Jeg mener KIL bør fortsette på det de er gode på, og fokusere på å bli bedre på dette. KIL har vært gode på å foredle spillere som ikke har vært så kjente navn, lite interesant om de kommer fra eliteserien, 1.div eller 5. div så sant det er spillere med talent og potensiale til å bli bedre og som kan tilpasse seg spillerstil og kulturen i klubben. Har man en slik filosofi kan man lykkes med relativt beskjedne midler (det er også dette som er sjarmen og sjelen i klubben som gjør gråstein til gull), men man kommer ikke unna et og annet bomkjøp i blant. Men vis meg den klubben som ikke gjør bomkjøp?
Det er mange faktorer som må til for å lykkes med et spillerkjøp og en spiller som er god i en klubb, slår ikke nødvendigvis igjennom i en annen.
Selvfølgelig bør KIL også hvis økonomien tilater det hente en og annen etablert spiller for så sikre at vi får en bredde i stallen og har noen navn som trekker de publikumene som kommer for å se store navn (eller Tufte). Men uten mer ressurser så er det ikke realistisk at det er denne typen spillere vi kommer til å ha hovedfokus på.
Jeg tror publikum kommer med resultatene og når det er viktige kamper, rykker vi opp strømmer det også mer tilskuere til. Tror ikke det kommer mange tilskuere p.g.a at vi henter en eller to kjente navn. Ikke er det sikkert at de lykkes heller, Dylan McAllister har vel ikke fått til det helt store i Sparta?
Skal man få mer penger inn i en klubb som KIL så må man satse på å være en slags farmerklubb, som vidreutvikler spillere og selger de videre. Det er ikke det samme som at det ikke satses, for gjennom å tilføære klubben ressurser vil vi også kunne sikre at vi gir de beste spillerne bedre vilkår slik at de blir værende i klubben.
Ikke sikkert at dette heller er trylleformelen for å få KIL tilbake i eliteserien, men mer realistisk at man lykkes med dette, enn at man skal kjøpe seg til fant på dyre spillere som ikke slår igjennom.
(Har sagt dette mange ganger før på forumet, men hadde ikke hatt så mange innlegg om jeg skulle si forskjellige ting hele tiden

)