KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 Jul 2025, 14:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2006, 20:42 
Forumlegende

Ikke enig i at andre div. spillere er for dårlige for dette nivået, fler av de som har vært kils beste de siste sessongene har kun hatt erfaring fra 2.div f.eks Rønning.

En klubb som ikke har mer å rutte med enn KIL må være ekstra gode på å finne talenter i lavere divisjoner og utvikling av egne juniorspillere for å kunne lykkes, man kan i tilegg supplere med spillere som sliter benken i tippeligaen men tror det er lettere å ha fokus på spillere nedover i divisjonene enn å tro at det renner inn med spillere med tippeligaerfaring.
Kan fort bli at vi blir en farmerklubb for et tippeligalag og da vil de gjerne ha noe igjen for å låne ut spillere, og det blir fort at våre talenter da havner i tippeligaklubben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2006, 20:56 
Klubbdirektør

vell..ok..ikke samtlige spillere, men håper at vi ser mer på tippeligaspillere enn 2 div spillere når den tid kommer at vi trenger forsterkninger.. Rønning har vært meget god.. men Rødfoss er jo et eksempel på nivåforskjell.. Kula spilte bra når vi var i andre div og første året i 1div også, men så falt han av.. K.R Strand har også plutselig gjort det meget bra etter han gikk ned i 2div.. men for all del.. unge talenter er gull, men vi må også ha erfarene spillere som er gode nok på dette nivået som bl.a Berg Hansen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2006, 21:24 
Forumlegende

1892 wrote:
vell..ok..ikke samtlige spillere, men håper at vi ser mer på tippeligaspillere enn 2 div spillere når den tid kommer at vi trenger forsterkninger.. Rønning har vært meget god.. men Rødfoss er jo et eksempel på nivåforskjell.. Kula spilte bra når vi var i andre div og første året i 1div også, men så falt han av.. K.R Strand har også plutselig gjort det meget bra etter han gikk ned i 2div.. men for all del.. unge talenter er gull, men vi må også ha erfarene spillere som er gode nok på dette nivået som bl.a Berg Hansen.

tror vi er enig, for jeg mener også at man må gjøre en skikkelig sjekk av spillere før man henter 2.div spillere, selv var jeg usikkert på Rødfoss til tross for at han hadde dytta inn mye mål, men man må være like nøye når man henter folk fra eliteserien for det er mye benkefyll der også som ikke nødvendigvis er gode nok for oss
men vi kommer nok aldri helt unna bomkjøp uansett hvilket nivå man henter spillere fra fordi det er mye som skal klaffe for at en spiller skal slå igjennom på et nytt lag

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2006, 22:13 
Spiller

Nesten litt kjedelig når vi er såpass enige :-)
Jeg mener vi har en bra stamme nå, og hvis vi klarer å holde på de som har spilt mye i år, og så skaffe et par til som "går rett inn" på laget så kan vi ta et steg videre.
Hvis vi nå bare kvitter oss med feks Skjærvold og Wibe (tilfeldig valgt) og henter inn to stk fra 2. div så tror jeg vi er mer eller mindre på stedet hvil. Målet må vel være at noen av de som har vært fast i år blir skjøvet ut på benken. Da kan det bli ekstra moro.

Og jeg har sagt det før: Noen her inne er i overkant nostalgiske og sentimetale og vil beholde alle som er i stallen og helst hente tilbake alle som har vært i stallen de siste åra, men det funker ikke! Slik er det ikke i noen lag!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2006, 22:56 
Forumlegende

Haraball wrote:
Nesten litt kjedelig når vi er såpass enige :-)
Jeg mener vi har en bra stamme nå, og hvis vi klarer å holde på de som har spilt mye i år, og så skaffe et par til som "går rett inn" på laget så kan vi ta et steg videre.
Hvis vi nå bare kvitter oss med feks Skjærvold og Wibe (tilfeldig valgt) og henter inn to stk fra 2. div så tror jeg vi er mer eller mindre på stedet hvil. Målet må vel være at noen av de som har vært fast i år blir skjøvet ut på benken. Da kan det bli ekstra moro.

