KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 14:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 25 Dec 2007, 16:17 
Forumlegende

mikeb: Av alle dine fornuftige meningsytringer på forumet er dette trolig det mest fornuftige! :)

Det er NÅ vi kan rykke opp. NÅ må det satses. Pelu er den spilleren som kan gi oss de 8-10 poengene ekstra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Dec 2007, 19:07 
Forumlegende

Det er vel ngen som er uenig i at JP bør bli.

Det forbauser meg heller ikke det han sier.
Det er likevel litt ineressant at han ikke vil spille for konkurrent i 1.div - selv om begge nevnte lag + flere sikkert ville ha betalt ham en god del mer i året...

Jeg tror også at han er klar over at det å gå til en eliteserieklubb jo ikke nødvendigvis betyr at han er sikret noen fast plass der. Selv tror jeg også at det faktisk er her han vil utvikle seg mot sitt topp-potensiale.

Med en sesong der alt er "på plass" for KIL fra starten av tror jeg han ville bli enda mer bedre enn i 2007 - ja faktisk.

Så er det disse pengene da.
Har man ikke råd har man vel ikke råd. Kalkulatoren er nådeløs.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 02:40 
Klubbdirektør

Håper han er sitert riktig for den utallelsen der gledet noe helt sinnsykt! John Pelu i KIL-stallen 2008 er en julegave som ikke kan toppes! God Jul til John og alle andre!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 10:16 
Spiller

MikeB og Karlsen: Hva skal de da gjøre hvis de ikke rykker opp og har svidd av flere mill en de har?

Bli fratatt lisensen?
Selge alle til spottpris og rykke ned?
Bli ordfører i en Nordlanskommune (de er jo gode til å satse)?

Greit med litt edrulighet selv om det utvilsomt er gunstig med tanke på opprykk om dagen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 10:46 
Forumlegende

Haraball wrote:
MikeB og Karlsen: Hva skal de da gjøre hvis de ikke rykker opp og har svidd av flere mill en de har?

.

Pelu, Sylling, Guiomar, Samuelsson, Conny, Tuelo..for eksempel er spillere med mer enn ett år igjen av kontrakten når kommende sesong er over. Her er det så mye kvalitet at når slike spillere blir lagt ut for salg vil ihvertfall noen av dem kunne bli solgt. Og da drar man jo inn noen kroner.

Mislykkes tilsynelatende et opprykk tidlig (man ligger 10 poeng bak etter 7 serierunder el. l.) er det et sommervindu man kan selge i.

Henger man med i opprykkskampen og snubler på målstreken har sesongen vært såpass spennende og interessant at dette har dratt inn flere tilskuere, mer kiosksalg, høyere reklameverdi for sponsorer i form av omtale etc.

Suksess har så mange positive ringvirkninger. Man må tørre å lykkes. Da må man tørre å satse også.

En holdning om at KIL skal vake rundt i midtsjiktet i 1. divisjon i uoverskuelig framtid vil ihvertfall knekke klubben. Da får man enda færre tilskuere, og slike kvalitetspillere som vi har nå vil det bli vanskeligere og vanskeligere å få tak i. Kvaliteten på hele klubben vil da bli gradvis svekket.

Det lønner seg som regel å satse. Man taper alltid om man sitter med handa i fanget og er tilfreds med situasjonen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 11:39 
Klubbdirektør

Tror debatten om at Pelu skal selges er ferdig det er bare snakk om når og til hvem..

Når klubben er bekymret for å ikke klare å utbetale lønninger til spillere i sommer så sier det seg selv at de må ha inn penger og den eneste mulighet slik jeg har forstått dette er salg av Pelu.

Som vår styreleder utalte så politisk riktig for få dager siden "klubben går foran alt" for så å skylde på automatinntekter som man ikke får i fanget lenger slik at man må selge sine beste spillere hvert eneste år.

Opprykk er det ingen i ledelsen som snakker om lenger men mer snakk om å overleve i Adecco ligaen dette er forferdelig synd men fakta så sant ikke et under skjer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 12:29 
Spiller

Kan tenke meg det hadde blitt rimelig ramaskrik her inne hvis KIL hadde begynt å selge spillre i sommervinduet hvis man lå 10 poeng bak...

Tenk litt nå da: Hvis klubben neste sommer eller høst må selge unna rubbel og bit (det er tross alt ikke mange som ville gitt noe spess med kroner inn) for å dekke et underskudd så vil det si at vi ikke sitter igjen med spillere av kvalitet, og er sportslig fordømt. Nå blir da Pelu tross alt kanskje solgt for å dekke et underskudd og å hente inn spillere (av ganske god kvalitet etter det jeg forstår).

Vi snakker om millioner, noe kiosksalg og tilskuere på Vinger ikke kan dekke opp for. At klubben burde og kunne sopt inn mer på sponsorer er jeg enig i, men neppe etter en sesong der økonomien er slik at de fleste må selges fordi man ikke rykket opp likevel.

Regner med at dere som vil satse er millionærer alle sammen. Det er jo bare å kjøpe opp noen bygårder eller aksjer og så selge dem igjen. Ikke det? Hvorfor har dere ikke gjort det? Tørr dere ikke satse? Eller er det fordi dere ikke har noe å satse med?

Og bare for å ha det klart: Jeg er for å satse, men ikke for enhver pris, og ikke mer en man har råd til å tape. Synes ikke feks Raufoss sin situasjon om dagen er noe å hoppe i taket for....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 21:50 
Trener

:cry:

Last edited by KIL-SMURF on 26 Dec 2007, 21:59, edited 3 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 21:51 
Trener

Har hørt nå i kveld at Pelu skal være aktuell for Rosenborg, iflg min kilde, skal det komme fra en som jobber i Glåmdalen som jeg ikke fikk navnet på

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2007, 09:35 
Trener

http://www.glomdalen.no/kil/article3210808.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2007, 10:02 
Kaptein

RBK har da ihvertfall nok kroner på bok. Så her kan man jo få en pen slump med kroner.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2007, 11:21 
Forumlegende

Det er definitivt mer spiselig at man selger til etablerte TL klubber.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2007, 11:32 
Trener

Karlsen wrote:
Det er definitivt mer spiselig at man selger til etablerte TL klubber.

Tiltredes. Om RBK kjøper Pelu så kan man jo ikke bli like skuffet over at han forsvinner som om han skulle ha blitt solgt til Haugesund... Selv om jeg håper å se Pelu på Gjemselund neste sesong også.

MEN, er redd det blir billigsalg pga mediestrategien til ledelsen i klubben. Hadde de ikke gått ut og mast om at vi "må selge", så hadde de hatt vesentlig bedre forhandlingskort når det gjelder pris.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2007, 16:45 
Saftblander

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=934

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2007, 16:55 
Forumlegende

Da var han klar for RBK ja. Antar at KIL har fått en anstendig sum for han. Ønsker Pelu lykke til og takker hjertligst for at vi fikk oppleve en sånn artist på Gjemselund. Med hånden på hjertet må man innrømme at det er fantastisk at KIL faktisk klarte å skaffe seg en sånn spiller. Har vært imot salget. Men han går til en TL klubb. KIL har fått penger. Verden går videre og jeg er råspent på hvem som dukker opp på Gjemselund i nærmeste framtid. Steinar Strømnes er et ønske.

Og Rosenborg? De har faktisk gjort noe meget klokt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]