KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 Jul 2025, 07:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Author Message
PostPosted: 31 Dec 2009, 21:13 
Klubbdirektør

Jeg tror heller ikke at TN har blitt utsatt for dette helt uforskyldt. Alle vet at TN tar stor plass og sliter på sine omgivelser i lengden (for å bruke en etter hvert forslitt floskel) Men han har vært i FFK så kort tid...og reaksjonene er så voldsomt sterke. Så enten har han nå oppført seg verre enn han noen gang har gjort før, ellers så var han egentlig engasjert som en redningsmann han ikke klarte å være. Men da var det jo i så fall utrolig uproft å gi han en 2 (eller var det 3) -årskontrakt. Alle vet hva man får- når man får TN.

Enig med deg i at noe skjedde etter at TN forsvant :) Alta-kampen var jo bare magisk :lol: Så kan man spørre seg hvorfor?

Dette er kanskje ikke like interesssant for alle, og mange vil nok si at han må legges bak oss. Men jeg kan ikke annet enn å engasjere meg i denne personen/treneren, og det som ser ut til å bli hans triste sorti. For det vil vel sikkert gå lang tid før noen tør å satse på han som trener etter dette?

Profile  

PostPosted: 01 Jan 2010, 04:09 
Kaptein

Alle gutta var supertente til Altakampen. Til den kampen trengte vi egentlig ingen trener, bare en til å velge ut hvem som skulle få spille. Den herlige snuoperasjonen skal gutta få all æren av (og kanskje litt til Eide som gjorde noen gode endringer). Det er ingen tvil om at KIL var i godt slag i høst også før TN forlot oss. Jeg tror vi hadde tatt en av de direkte opprykksplassene hvis TN hadde vært hos oss ut sesongen. Vi var veldig gode hjemme uten ham, men borte var det katastrofe. Uansett er det viktigste at vi greide det.

Tom er ikke perfekt, men at alle i hele klubben ønsker ham dit peppern gror etter så kort tid tyder på at han er en syndebukk. Det er alt for mange i FFK som maler sin egen kake og akkurat nå er TN det enkleste målet. Kanskje kan det gi klubben ro å fjerne TN, men jeg tror ikke klubben kan friskemeldes helt før hele styret og store deler av spillestallen også er byttet ut. Ikke rart at sponsorene holder igjen når hver eneste konflikt brettes ut i media. TN er ferdig i FFK, men bør få med seg en pen sluttpakke. Dessverre for hans del er nok mye av det gode imaget han bygde seg opp i perioden med KIL nå ødelagt av spillere/styre/supportere i FFK. Jeg blir ikke overrasket om han igjen må begynne i Adecco-ligaen som trener for en mindre klubb.

Profile  

PostPosted: 01 Jan 2010, 14:57 
Klubbdirektør

Saturnus wrote:
Alle gutta var supertente til Altakampen. Til den kampen trengte vi egentlig ingen trener, bare en til å velge ut hvem som skulle få spille. Den herlige snuoperasjonen skal gutta få all æren av (og kanskje litt til Eide som gjorde noen gode endringer). Det er ingen tvil om at KIL var i godt slag i høst også før TN forlot oss. Jeg tror vi hadde tatt en av de direkte opprykksplassene hvis TN hadde vært hos oss ut sesongen. Vi var veldig gode hjemme uten ham, men borte var det katastrofe. Uansett er det viktigste at vi greide det.

Tom er ikke perfekt, men at alle i hele klubben ønsker ham dit peppern gror etter så kort tid tyder på at han er en syndebukk. Det er alt for mange i FFK som maler sin egen kake og akkurat nå er TN det enkleste målet. Kanskje kan det gi klubben ro å fjerne TN, men jeg tror ikke klubben kan friskemeldes helt før hele styret og store deler av spillestallen også er byttet ut. Ikke rart at sponsorene holder igjen når hver eneste konflikt brettes ut i media. TN er ferdig i FFK, men bør få med seg en pen sluttpakke. Dessverre for hans del er nok mye av det gode imaget han bygde seg opp i perioden med KIL nå ødelagt av spillere/styre/supportere i FFK. Jeg blir ikke overrasket om han igjen må begynne i Adecco-ligaen som trener for en mindre klubb.

Kloke ord :) FFK har ekstraordinært styremøte mandag 4.1., og da skal det el bl.a. settes inn et nytt styre som får jobben med å å rydde opp i problemene. De har jo allerede mistet en del spillere. Den siste var jo Gashi.

Når det gjelder Tom så er det en umulig tanke at noen vil kunne tenke seg å ansatte han i den nærmeste framtid. Ikke en gang i Adeccoligaen, tror jeg. På et eller annet vis så visste jeg hva som ventet han i FFK, og det hele virket alt for uoverveid. Man så det jo allerede på pressekonferansen da han ble ansatt at han ikke var fornøyd med situasjonen.

Profile  

PostPosted: 02 Jan 2010, 21:19 
Forumlegende

Libra wrote:
Dette er kanskje ikke like interesssant for alle, og mange vil nok si at han må legges bak oss. Men jeg kan ikke annet enn å engasjere meg i denne personen/treneren, og det som ser ut til å bli hans triste sorti. For det vil vel sikkert gå lang tid før noen tør å satse på han som trener etter dette?

Hva var vel livet uten skandaler?

Det er neppe noe særlig vanskelig å få en god trenerjobb igjen raskt om han kickes i FFK.
Spesielle personligheter blir tiltrukket av mange.