Og jeg har sagt det før: Noen her inne er i overkant nostalgiske og sentimetale og vil beholde alle som er i stallen og helst hente tilbake alle som har vært i stallen de siste åra, men det funker ikke! Slik er det ikke i noen lag!

enige at vi trenger minst et par forsterkninger, muligens 3-4,
vi trenger en spiss og en kreativ midtbanespiller først og fremst
dersom olaussen forsvinner og Pelu signer med noen andre trenger vi også en kantspiller, men jeg er såpass nostalgisk at jeg håper en eller begge av de forsvinner
trenger også noen som kan utfordre Kjetil på venstreback og steppe inn som midtstopper om våre eminente stoppere skulle bli skada eller kjøpt opp
Odden er backup som stopper, men han er jo fortsatt ung og uerfaren så en forsvarsspiller som kan spille på flere posisjoner hadde vært fornuftig
Eriksen har blitt stabil, men er Thomsen god nok hvs Eriksen blir skada, vet desverre for lite om ham til å uttale meg om det har kun sett ham i en treningskamp

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2006, 23:46 
Grævling

Samme faen om folk kommer fra Adecco, tippeligaen eller 2. divisjon ......bare de gode nok, så kan de godt komme fra Lundersætra for min del ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 00:14 
Klubbdirektør

hehe.. jaggu :P
vell.. ulrik er den best betalte spilleren i KIL hvis jeg ikke tar helt feil... er det en spiller som burde fått halv lønn så er det han.. Har sett Ulrik på sitt beste og værste.. og, vell, lønna der burde strengt talt andre hatt... fredrik er et klart førstevalg..

ja. vi er ganske enige mike b, jeg hadde også lite trua på Rødfoss, og der er alltid kjett når man får rett i den retningen for å si det sånn..
Nå veit jeg ikke om Haraball sitt innlegg var ment til mitt savn av Espen, men Paolo Di Canio dro på seg lazio drakta igjen, da kan også Espen dra på seg KIL drakta! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 01:23 
Saftblander

[quote="1892"]vell..ok..ikke samtlige spillere, men håper at vi ser mer på tippeligaspillere enn 2 div spillere når den tid kommer at vi trenger forsterkninger.. Rønning har vært meget god.. men Rødfoss er jo et eksempel på nivåforskjell.. og første året i 1div også, men så falt han av.. K.R Strand[color=red][size=24]Kula spilte bra når vi var i andre div [/size][/color] har også plutselig gjort det meget bra etter han gikk ned i 2div.. men for all del.. unge talenter er gull, men vi må også ha erfarene spillere som er gode nok på dette nivået som bl.a Berg Hansen.[/quote]

Kula spilte ikke 2 div for kil...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 11:28 
Spiller

Jeg tenkte mest på spillere som Leikvin, STrand, Scattred, Brodtkorb, Kula, osv
Det er vel en grunn til at de spiller i 2. div eller nøyer seg med å trikse litt i ny og ne?
KIL trenger ferdige toppspillere, og et par har de råd til hvis de kvitter en del av stallfyllet som har lønn

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 12:04 
Forumlegende

Haraball wrote:
Jeg tenkte mest på spillere som Leikvin, STrand, Scattred, Brodtkorb, Kula, osv
Det er vel en grunn til at de spiller i 2. div eller nøyer seg med å trikse litt i ny og ne?
KIL trenger ferdige toppspillere, og et par har de råd til hvis de kvitter en del av stallfyllet som har lønn

Litt drøyt å påstå at vi har så mye stallfyll, vi har en del kantspillere og så er det litt kamp om plassene på midten, ellers er det kun tidligere jr. spillere som skal dekke opp hvis vi får sakder og karantener.
Hvem er det du tenker på som stallfyll?
Vi har i dag 22 spillere i A-stallen og der er i mine øyne hva som er minimum når man skal spille over 30 kamper i løpet av en sessong.
Når vi tok sølv i 92 hadde vi 19 spillere (i følge fozzum) i troppen, men husk at vi da kun spilte 22 seriekamper + cup.
De andre lagene i adecco har f.eks Godset og Moss 25 spillere i stallen, Pors har som oss 22. (Har desverre ikke tid til å lage liste over alle lagene) men poenget er at vi har ikke den største stallen i avdelingen og egentlig ikke fler spillere enn vi har behov for.
Nå kan vi selvfølgelig diskutere om alle i stallen er gode nok, men sommerens spillerjakt har jo også vist at KIL ikke bare kan plukke de spillerne de vil ha, men må til en hvis grad ta til takke med det de får fordi man ikke kan konkurere på lønn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 12:11 
Spiller

Hvem som er stallfyll av de som jeg regner med har litt lønn er jo greit.Feks Mile og Skjærvold. Kanskje Pat og kanskje Wibe. Jeg mener vi har for mange som er omtrent like gode, og at det gjør at vi ikke er gode nok for opprykk. Vi bør ha midre stall som koster like mye (og da forhåpentligvis bedre spillere :-) og så får det ikke hjelpe om en ung urutinert spiller må ta en kamp i ny og ne (slik som Odden gjorde nettopp ettersom vi på stopperplass er lite dekt opp).

