var riktig, men krysser fingrene og støtter opp om det nye teamet. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:50 
Klubbdirektør

Styret er alt ute å ser etter ny trener. Det at Berntsen gikk i sinne er bare tull. Han var ikke på pressekonferansen en gang sa styre leder. Er hvist Kristiansen/Eide som skal lede laget i kampene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:52 
Klubbdirektør

Looney wrote:
Synes dette kanskje kom litt tidlig. Nå blir det jo også en tøff start for det nye teamet, neste seriekamp er jo borte mot Start.
Dessuten blir det jo også en ekstra kostnad i en klubb som ikke har mye penger fra før, og vi sparker faktisk en trener på som tok oss til fjerde plass i fjor.

På den andre siden laget har jo framstått som fullstendig planløst i årets kamper, og jeg begynte å bli mektig lei av at sytingen til Bertsen. Den har jo vært konstant siden han kom til klubben.

Jeg er usikker på om dette var riktig, men krysser fingrene og støtter opp om det nye teamet. 8)

Torunn Elle sa at dem må betale lønn ut 2008. Det blir da ikke så jævlig.

Profile  

Post subject: RIKTIG BESLUTNING
PostPosted: 07 May 2008, 15:52 
Reserve

Jeg trekker allerede et lettelsens sukk.

Vi får allikevel si takk for innsatsen til Thomas Berntsen. Han gjorde helt sikkert sitt beste, men det stemmte ikke.

Nå kan klubben begynne på ny frisk, med en ny trener, snart ny daglig leder og forhåpentligvis offensive planer om vekst i budsjetter og sportslig opptur.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 16:08 
Reserve

Siste fra Glåmdalen:

http://www.glomdalen.no/kil/article3524339.ece

Karlsrud vet ikke engang at han er blitt utnevnt til KIL-trener.... Om man ikke fikk assosiasjoner til "Hotell i Særklasse" rundt KIL før, så får man det ihvertfall nå. Hvor er John Cleese?

Her jobbes det etter langsiktige planer, skjønner jeg. Etter fem serierunder viser den kontinuerlige dialogen med spillergruppa at treneren ikke har tillit. At treneren ikke vet det, spiller ingen rolle. Så kjøres en skikkelig namedropping-prosess, og vips: supporterne jubler og alle er glade.

Herregud.... Får man statsstøtte for å drive sirkus?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]