Og - hvor mange bedriftsledere er det ikke som styrer ei skute til havets bunn - men som så headhuntes av andre kjapt...
Utløste fallskjermer synes å ofte være en magnet.

Profile  

PostPosted: 02 Jan 2010, 22:33 
Klubbdirektør

Det er ikke godt å si hvordan dette ender. Men vi får håpe til det beste for TN i hvert fall. Nå er det jo snart hverdag igjen, så da får vi sikkert svar på flere spørsmål både rundt KIL og FFK/TN.

Det har blitt lansert mange nye trenere inne på supporterforumet til FFK: Røsler, K.T. Eggen, og den siste i dag er Arne Erlandsen. Og alle er like sikre i det de blir lansert :roll:

Jeg er glad det er ro og hramoni i KIL jeg, og jeg tror nok også at TN tenker tilbake til den tiden han var her med en liten lengsel i sitt hjerte :wink:

Profile  

PostPosted: 03 Jan 2010, 01:51 
Reserve

Jeg ville hvertfall ikke hatt noen av de navnene til å lede min klubb.

Quote:
..jeg tror nok også at TN tenker tilbake til den tiden han var her med en liten lengsel i sitt hjerte :wink:

Jeg er veldig sikker på at han savner trygge omgivelser på Gjemselund. So what? Vi har Trond :D

Profile  

PostPosted: 03 Jan 2010, 02:47 
Klubbdirektør

Zezza wrote:
Jeg ville hvertfall ikke hatt noen av de navnene til å lede min klubb.

Quote:
..jeg tror nok også at TN tenker tilbake til den tiden han var her med en liten lengsel i sitt hjerte :wink:

Jeg er veldig sikker på at han savner trygge omgivelser på Gjemselund. So what? Vi har Trond :D

Det er bare litt småkomisk at de tror at alle de "store" trenerne i Norge står parat. De glemmer visst at de spiller i Adeccoligaen :?

Ja, vi har Trond, og det er bra det :D

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 21:23 
Forumlegende

Man skal jo ikke le, men det er på nippet :P

http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 159655.ece

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 11:45 
Forumlegende

Synes oppriktig synd på Tom Nordlie. Jeg tror klubben FFK er et større problem enn det han representerer. Norske fotballspillere (og arbeidstakere generelt) er særdeles sarte for ledere som er krystallklare, vet hva de vil og sier rett ut hvor skoen trykker. Vi er et samfunn som har rotet oss inn i en dullementalitet og et kompromisssamfunn som blir stående på stedet hvil fordi ingen tør å ta beslutninger lenger, for da blir det jo bare bråk. Historien viser at det er de sterke lederne som får kollektivet til å prestere, både i idretten og i samfunnet ellers. Ta også sjefskokk Hellstrøm, herlig fyr det, han blir jo møtt med kritikk støtt og stadig. Men dæven for en sjef:)

Og man skal huske at når Nordlie ankom KIL og man skulle hente nye spillere før 2009 sesongen var det jo folk som kom til KIL fordi de ønsket å spille for Tom.

Jeg er evig takknemlig for den jobben Nordlie har gjort for KIL, for trauste Vingerfolks mentalitet og for hele distriktet. Jeg har trua på nordlie og håper for alt i verden at han lykkes igjen hva han enn måtte få som oppdrag:)

PS: Egentlig burde spillere som ikke vil spille for en sånn trener få beskjed om å gå på dagen så får man heller hente spillere som vil oppnå noe og yte litt for å oppnå.

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 12:14 
Klubbdirektør

Enig med deg i at Hellstrøm er en herlig fyr/sjef :mrgreen: Og jeg har også trukket sammenligning mellom han og Nordlie i mitt hode. Men forskjellen er at Hellstrøm hadde en lojal stab på 20 mennesker som fulgte han da han sluttet på Bagatelle. Og slik er det vel ikke akkurat rundt TN...Jeg tror kanskje ikke at Hellstrøm kaller sine ansatte for f*e-tryner og "fucking monkey-face" :shock:

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 12:31 
Forumlegende

Libra wrote:
..Jeg tror kanskje ikke at Hellstrøm kaller sine ansatte for f*e-tryner og "fucking monkey-face" :shock:

Men Hellstrøm har nok vært i nærheten av disse ordene:)

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 12:42 
Klubbdirektør

Jeg tror faktisk ikke det :) Han er streng med stil den gutten der :mrgreen: Streng og saklig. Vi skulle hatt mange flere ledere (og foreldre) med hans stil :wink:

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 12:55 
Saftblander

Tom Nordlie har rett og slett bæsja på leggen, og det grundig. Han kan for all del ha gjort en god vurdering av spillerstallen i FFK før han takka ja til å trene klubben, men han gjorde en elendig jobb i sin vurdering av klubbens administrasjon og styre. Og det får han til de grader betale for nå. Sjøl om jeg synes at sutringa hans etter Idrettsgallaen er noe av det mest patetiske jeg har sett på lenge, så er det samtidig ikke mange som kvalifiserer til tittelen "syndebukk" mer enn mr. Nordlie om dagen.

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 13:12 
Klubbdirektør

Det kom fram en del selvhøytidelighet etter idrettsgallaen ja...Men han skaffet seg en del sympati blant folk ut i fra denne hendelsen. Han vet nok hva han gjør :roll:

Profile  

PostPosted: 20 Jan 2010, 22:28 
Forumlegende

Det klages nå og da her inne over at man ikke kan si opp folk...
Nei...synes synd på FFK som sikkert ikke har råd til å si opp sin dyreste...
Rart dette her gitt...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]