For eksempel unødvendig å ha både Kamark og Wibe i stallen spør du meg. De er omtrent like gode. Legg heller sammen de to lønningene og få en som er bedre og så får en junior steppe opp når denne blir skadet/har karantene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 12:46 
Klubbdirektør

[/quote] Kula spilte ikke 2 div for kil...[/quote]

Det har du veldig rett i.. gikk litt for i svingene her.. 2004 spilte Kula bra vil jeg si, men 05 var han en helt annen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 13:20 
Klubbdirektør

Haraball wrote:
Hvem som er stallfyll av de som jeg regner med har litt lønn er jo greit.Feks Mile og Skjærvold. Kanskje Pat og kanskje Wibe. Jeg mener vi har for mange som er omtrent like gode, og at det gjør at vi ikke er gode nok for opprykk. Vi bør ha midre stall som koster like mye (og da forhåpentligvis bedre spillere :-) og så får det ikke hjelpe om en ung urutinert spiller må ta en kamp i ny og ne (slik som Odden gjorde nettopp ettersom vi på stopperplass er lite dekt opp).

For eksempel unødvendig å ha både Kamark og Wibe i stallen spør du meg. De er omtrent like gode. Legg heller sammen de to lønningene og få en som er bedre og så får en junior steppe opp når denne blir skadet/har karantene.

Unødvendig å ha begge to? KIL er med å kjempe om kvalik og du sier at bredde og konkurranse om plassene ikke er nødvendig? Må vel være bedre å ha 2 jevngode som slåss om plassene, enn 1 god og en som bare tar over når den andre er skadet. Da må den som er førstevalg hele tiden spille bra for å beholde plassen sin, og spiller han dårlig har man en fullt gira spiller på benken som er fast bestemt på å ta over plassen hans igjen.
Den eneste jeg synes er stallfyll i KIL er som du sier Pat. Mile er ett talent og kanskje får vi se mer av han neste år. Skjærvold har bevisst sine styrker (Pors hjemme) men ettersom Lindau, Berg Hansen og Fremming har storspilt på samme plass så har spilletiden vært begrenset. Nå ser det da ut som Lindau blir spiss, og Berg Hansen er det uvisst om fortsetter. Så plutselig har vi kanskje ikke så bredt utvalg på den plassen. Dermed kan det åpnes for mere spilletid for Skjærvold og da kan det hende han blir bedre, med litt tillitt over tid. Skjønner heller ikke hvorfor i all verden Wibe er stallfyll? Dette må du forklare nærmere for meg...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 13:31 
Forumlegende

1892 wrote:
Kula spilte ikke 2 div for kil...[/quote]

Det har du veldig rett i.. gikk litt for i svingene her.. 2004 spilte Kula bra vil jeg si, men 05 var han en helt annen..[/quote]

mot slutten av 2005 var han en helt annen, skinte tydelig gjennom at han ikke trivdes i klubben, men han hadde fler gode kamper i begynnelsen av 2005.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 13:35 
Forumlegende

Korslundinho wrote:
Haraball wrote:

Unødvendig å ha begge to? KIL er med å kjempe om kvalik og du sier at bredde og konkurranse om plassene ikke er nødvendig? Må vel være bedre å ha 2 jevngode som slåss om plassene, enn 1 god og en som bare tar over når den andre er skadet. Da må den som er førstevalg hele tiden spille bra for å beholde plassen sin, og spiller han dårlig har man en fullt gira spiller på benken som er fast bestemt på å ta over plassen hans igjen.
Den eneste jeg synes er stallfyll i KIL er som du sier Pat. Mile er ett talent og kanskje får vi se mer av han neste år. Skjærvold har bevisst sine styrker (Pors hjemme) men ettersom Lindau, Berg Hansen og Fremming har storspilt på samme plass så har spilletiden vært begrenset. Nå ser det da ut som Lindau blir spiss, og Berg Hansen er det uvisst om fortsetter. Så plutselig har vi kanskje ikke så bredt utvalg på den plassen. Dermed kan det åpnes for mere spilletid for Skjærvold og da kan det hende han blir bedre, med litt tillitt over tid. Skjønner heller ikke hvorfor i all verden Wibe er stallfyll? Dette må du forklare nærmere for meg...

Er nok mer enig med Korslund enn med Haraball her, kan ikke definere to spillere som kjemper om samme plass som stallfyll, ilpet av en sessong på mer enn 30 kamper innkludert cup får du i tilegg til skader og karantener også perioder med formsvikt og da er det viktig å ha en fullgod erstatter på alle plasser. Er heller ikke enig at Pat er stallfyll, men han er et lite stykke unna fast plass i førsteelvern. Pat har kvaliteter få andre i KIL har spesieltt på dødball, men trenger litt mer fart og kondisjon for å konkurere ut de andre kantspillerne. Mile var et gamblerkjøp som ikke nødvendigvis har lykkes, mye skader og lite spilletid, han er fortsatt ung og kan utvikle seg, men usikker på om han får fornyet arbeidstilatelse eller om KIL har råd til å satse på å utvikle ham videre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]