KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 00:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2006, 07:21 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
I følge toppscorer lista for 2. div avd. 4 så har Kim 14 mål.
Han leder den lista. Finner forøvrig Foday og Frigård lengre ned på lista med 6 og 7 mål.

Har ikke sett lista for avd. 1 og 3, men i avd 2 er det kun en spiller som har mer enn 14 og det er Andreas Moen fra Lørenskog.

Håper Skogheim og resten av ledelsen har Moen på blokka og sjekker han ut. Han har 17 mål så langt i år.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2006, 12:53 
Trener

Han har 15 sålangt, og det blir sikkert fler. :lol:

Jeg jobber i Lillestrøm, og jeg må si det er litt vondt å slå opp i Romerikes Blad og se overskriften "Eidsvoll Turns Målmarskiner," og under finne bile av en spiller som var for gammel for KIL for et par sesonger siden, og en annen som først er tiltenkt en rolle i framtia.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2006, 12:57 
Forumlegende

forstår jeg rett når jeg tolker ditt innlegg, Berntsen, at KIL Toppfotball mente at Frigård var for gammel for klubben?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2006, 13:08 
Trener

Det stemmer. Frigård viste at han måtte jobbe ved siden av om han kom tilbake, men var alikevel villig til å signere for KIL. Begrunnelsen for at det ikke ble noe, og at han i steden havnet på Hamar, var at klubben skulle satse på unge spillere.

PS! Litt senere hentet vi Birkeland i steden...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jul 2006, 09:24 
Forumlegende

Vel..man mislykkes på overgangsmarkedet nå i sommer.....

For å si det på en noe mer direkte måte: Hent Kim hjem!!

Forresten, noen som vet om Strand har kontrakt også neste sesong? Hvis ikke bør KIL raska på og sørge for at han blir her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jul 2006, 09:36 
Trener

Etter det jeg har forstått, er han pr. dato bossmann-spiller. Det vil si at om han får tilbud fra andre, så kan KIL få problemer med å hente han hjem. Har snakket med neon av gutta og de også menerat kontrakten til KIM ROGER går ut denne sesongen.

Ellers er jeg enig med Karlsen, hent han hjem nå!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jul 2006, 11:37 
Klubbdirektør

Tror ikke Kim Roger hadde gjort det no bedre om han kom tilbake i KIL.
Da må iallefall Skogen legge om til 4-4-2, noe jeg tviler på at han gidder kun pga en spiller. Kim Roger er som omtrent alle andre med potensiale til midtspiss på dette laget (Kanskje utenom Ryen), de er ingen ALENESPISS.
Kim, Koffeld, Gundersen, Rødfoss, de må alle ha noen til å ha ved siden av seg hvis de skal funke 100%. det er iaffal det jeg har oppfattet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jul 2006, 11:53 
Trener

Men ingen kan vite det før man har prøvd. Jeg tror Kim har utviklet seg mye på den tiden han har vært utlånt, og vi skal ikke glemme at han har putta i 1. divisjon i en 4-3-3 formasjon tidligere.

Dessuten er vel tanken bak utlånet ut fra det jeg har forstått, at han skal utvikles til å bli en spiller som passer inn i vårt system. Han er en bedre spiller nå en han var da han fikk mange innhopp i 2. div for oss tidligere. (Og han scoret jo faktisk en del mål da)

Tror hele klubben og alle spillerne har utviklet seg videre, og han scorer jo i bøtter og spann da kil-trener, og da spiller han som oftest kantspillet i en 4-3-3 på "motstanderlaget."

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2006, 23:35 
Forumlegende

Mot Sogndal var mål et problem. Trenger vel ikke si no mer om det enn å få i gang denne tråden igjen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 07:02 
Forumlegende

ingen spiss vil få til noe særlig som midtspiss slik KIL spiller......har man ikke sett det????? Kim Roger Strand er en god spiller, men vil neppe lykkes der han heller. da er det bedre en annen klubb snapper ham slik at han utvikle seg enda videre. synd å si det, men som midtspiss i KIL var det stort sett vondt å se ham.......men det er han da ikke alene om.....

det er ikke uten grunn KIL scorer nest minst i 1.div. kanskje er det ikke bare på banen noe nytt burde komme...........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 08:02 
Forumlegende

Men i motsetning til de andre spissene som er eller har vært innom KIL de siste årene er Kim en naturlig målscorer. Noen spisser bare har "det" inne i feltet. Dersom hans rolle konsekvent blir å være rettvendt mot mål og ikke oppspillspunkt kommer han til å putte mye også i 1. divisjon.

