KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 13 Jul 2025, 15:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 15:51 
Trener

For å dra diskusjonen tilbake til hovedsaken, og helst glemme fingre som noen vil stikke både her og der (please, ta slike samtaler privat så jeg slipper å lese dem). :wink:

Må si meg enig med Raggen her, det Skogheim har gjort med KIL, er ikke annet enn utrolig. Vi kom tilbake til 1. etter en utrolig fight om seieren i 2. div. gruppa, vi spilte oss til kvalik i fjor, og så sent som for litt over en måned siden lå vi rett i ryggen på Hønefoss (som pr dags dato er på kvalik....). Riktignok har det gått litt skeis den siste tiden, men å skylde på treneren minner litt for mye om Brann-tendenser, hvor man skal sparke treneren hvis man ikke tar seriegull, eller går på et uheldig tap.

Vi må tenke litt på hva som har skjedd i KIL i sommer også. KIL som hadde entusiasme og samhold som sin største styrke, og var kjemisk fritt for stjerner har rett og slett kastet ut mange av spillerne i løpet av sommeren. Å tro at dette ikke har noen innvirkning på samholdet og psyken til de gjenværende og kan gå ut over resultatene resten av sesongen, er naivt. Jeg er forsåvidt glad for at styret tenker på økonomien, men hvis vi hadde hatt litt mer is i magen, så kanskje vi hadde vært på kvalik i stedet for hønefoss.

Jeg stemmer i hvert fall for å beholde Skogen.

Og når han neste sesong er en enda mer erfaren trener, uroen i klubben har roet seg og Nystuen/Jaakko har signert en ny kontrakt er jeg klar for ny kvalik-kamp :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 16:44 
Reserve

Selvfølgelig skal Skogen trene KIL også neste år.
Han har to år igjen av kontrakten, og blir i KIL hvis han ikke får sparken, sier han selv til Moss dagblad.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 17:12 
Klubbdirektør

Kongsvinger er tross alt Kongsvinger (smart du, funnet ut det selv?). Hva med Moss, hva med Hønefoss, hva med Bryne? Alle de kjemper om opprykk, da kan jaggu vi være der også. Vi var det i fjor, og kan utmerket godt klare det igjen.

Men jeg tror faan meg ikke at du har beina plantet på jorda, du må ha gravd dem nå, så sur og grinete som du er! God bedring![/quote]

Moss og Hønefoss ungikk nedrykk i fjor med at nødskrik. Jeg vet at Hønefoss har et sterkt næringsliv i ryggen, det er derfor de har kunnet hente spillere som Kai Risholt og Koskela i sommer.

Nei, vi får nok heller sammenligne oss med Hødd og Skeid hva gjelder ressurser. Når det gjelder spillere fra f.eks Jugoslavia og Estland så ser jeg absolutt problemer med å finne jobb til de i Kongsvinger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 17:22 
Kaptein

Moss og Hønefoss ungikk nedrykk i fjor med at nødskrik. Jeg vet at Hønefoss har et sterkt næringsliv i ryggen, det er derfor de har kunnet hente spillere som Kai Risholt og Koskela i sommer.

Nei, vi får nok heller sammenligne oss med Hødd og Skeid hva gjelder ressurser. Når det gjelder spillere fra f.eks Jugoslavia og Estland så ser jeg absolutt problemer med å finne jobb til de i Kongsvinger.[/quote]
Poenget mitt var at når de kan kjempe om opprykk så kan vi også - noe vi beviste i fjor. Men tullingen som er så opptatt med å ha fingeren i ræva mente vi burde være fornøyd med å være middelhavsfarere i 1. divisjon. Det er ikke jeg! Skjønner du nå hva jeg mener?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 18:28 
Klubbdirektør

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener nei. Jeg mente i hvertfall å vise at det svinger fort i 1.div og at vi ikke har de samme resursene som Moss, Bryne og Hønefoss. For å ikke spore helt av temaet mener jeg at Skogen ikke skal lastes for å ha hentet dårlige spillere og at han nå skal få arbeidsfred resten av sesongen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 19:37 
Kaptein

Tilhenger wrote:
Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener nei. Jeg mente i hvertfall å vise at det svinger fort i 1.div og at vi ikke har de samme resursene som Moss, Bryne og Hønefoss. For å ikke spore helt av temaet mener jeg at Skogen ikke skal lastes for å ha hentet dårlige spillere og at han nå skal få arbeidsfred resten av sesongen.

Da har jeg bare ett spørsmål til deg: Hvem er ansvarlig for spillerne som blir hentet til KIL?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 19:47 
Reserve

Ansvaret for dem? foreldrene dems :D

Skjønner meg så absolutt ikke på kritikken mot Skogen, alle lag har litt motgang iblant, skal man sparke treneren hver gang?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Sep 2005, 20:32 
Klubbdirektør

Etter hva jeg har skjønt, så er det flere som har en finger med i spillet når nye spillere skal hentes. Sett under ett, er jeg langt fra missfornøyd med de som er hentet inn under Skogen. Alt koker ned til en ting: RESSURSER!

Du kan selvfølgelig ha flaks ved å hente inn en Kaasa eller en Solskjær fra 3.div ellers gjelder stort sett regelen om at klassespillere koster.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 07:59 
Forumlegende

Nå har vi fått høre Skogens versjon og han er ihvertfall ærlig og har ikke tenkt å gi opp. Det verste man kan gjøre i motgang er å gi opp.

Fint om Glåmdalen følger opp med tilsvarende intervju av den andre parten i "konflikten".

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 08:22 
Reserve

Det er jo ikke Jo Ho Cha og Peter Lindau kjøpene som er grunnen til at Kil ligger der de gjør på tabellen. Cha spilte knapt noe som helst og Lindau har vært mye skadet/syk.

