KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 01:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2006, 22:14 
Klubbdirektør

Er vel ingen bombe om denne diskusjonen blusser opp igjen etter nok en målløs kamp.....

For min del; jeg er så lei av at en spiller som ikke engang spiller her i klubben får mer oppmerksomhet enn de spillerene vi har, jeg er så piss lei av å høre hvilke naturlige målscorer-egenskaper han har og alt mulig vi går glipp av. Så dette er alt jeg har å si:

Kim Roger Strand spiller ikke for KIL nå, han kommer ikke til å komme til KIL i løpet av denne sesongen, og han kommer neppe til å spille for KIL neste sesong heller. Hvorfor? Fordi han rett og slett oppnår suksse på en annen slette enn på Kongsvinger og ikke virker det som han er bestevenn med treneren heller. Hvorfor skal han gå tilbake til KIL hvor han sannsynligvis kommer til å sitte på benken og få 10 minutter i ny og ne?
Nei da er det bedre for både klubb å spiller at han skifter beite permanent.
Han er ikke noe stortalent så vi går nok ikke glipp av all verden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2006, 22:36 
Trener

Ikke enig med deg der, han er ikke dårligere enn de som liksom skal lage mål for Kil nå :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2006, 22:39 
Spiller

Enig med Korslundinho her. Kim er go, men ikke bedre enn de vi har. Vi trenger en som er bedre enn de vi har hvis vi skal ha spiss, og da mener jeg altså at det ikke er Kim. Han tror jeg er ferdig i KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2006, 22:53 
Klubbdirektør

Det vi trenger er en spiss som ofrer seg inni i 16 metern. Det gjør verken Strand eller de vi har i dag. En spiss som gir alt for et mål.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2006, 23:06 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Ring gamle Håpnes. Den gutten kriga. Gode minner den scoringa han hadde mot LSK2 i 2.div.på Åråsen. Gutten ga alt. Sånne spillere vil vi ha. :wink:

Å så må vi snart se oss ferdige med Kim Roger. den gutten er dessverre historie. Det må vi innse.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 14:00 
Trener

Det er målene som teller i fotball, og det er mulig at KIM ikke er bedre en de vi har, men han kan da umulig være værre. I den situasjonen vi er nå bør vi forsøke allt som kan forsøkes, deriblandt hente hjem utlånte spillere som kanskje kan bidra.

Til de som mener at Kim ikke er KIL spiller, så er han det så lenge det er KIL han har kontrakt med, men han er lånt ut og det ser ikke ut til at klubben kommer til å gjøre forsøk på å hente han hjem. Det virker som om ledelsen heller synes det er det bedre å være tro mot systemet og heller tape, fremfor å hente han.

Min største frykt er at han dukker opp på Gjemselund og dunker inn mål imot oss, og det ser desverre ut til at det er det man ønsker i KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 14:08 
Kaptein

Berntsen wrote:
Det er målene som teller i fotball, og det er mulig at KIM ikke er bedre en de vi har, men han kan da umulig være værre. I den situasjonen vi er nå bør vi forsøke allt som kan forsøkes, deriblandt hente hjem utlånte spillere som kanskje kan bidra.

Til de som mener at Kim ikke er KIL spiller, så er han det så lenge det er KIL han har kontrakt med, men han er lånt ut og det ser ikke ut til at klubben kommer til å gjøre forsøk på å hente han hjem. Det virker som om ledelsen heller synes det er det bedre å være tro mot systemet og heller tape, fremfor å hente han.

Min største frykt er at han dukker opp på Gjemselund og dunker inn mål imot oss, og det ser desverre ut til at det er det man ønsker i KIL.

Ett spørsmål: Tror du KIL hadde gjort det enda bedre hvis vi hadde spilt 4-4-2?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 14:19 
Trener

Det er umulig å si, men om det er slik at man få hente inn spillere som passer til systemet, så kan det tenkes at noe er feil. Burde man da ikke bygget systemet ut fra det laget man har?

Uansett må det jo være lov å stille spørsmålstegn ved at man ikke ønsker en målscorer i stallen. Vi har lagt merke til at ved flere anledninger i år, at laget har spillt bedre i andre omgang etter at vi har lagt om til 4-4-2, så det kan være en viss mulighet for at KIL hadde blitt bedre i den formasjonen, og med KIM i laget.

Svaret på dette vil vi ikke få, dersom ledelsen i klubben ikke ønsker å prøve.

Igjen! Når vi sliter, bør vi forsøke alle midler på å komme på rett kjøl igjen, framfor å ri prinsipper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 15:17 
Klubbdirektør

Selv om KIL bøtter inn mål for Eidsvoll Turn er det ingen garanti for at han kommer til å gjøre det for KIL. Å nesten si at grunnen til at vi taper ligger i at KIM ikke spiller, nei det er latterlig. Denne tråden burde nesten graves ned og graves opp igjen når sesongen er over, for da er Kim spilleklar for KIL igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 16:07 
Spiller

Nå må enkelte her inne slutte å gnåle om Kim. De vi har nå har også bevist at de scorer mye på lavere nivå. Akkurat som Kim.

Hvis Kim ikke er bedre enn de vi har hvorfor i svarte skal vi ha han tilbake da? De andre er jo også målscorere på lavere nivå.

Og, å si at Kim ikke har fått sjansen i KIL er latterlig. Han har da en drøss med kamper og startet en haug for et par år siden.

