KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 Jul 2025, 03:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 22 Aug 2008, 17:21 
Saftblander

Fremtiden rundt Mohn skal bli svært spennende å følge. Når man til de grader stikker trynet frem i pressen blir det direkte useriøst om ikke BETYDELIGE penger legges på bordet for KIL. Hvordvidt han er i stand til dette har jeg ikke innsyn i, men ut fra offentlig informasjon om vedkommendes inntekt og selskapene han representerer ( sjekk http://www.purehelp.no/default.asp?page=1&sok=n) har jeg problemer med å se hvor de store pengene skal hentes fra.... Jeg får en følelsen av at dette er Arnebergs svar på Tommy Shariff (... "nyrik" og PR-kåt dekkselger som har lovet LSK massevis av kroner uten at disse har kommet på bordet...). Håper jeg tar veldig feil av denne bilselgeren - KIL trenger alle de midler som kan hentes inn.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 17:59 
Klubbdirektør

Ser det detter inn flere nye på forumet ang denne saken hvor har dere vært før? Selve saken som endelig kom ut idag støttes jo 100% av alle som er glad i klubben. Jeg vet lite hva som gjøres i styret da man aldri hører noe fra denne kanten... Har det jobbet på spreng og man har gjort dette over en lengre periode så er ordene til Henrik Mohn som kirkeklokker de har ikke gjort jobben sin i en krise og bør ta hatten og gå NÅ :evil: Vi har en god spillerstall men dette hjelper lite da man ikke har en klar leder rundt seg som vi har skreket om i flere mnd. La oss slippe å se laget vårt rykke ned og la ting skje nå og ikke om 4 uker.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 18:06 
Forumlegende

Jeg støtter Henrik Mohn 100%. Antydninger til personlig vinning etc gidder jeg ikke å fokusere på. Han hadde ikke gått ut i avisa om det ikke var for at han virkelig bryr seg om KIL. Og jeg vet at dette ikke er noe han brått kom på, det har ulmet lenge mellom potensielle investorer og KIL Toppfotball. I flere år har det vært forskjellige aktører som har hatt interesse av å spytte inn penger, men en kombinasjon av manglende/ingen ambisjoner, manglende profesjonalitet, kommunikasjonsproblemer og manglande interesse fra Toppfotballens side har ført til at folk har sitti på gjerdet. Hvordan kan jeg påstå dette? Vel i dette knøttstedet vi bor i så kommer man i prat med folk i de fleste samfunnslag. Dette er ting man har hørt om i flere år nå.

Henrik Mohn og andre fremtredene og pengesterke folk i Kongsvinger eller med tilknytning til Vinger må få slippe til i mye større grad. Folk som har fått til noe fra før kan klare det igjen. Dessverre er det ikke lett å være "de som beveger verden"* i Kongsvinger med jantelov og god gammel gladsosialistisk tankegang fra 70 tallet. Det er 2008 nå, pengene rår i norsk toppfotball. Det stilles krav til alle i en resultatavhengig bedrift.

Kommer det noen slike sterke folk og har lyst til å både legge penger på bordet og ha litt å si så la dem få viljen sin! Det er jo nettopp det KIL toppfotball trenger nå: Enere! Vinnere! Sterke personligheter med ambisjoner. Som vet hvor de vil!

La oss hilse Mohns engasjement velkommen, og håpe dette setter i gang ringvirkninger som gjør at vi på kort sikt redder plassen i Adeccoligaen. DET er det som betyr noe akkurat nå. Så får de sterke også legge grunnlaget for framtidas KIL etter sesongslutt.

* "De som beveger verden" er en boktittel som handler om enerne som løfter samfunnet opp og fram. Anbefales på det sterkeste om du ikke forguder janteloven. Mer om boka her:
http://no.wikipedia.org/wiki/De_som_beveger_verden

Last edited by Karlsen on 22 Aug 2008, 18:09, edited 3 times in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 18:49 
Materialforvalter

Mohn har lovet penger til trener ut året. Styret og sportslig leder vet nå at de har garanti for de økte økonomiske forpliktelsene ved kjøpe av trenertjenester ut året. Jeg er sikker på at de klarer å skaffe kvalitativ trener, når de nå vet at de har finansieringa i orden. En må kunne gå ut i fra at finansene er på plass og at Mohn har ryggdekning for utspillet.

Så derfor! Ny treneren er på plass neste uke? Pengen er jo på plass. Hvem blir det? Drillo? Eggen? Nordlie? Bjørneby? Det er nok at kandidater som sikkert kan tenke seg et tremåneders engasjement.

Dog sitter jeg med en følelse av at man glemmer at næringslivet bidrar betydelig og har gjort det i mange år. Mohn-garantien har først virkelig effekt om det er langsiktighet i bildet. Da tenker jeg på lengre langsiktighet enn engasjementet i GP.

