KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 22:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 12:50 
greit ;)

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 12:56 
Klubbdirektør

Når det er sagt så vet jeg for lite om hva som har skjedd internt i KIL til å uttale meg om saken.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 12:59 
Grævling

ruben_nilsen wrote:
kjetil, eskil, ragnar, robert, petter, jermund, chris og jan martin.. alle fra kongsvinger.. men ingen blir satset på..

Hva vil det si "å bli satset på"? At de får lov til å spille i Adeccoligaen selv om vi har bedre spillere i stallen? Kom gjerne med en forklaring på hva du mener må til!

Ellers kan du vel ta en opptelling å si hvor alle unggutta vi ikke har gitt kontrakt nå spiller fotball! Av de som har blitt sluppet fra KIL de siste årene så har så godt som ALLE endt opp i en klubb på et lavere nivå i norsk serie. Det er altså helt tydelig ikke bare KIL som vurderer at de ikke er gode nok for Adeccoligaen.

Du tror kanskje at KIL er en klubb som har råd til å ha et 20-tall gutter i 17-22 års alderen labbende rundt på vinger forde en og annen av dem KANSKJE kan bli gode nok for Adeccoligaen? Jo da, klarer de seg med vann og brød så hadde det sikkert vært mulig, men du vet....de skriker jaggu etter penger også disse unggutta om dagen!

Når du først er igang med å finne ut hvor alle de gode gutta vi har sluppet nå har gjort av seg....kan du ikke også i samme slengen hoste opp eksempler på alle de andre klubbene i dette landet som er gode på å gi ungutter sjansen.....Lyn er best i landet, noe som i og for seg er ganske naturlig, da de også har tilgang på de beste gutta fra hele landet på sin NTG-skole....men du har vel eksempler på andre klubber som også er bra regner jeg med?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:16 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
ruben_nilsen wrote:
kjetil, eskil, ragnar, robert, petter, jermund, chris og jan martin.. alle fra kongsvinger.. men ingen blir satset på..

....men du har vel eksempler på andre klubber som også er bra regner jeg med?

Tromsdalen! :D

Ellers blir det jo for dumt å si at Ragnar ikke har blitt satset på da han spilte det meste han var med på i fjor før han ble skadet, noe han fortsatt er!

Resten er vel ikke funnet gode nok.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:17 
Grævling

ruben_nilsen wrote:
hehe :P Tromsdalen er ikke et høl , det er en dal :P Så er faktis Tromsdalen en del av byen Tromsø . Som har 65 000 innbyggere. Så tror faktis det er du som bor i et høl og ut på landet :P Du følgte vell ikke med i geografi timen tenker jeg

Hm.....ja, alle jeg har møtt på i Tromsø har jo alltid så mye fint å si om "dalen" og folkene som bor på "feil side" av brua ;-)

Ellers er det jo bemerkelsesverdig at stort sett ikke en eneste jævel fra Tromså gidder å ta turen over brua for å se TUIL spille fotball, dere har jo rett og slett ikke tilskuere.

Får ta en telefon og høre om disse kan hjelpe til:

http://www.2play.no/video/2188

....om noen uker er det altså klart for årets tur til Tromsø, årets eneste bortekamp hvor vi garantert vinner "tribunekampen"....selv om vi bare møter opp med 4-5 gubb ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:18 
Reserve

Selv om det er mange usakligheter her må jeg si at det er ganske forunderlig at ingen av juniorene fra to år tilbake ikke har etablert seg i 1.div. Jeg er også strekt forundret over at Kil ikke har høstet større frukter av NTG. Greit nok at de mest ambisiøse og gode søker seg til NTG i oslo (Wang i tillegg) men når de viser/viste så sterke resultater på juniornivå for et par år tilbake er det rart at nesten ingen har etablert seg på seniornivå.

Hvem sin feil dette er er ikke jeg imidlertid ikke i stand til å svare på men at det er underlig, og kanskje bekymringsfult, er det vel liten tvil om. Kil var tidligere kjent for å hente opp ukjente navn og forme de til gode spillere. Selv om det til en viss grad har skjedd med spillere som Jakko, TAG og Rønning trodde jeg at NTG og fasilitetene med Kongsvingerhallen o.l. skulle bære større frukter enn det har vist seg å gjøre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:18 
ham-kam, vif, lyn, skeid, rbk, tromsdalen, Bodø Glimt , Alta og Tromsø IL er bedre enn kil på talenter.. Di klubbene jeg kjenner til . Er nok flere enn det !

så kan dere ikke glemme at Truls Hagen som er 19 år scorte mot KIL i sist kamp ;) riise startet også som er 18 år

Last edited by Guest on 26 Apr 2007, 13:22, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:20 
Mobro bra innlegg. Mye fornuft i det du sier ;)

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:21 
Forumlegende

ruben_nilsen wrote:
ham-kam, vif, lyn, skeid, rbk, tromsdalen og Tromsø IL er bedre enn kil på talenter.. Di klubbene jeg kjenner til . Er nok flere enn det !

så kan dere ikke glemme at Truls Hagen som er 19 år scorte mot KIL i sist kamp ;) riise startet også som er 18 år

Helt sikkert mange klubber som er bedre enn KIL på ungdomsarbeid, det er de nok klar over også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:23 
for et par år siden sa kil at dem skulle satse på lokalespillere..LOL.. henter bare inn utlendinger nå :P

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:28 
Klubbdirektør

ruben_nilsen wrote:
for et par år siden sa kil at dem skulle satse på lokalespillere..LOL.. henter bare inn utlendinger nå :P

Kil henter de som er bra nok.. Utlendinger eller ei..