Det er de spillerne som har spilt som ikke har prestert bedre. En sesong sett under ett så går det litt opp og ned prestasjonsmessig, men vi skal innse at PR I DAG er vi ikke bedre. men det er noe vi kan bli neste år :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 08:30 
Kaptein

Superspiss wrote:
Det er jo ikke Jo Ho Cha og Peter Lindau kjøpene som er grunnen til at Kil ligger der de gjør på tabellen. Cha spilte knapt noe som helst og Lindau har vært mye skadet/syk.

Det er de spillerne som har spilt som ikke har prestert bedre. En sesong sett under ett så går det litt opp og ned prestasjonsmessig, men vi skal innse at PR I DAG er vi ikke bedre. men det er noe vi kan bli neste år :)

Nettopp! Lindau har en skadehistorie som burde være god nok grunn til ikke å hente han. Cha var aldri i nærheten av å spille seg inn på laget. Det skjønte han vel selv og reiste. Dette heter dårlig research!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 09:05 
Reserve

Dette blir for dumt. Skal vi kaste Skogheim fordi det går trådt denne sesongen?
Hva er det egentlig som kreves? At alle spillere en trener henter til klubben skal slå til?
At Fritz ble henta inn var en prestasjon av klubbledelsen som kanskje har redda oss fra en enda verre tabellplassering.
At vi hvert år skal kjempe i toppen av 1. divisjon, eller helst rykke opp, med et lag som ligger på nedre halvdel av økonomitabellen i divisjonen?
Så vidt jeg veit finnes det 2. divisjonsklubber med større budsjett enn KIL (tror blant annet Notodden ligger godt over oss der.)
Kreves det at det aldri skal oppstå noen konflikter blant 20 forskjellige spillere, ledere og klubbansatte?
At enhver taktisk forandring trenerne gjør, skal føre til målfest?
At vi aldri skal tape, eller aldri svinge i prestasjonene slik alle andre lag gjør over flere sesonger?

Jeg synes denne diskusjonen viser at kravene til KIL, spillere og trenere, er alt for høye. Vi må akseptere nedturer. Og burde sette større pris på det når det går bra.
Skal KIL rykke opp i eliteserien vil det være en enorm prestasjon med en klubb som nesten ikke har sponsorer som bruker penger, labert antall tilskuere (bortsett fra når vi vinner 30 kamper på rad) og spillere som jobber ved siden av (det gjør de ikke i de fleste lagene som ligger høyt på tabellen i dag) og enkelte supportere som sutrer mer enn de synger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 09:19 
Kaptein

Derrek wrote:
Dette blir for dumt. Skal vi kaste Skogheim fordi det går trådt denne sesongen?
Hva er det egentlig som kreves? At alle spillere en trener henter til klubben skal slå til?
At Fritz ble henta inn var en prestasjon av klubbledelsen som kanskje har redda oss fra en enda verre tabellplassering.
At vi hvert år skal kjempe i toppen av 1. divisjon, eller helst rykke opp, med et lag som ligger på nedre halvdel av økonomitabellen i divisjonen?
Så vidt jeg veit finnes det 2. divisjonsklubber med større budsjett enn KIL (tror blant annet Notodden ligger godt over oss der.)
Kreves det at det aldri skal oppstå noen konflikter blant 20 forskjellige spillere, ledere og klubbansatte?
At enhver taktisk forandring trenerne gjør, skal føre til målfest?
At vi aldri skal tape, eller aldri svinge i prestasjonene slik alle andre lag gjør over flere sesonger?

Jeg synes denne diskusjonen viser at kravene til KIL, spillere og trenere, er alt for høye. Vi må akseptere nedturer. Og burde sette større pris på det når det går bra.
Skal KIL rykke opp i eliteserien vil det være en enorm prestasjon med en klubb som nesten ikke har sponsorer som bruker penger, labert antall tilskuere (bortsett fra når vi vinner 30 kamper på rad) og spillere som jobber ved siden av (det gjør de ikke i de fleste lagene som ligger høyt på tabellen i dag) og enkelte supportere som sutrer mer enn de synger.

1. Hvem har sagt at Skogen skal sparkes?
2. Dokumenter at Notodden har et budsjett som ligger godt over våres!

Jeg blir litt oppgitt over at folk blir kappet hodet av så fort de er kritiske til SKogheim. Ære være han for jobben han gjorde de to første sesongene, men det betyr ikke at han er fredet. Han må kunne evalueres og få kritikk som alle andre i klubben. I år har han ikke gjort noen god jobb, og det må være lov til å si. Men derfra til å sparke han er to vidt forskjellige ting! Jeg har aldri sagt eller ment at klubben skal gjøre det. Det jeg har ment er at han bør bli litt mer ydmyk, rette fokus mot de rette tingene og lære seg til å takle motgang litt bedre. For der virker det som om han har litt å lære!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 09:20 
Saftblander

Hei du kil4 ever.

Du skal ha for at du tar ting bokstavlig...fantasi har du jo nok av ser jeg.

Men du skjønner jo ikke poenget.

F.eks. hønefoss og moss, de har PENGER.
- det har ikke KIL.

Og en ting til, nå må du slutte å være så negativ til de spillerne som er her eller har vært innom. Det er faktisk KIL gutter!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2005, 17:15 
Klubbdirektør

De har penger for at de tørr å spørre utenfor sin egen kommune. Det kunne kil ha gjort også det, hvis de hadde hatt litt mer proffe folk i styret. Ikke bare folk fra Kongsvinger . De må få inn noe nytt blod, noen som ikke er fra byen og tenker litt lenger.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]