Last edited by Ole Oskar Olsen on 22 Aug 2008, 18:50, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 18:56 
Forumlegende

Yes, uansett hva som enn skjer: Nå er det virkelig lov å håpe at det er en trener rett rundt hjørnet!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 19:34 
Klubbdirektør

Er ikke så sikker på om Kil vil ha med dem som sponser i styret. Da har dem for lite å si. Slik har det hvert i mange år. Shariff lovet LSK penger ja, men det var på visse betingelser. At han skulle få være med å bestemme, men det var ikke LSK ledelsen enig i. Dermed ble det ikke penger der. Slike tendenser har vi hatt i Kil i mange år. La de som sponser millioner få være med å bestemme hva de brukes til. De har jo rede på hva de driver med, ellers hadde de ikke hatt så mye penger.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:07 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Selve saken som endelig kom ut idag støttes jo 100% av alle som er glad i klubben.

Det er selvsagt ubetinget greit å være enig med dagens utsagn i avisen.
Det er selvsagt ubetinget greit å være uenig med dagens utsagn i avisen.

Det er selvsagt ikke slik at klassifisering av klubbfølelse etter -kjærlighet skal knyttes til at man er enig med verken a eller b om de skulle ha forskjellig syn i en slik sak.

Man kan ikke definere supportere som avvikere ut fra enighet eller ikke i en slik sak.
Hvor går i så fall neste grense?

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:11 
Kaptein

var på glomdalen.no å hørte på intervjuet med raggen... ..

velig bra uttalelser raggen....

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:22 
Forumlegende

Karlsen wrote:
* "De som beveger verden" er en boktittel som handler om enerne som løfter samfunnet opp og fram. Anbefales på det sterkeste om du ikke forguder janteloven. Mer om boka her:
http://no.wikipedia.org/wiki/De_som_beveger_verden

Egentlig et klassisk eksempel på BTQ (begging the question)
http://www.fallacyfiles.org/begquest.html

Ikke noe mer.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:23 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Yes, uansett hva som enn skjer: Nå er det virkelig lov å håpe at det er en trener rett rundt hjørnet!

Man hadde jo 3 navn på blokka i den prosessen hvor TA takket nei.
De 2 andre ikke helt ukjente her...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:29 
Materialforvalter

Etter det jeg forstår har styret/sportslig leder lett etter trener for neste sesong. Det er ikke sikkert at disse er aktuell for et tremåneders engasjement. Nå med garantier for et tremåneders engasjement, står styret/sportslig leder betydelig friere i å velge på kort sikt. Og sannsynligvis også litt friere i valget for neste sesong.

Last edited by Ole Oskar Olsen on 22 Aug 2008, 20:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:30 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Holdningene til Mohn og Glåmdalens presentasjon kan tyde på at de frivilliges tid i en toppfotballklubbs styre er forbi, og jeg tror ihvertfall ikke det blir noe lettere å fylle styreposisjonene fremover etter at dagens leder fikk ansiktet smurt utover hele forsiden. I KILs økonomiske situasjon er det neppe ønskelig at også styret må kompenseres økonomisk.

Glåmdalens presentasjon er smakløs.
Hvem blir den neste?

Forresten interessant at stort sett ingen annen nevner dette.
Tross alt en med familie som hånes på forsiden.
Mor også.

Derfor regner man vel med at brukerne her inne framover vil tåle en del selv...om man ikke tar avstand fr Glåmdalens gapestokk...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:31 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:
Etter det jeg forstår har styret/sportslig leder lett etter trener for neste sesong. Det er ikke sikkert at disse er aktuell for et tremåneders engasjement. Nå med garantier for et tremåneders engasjement, står styret/sportslig leder betydelig friere i å velge på kort sikt. Og sannsynligvis også litt friere i valget for neste sesong.

Er det noe som sier at de 2 andre ikke kan tre inn i jobben her og nå?

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:33 
Materialforvalter

Du har rett, jeg har ved flere anledninger tatt opp presentasjonen i dag. Bildebruken er totalt smakløst. Mohn har krev at styret trekker seg, ikke kun Torunn Elles hode på et fat. Jeg går ut i fra at forsiden i dag er avisa Glåmdalens bidrag til å rekruttere framtidige ledere i distriktet.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 20:33 
Forumlegende

ivo wrote:
TaigerVudds wrote:
Holdningene til Mohn og Glåmdalens presentasjon kan tyde på at de frivilliges tid i en toppfotballklubbs styre er forbi, og jeg tror ihvertfall ikke det blir noe lettere å fylle styreposisjonene fremover etter at dagens leder fikk ansiktet smurt utover hele forsiden. I KILs økonomiske situasjon er det neppe ønskelig at også styret må kompenseres økonomisk.

Glåmdalens presentasjon er smakløs.
Hvem blir den neste?

Forresten interessant at stort sett ingen annen nevner dette.
Tross alt en med familie som hånes på forsiden.
Mor også.

Derfor regner man vel med at brukerne her inne framover vil tåle en del selv...om man ikke tar avstand fr Glåmdalens gapestokk...

Det blåser på toppene. Sånn skal det og må det være. Kongsvinger Toppfotball er en profesjonell prestasjonsgruppe som det stilles store forventninger til. Grunnet historien samt at man er i en bransje (idrett) som er sterkt mediefokusert. Kongsvinger IL Toppfotball har spile UEFA cup mot Juventus, hatt 17 år på rad i øverste divisjon i Norge, vært i utallige semifinaler i cupen. Det skal og må være press og trøkk rundt det å representere denne stolte klubben.
For å si det sånn: Dette er et lite vindkast i forhold til å sitte på toppen i for eksempel Real Madrid. DET er tøft!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]