Jeg tør ikke å tenke på hvor KIL hadde spilt idag, hvis vi bare skulle satset på unggutter fra NTG.. Det går jo bare ikke..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:30 
Grævling

ruben_nilsen wrote:
ham-kam, vif, lyn, skeid, rbk, tromsdalen og Tromsø IL er bedre enn kil på talenter.. Di klubbene jeg kjenner til . Er nok flere enn det !

De er bedre enn KIL på talenter pga at de bruker flere unggutter i A-Laget?

Skamma, VIF, Lyn, RBK og Tromsø: Kan det ha noe å gjøre med at de sitter i en posisjon med uendelig mye større ressurser enn KIL, og dermed også får tak på landets største talenter?

Skeid: Jo da, Skeid er gode, har stort sett vært best i Norge de siste 20 årene, så har de også et mye større område (befolkningsmessig) å plukke spillere fra.

Tromsdalen: :?: :D

....den får du begrunne bedre ;-)

Vi bedriver toppfotball i Kongsvinger, KIL er ikke en del av skolefritidsordningen i buen hvor alle med fritidsproblemer kan melde seg til tjeneste å få spille Adeccoliga!!

Tror faen meg dagens ungdom har hatt det for lett i oppveksten. Her i landet skal det jo fordeles på spilletiden for barna. Topping av lag skal ikke forekomme før de har fått bart under nesa og kratt i underbuksa. Når de så kommer opp i "voksen" alder tror dem faen meg at de skal "alderskvoteres" inn i den store verden! Gode gud....jobb hardere, ta ansvar for egen utvikling.....er du god nok så får du kontrakt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:34 
Forumlegende

Jeg tror KIL Toppfotball er de siste som skal kappes hue av fordi det har vært skremmende få spillere fra NTG som har etablert seg på a-laget. Tror NTG må starte med seg selv der gitt. (Uten at jeg vet noe om hvordan de jobber) Men de får jo heller ikke laget gull av gråstein.

Dessverre ble også NTGs ungdomsskoleplaner stoppet av de venstreradikale politikerne våre. Hadde man fått til det ville man kunne utviklet talentene på et mye tidligere stadium.

Jeg har i tidligere debatter om dette kommet med forslag til løsninger på hvordan man utvikler lokale gutter, men det gidder jeg ikke å repetere. Og ettersom jeg selv er en del av KIL Fotball, der de fleste lokale talentene er innom før videregående alder, fremmer jeg mine synspunkter overfor de som har makta framfor å hyle ut her inne. Jeg VIL ha endringer, da er forumet et dårlig alternativ for å få gjort noe. Er så lettvint å hyle opp på et forum uten å gjøre noe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:36 
Dette er A-stallen til Tromsdalen . Her ser du at 11 av 20 spillere er mellom 18-23 år. Der har du argumenteringen min på satsingen til Tromsdalen.

1 Hans Henrik Johansen
23 Eirik Sørensen 21 år

Forsvar:
16 Tom Erik Richardsen
3 Tony Haugan
21 Christoffer Leonidas Olsen
2 Erlend Kjetil Stenberg 22 år
4 Milos Vucenovic 19 år

Midtbane:
18 Thomas Heide
11 Morten Giæver
17 Preben Yttergård Hansen 20 år
14 Eirik Andrè Yndestad 21 år
19 Are Johannessen
7 Ole Talberg
6 Jørgen M Martinsen
20 Håvard Hagen 19 år

Angrep:
22 Espen Minde 23 år
13 Eirik Andrè Lamøy 22 år
10 Aleksander Samuelsen 21 år
9 Mohammed Ahamed 21 år
8 Christer Johnsgård 19 år

ikke rart norge ikke hevder seg i europa når man ikke slipper til unge talenter engang..
og hva har kil å tape på det? ingenting? kil kommer aldri tilbake i tippeligaen igjen.. bedre å skape et sterkt lokalt lag enn å hente masse svensker . Grunnen for at KIL ikke kommer tilbake i tippeligaen er fordi di har ikke di økonomiske ressursene som skal til . Ikke annlegg , ikke bra nok satsing på unge spillere. Når di ikke har noen av di delene , så vil di aldri komme tilbake[/b]

Last edited by Guest on 26 Apr 2007, 13:40, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: 26 Apr 2007, 13:39 
Forumlegende

ruben_nilsen wrote:
Dette er A-stallen til Tromsdalen . Her ser du at 11 av 20 spillere er mellom 18-23 år. Der har du argumenteringen min på satsingen til Tromsdalen.

1 Hans Henrik Johansen
23 Eirik Sørensen 21 år
Forsvar:
16 Tom Erik Richardsen
3 Tony Haugan
21 Christoffer Leonidas Olsen
2 Erlend Kjetil Stenberg 22 år
4 Milos Vucenovic 19 år
Midtbane:
18 Thomas Heide
11 Morten Giæver
17 Preben Yttergård Hansen 20 år
14 Eirik Andrè Yndestad 21 år
19 Are Johannessen
7 Ole Talberg
6 Jørgen M Martinsen
20 Håvard Hagen 19 år
Angrep:
22 Espen Minde 23 år
13 Eirik Andrè Lamøy 22 år
10 Aleksander Samuelsen 21 år
9 Mohammed Ahamed 21 år
8 Christer Johnsgård 19 år

Could I care less? Hold deg til tema!! Eventuelt lag den en Tromsdalen tråd på "fotball generelt". Men der blir du nok ganske alene.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]