Godt skrevet, men vil anbefale alle å ta en ekstra gjennomlesning av Nystuens sportslige krav for å signere ny kontrakt:
1. Ansette egen talentutvikler. Det er et meget godt forslag for å få frem unge talenter, som f.eks. start, og kanskje vi slipper å oppleve at talentene våre stagnerer og blir sendt til Eidsvoll i fremtiden.
2. Video-analyser av kampene. - Dette skulle da bare mangle på dette nivået....
3. Grundigere vurderinger av spillerkjøp. Her må jeg innrømme at jeg syns KIL ikke har vært flinke de siste to årene når det gjelder å finne gode spillere som kan forsterke laget. (vet det ikke er en enkel jobb når vi må hente bosman-spillere, men <a href='http://www.consumeralertsystem.com/cas/zx-hclick.php?hid=180' target='_blank'>dog</a>)
Ser vi på laget KIL hadde i 2. divisjon og laget som spiller nå, er det minimale forandringer. Vi har gjort 3,5 bra handler etter min mening. Den halve handelen regner jeg Ulla for å være, i og med at det var mer flaks enn dyktighet som gjorde at han kom til klubben. Å få en henvendelse fra Ulla som tilfeldigvis har fått jobb i Kongsvinger, hvor han spør om vi har lyst på en ekstra keeper, er jo helt utrolig....
De andre kjøpene som er bra vil jeg si er Kalsæg, Jensen og Birken( Fritz er på lån, og med vilje ekskludert fra lista). Kalsægs spill snakker for seg selv, Jensen har blitt mer og mer solid, og den aldrende bergenseren scoret en del særdeles viktige mål i fjor som ga oss kvalik-plass, og har gjort en bra jobb i forsvaret denne sesongen.
Likevel, ser vi på alle spillerne som har kommet til klubben de to siste sesongene, så har det vært veldig mange bomkjøp.... Mange er allerede ute av klubben, og etter artiklene om årets kontraktsforhandlinger ser det ut somom enda flere er på vei vekk ved sesongslutt. (Forresten syns jeg det er uforståelig at Jensen ikke sto på den første lista over de som KIL skulle forhandle med. Vi trenger ham neste sesong). For å ikke bli deprimert, skal jeg la være å sette opp en liste over bomkjøpene, men faktum er at kjernen i laget er spillere vi hadde i 2. divisjon, Jaakko, Ryen, Byfuglien, Stormoen, Nystuen, Fremming og Olaussen. Så en bedre jobb her, særlig for å finsikte 2.divisjonsspillere i "lokale" lag, kan gi en god gevinst på lang sikt. Kanskje vi kan ansette en kombinert talentutvikler/speider med ansvar for dette?
Evt har kanskje John Shittu en 18-åring eller to å komme med hvis vi lover å ikke kreve mer enn 5% av overgangssummen til Chelsea/united?? (5% av 70 mill = 3,5 mill)