Nei, han har ikke lyktes så langt i veldig stor grad på KILs a-lag. Mye pga mangel på tillit over tid. Og fordi KILs spisser så langt har vært mer et oppspillspunkt enn avslutter.

Dersom 4-3-3 er feil system for KIL sine spillere, ja da er det ikke spillerne man skal se på, men systemet. Man lager jo system etter det spillermaterialet man har.

Kim er noe så sjeldent som en naturlig målscorer, da må vi faktisk holde på han og sørge for at vi spiller en type fotball som kan gi oss 15 mål fra en spiller i en sesong. Kim er den som kan gi oss en skikkelig toppscorer for en gans skyld. Om han brukes riktig. Uavhengig av system.

I 4-4-2 kunne KIL virkelig stilt med en drømmeduo på topp, Kim og Gundersen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 09:51 
Trener

Helt enig med Karlsen, man må bygge systemet etter de spillerne man har. Et hvert lag har behov for folk som kan avslutte, og det KAN Kim Roger.

Når det gjelder hva som må byttes ut, så er det klart at man må se på om man har folk som kan motivere til å score mål. Tror nok våre trenere har vært gode på det tidligere, men man kan ikke leve på gamle prestasjoner alene. Jeg er ikke for at man skal sparke folk, men når laget scorer så lite som det gjør, må det i det minste være lov å stille spørsmål om vi har et støtteaparat som har forstått at det er gjennom å score at man vinner kamper...

Og til alle som har meninger om Kim Roger Strand (Meg selv inkludert.) Det er ingen som vet hvordan han ville fungert i dag, det er tross alt ikke blitt prøvet.

Fakta er at han putta 27 i fjor for rekruteringslaget vårt, og uten at jeg så de i fjor, så tipper jeg vel at de ikke spiller så ulikt det a-laget gjør. I år har han putta 15, -riktig nok i en annen spillestil- men det viser i hvertfall at han er en notorisk målscorer, noe vi trenger...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 10:34 
Forumlegende

Karlsen og Berntsen,
dere forstod nøyaktig det jeg ville fram til. Strand er talentfull der framme og KAN også bli god i 1.div, men ikke slik han måtte spille før og slik midtspissen oftest nå må spille. det har han neppe egenskapene til.

derfor hadde det vært bedre om han hadde spilt for en annen klubb hvor hansferdigheter kunne brukes, enn å spille midtspiss her. for hans egen del.

ellers er jeg stort sett enige med dere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 11:39 
Forumlegende

Ivo: Skjønner hva du mener. Men hvor ofte får en klubb som KIL en målmaskin i sine rekker? Nei, vi kan ikke slippe Kim Roger til noen andre klubber. Han scorer for mye mål til det. Når man har noe så sjeldent som en skikkelig goalgetter må man rett og slett sørge for at han får spille fotball på sine premisser. Igjen: Det med å spille etter den stallen man har.

Vi er en klubb med lite penger, vi kan ikke hente hvem som helst. Når da en lokal gutt slår seg fram og scorer mål av en annen verden er det rett og slett for arrogant å gi slipp på han fordi han "ikke passer inn" i det systemet de sportslig ansvarlige har valgt. Og spesielt ettersom vi scorer altfor få mål. KIL har 16 mål så langt i år, Kim har 15 alene...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 12:59 
www.kilsk.com

Enig med mange her, men i et intervju med skogheim for en tid tilbake, sa han at han foretrekker 4-3-3 og et kantspill.. jeg skjønner han godt, fordi fotball er tross alt et spill.. men når vi har sett i et halvt år at det ikke går må vi gjøre noen grep.. hva med å legge om til 4-4-2, og heller bruke kantene offensivt, så det blir på en måte en slags 4-2-4 i angrep, bare at kantene må jobbe som et helvete, både opp og ned, så får vi heller bruke en møtende spiss, og et oppspillspunkt, altså gundersen som hengende, og kim på topp altså en slags 4-4-1-1-formasjon.. tenker den formasjonen passer både KIL og kim bedre.. at vi da bruker Stormoen og Fremming/Lindau/B. Hansen sentralt(er ikke helt sikker hvem vi bør plassere der), og Skjærvold og holtet som kanter, som jobber noe helt grassalt.. det er etter min mening noe KIL burde prøvd

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]