Og berntsen, Hvilken grunn har du til å påstå at KIL rir prinsipper ettersom Kim ikke hentes??? Det er da direkte uhøflig og en ganske drøy påstand å slenge ut. At man er uenig om en spillers kvalitet er greit, men å påstå at noen (det må vel være Skogen) rir prinsipper er rett og slett ufint!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 17:34 
Trener

Quote:
Og berntsen, Hvilken grunn har du til å påstå at KIL rir prinsipper ettersom Kim ikke hentes??? Det er da direkte uhøflig og en ganske drøy påstand å slenge ut. At man er uenig om en spillers kvalitet er greit, men å påstå at noen (det må vel være Skogen) rir prinsipper er rett og slett ufint!

Prinsippet ligger i at man påstår at de spillerne vi benytter i dag er gode nok, og er de som scorer mål. Nå er det jo slik at det er ingen på laget som scorer, derfor kunne man i det minste vurdere om dette er en løsning.

Det var nå engang slik at Kim motvillig ble lånt ut.

I en klubb som KIL der vi ikke har råd til å hente spillere i millionklassen, bør vi vurdere alle alternativ, deriblant å hente hjem utlånte spillere når vi møter veggen på andre måter.

Jeg har aldri forsøk å legge skylda på en enkeltperson for dette. Når du trekker fram at det i såfall må være Skogen som rir prinsippene, så må det stå for din regning. Vegard var treneren som hentet inn Strand til KIL etter at han ble vraket av Kenneth Rosen. Historien kjenner vi...

Kim fikk noen sjanser i fjor ja, og han satte tre mål for a-laget, Men det er også verdt å merke seg at de fleste av sjansene han får kommer etter at han har startet kampen på benken.

Korslundinho: Etter sesongen står Strand uten kontrakt, og er derfor ingen KIL spiller om han ikke får ny kontrakt.

Tilbake til om det hadde fungert med Kim Roger Strand, svaret er at det vil vi ikke få vite dersom det ikke blir prøvet. Det kan være en sucsess, og det kan bli en fiasko, poenget er at man i det minste burde tenke tanken på en slik løsning, og ta en telefon for å sjekke om det er mulig. P.T. Går alle spekulasjoner på om Turn vil slippe han på antagelser.

Jeg mener at alt må prøves, for det er måla som teller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 17:51 

Vi har sett mange eksempler i årenes løp at kil omskolerer spisser til forsvarspillere. Kanskje ikke de har skjønt att det er mål som gir poeng? :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 17:52 
Spiller

Ærlig talt, det er du som stadig vekk nevner at "man" rir prinsipper, og da kan vel ikke det være så mange andre enn trenerne i KIL (og til nød en sportslig ledelse). da blir det for dumt å si at det får stå for min regning. Spesielt med tanke på at jeg ikke mener at man rir prinsipper, men har gjort en fotballfaglig vurdering.

Et alternativ til det du sier er jo å gi Gundersen tillit til å bli en god spiss (eller vil du at han også skal lånes ut, uten å ha "fått sjansen"). Han har tross alt vært i landslagdiskusjon og blir av de fleste vurdet til å ha stort potensiale. OK, sier jeg da: La oss gi han tillit, og så har vi kanskje en superspiss med både fart, teknikk, goalgetteregenskaper og hodestyrke om to år.

Se litt ut i verden innimellom og tell opp hvor mange ganger store (og da mener jeg store) spisser har gått både ti og tolv kamper uten å score, men en dag løsner det. Og det lløsner ikke fordi man setter spissen ut av laget og henter inn en fra lavere div.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 18:05 
Trener

Nå var det jo du som pekte ut hvem det var, jeg har aldri satt skylda på en enkeltperson i KIL for det, men nok om det.

Du trekker fram et viktig poeng, det er tillit. Ingen spillere utvikler seg uten å få tilitt. Og Gundersen har jo fått prøve seg som mittspiss, ikke noe feil på det, men skal vi sitte å vente på at det løsner for en spiller om to år? Jeg synes ikke det er noe bedre alternativ.

Du sier Gundersen har vært i langslagsdiskusjon, og det stemme han har vært det. (Men er ikke det i øyeblikket)

Jeg sier ikke at KRS kommer til å bøtte inn mål om vi henter han tilbake før sesongen er over, men han scorer i hvertfall ikke for KIL når han er lånt ut. KIL sliter med å score, da må alle alternativer vurderes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2006, 18:15 
Spiller

Hvem andre kan det være som rir prinsipper da???

Nå må du lære deg å lese. Jeg skrev ikke noe om at v i skal vente på at det løsner om to år, men at en spiss kan ha måltørke i ti tolv kamper og så kan det løsne. Om to år kan det hende vi har en meget god spiss i Gundersen. det er noe annet. Dessuten så er han ganske god nå.

Et sammen lignbart eks er jo Lyn (bortsett fra at de har penger til å hente klassespillere): De lar en haug med unggutter få spille kamp etter kamp nettopp fordi de tror de da kommer til å være svært gode om et par-tre år. Jeg ønsker langsiktig tenkning velkommen på Gjemselund. Det er vel ikke akkurat noen grunn til panikk når det gjelder KIL i år (joda, jeg håper vi skal gjøre det bedre).

Kan du ikke bare innfinne deg med at Skogen og de andre har vurdert det slik at det å hente Kim ikke er løsningen.

Ta en titt på toppscorerlista på VG (både tippeliga og adecco) så ser du kjapt at ikke alle spisser scorer en drøss hvert år. Selv om de er store navn. Feks Rob Friend med to mål i år, men herrgud så glad jeg hadde vært hvis han kom til KIL.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]