Det kan jo godt hende at KIL rykker direkte opp, får kvalikk eller for den saks skyld detter ned.
Man kan si at alle mål kunne vært unngått, dersom...
Slik sett ender de aller fleste kampene egentlig 0-0.
2-0 målet til Start skyldes en for svak klarering av en KIL-spiller, noe som leder til straffe og 2-0.
Det kan ramme alle.
1-0 målet er mer interessant, for der er det mer en systemfeil(-tvilsomhet).
Man skal være god for å kunne spille seg ut hele tiden.
Her er videoen fra like før 2-0 målet:
https://youtu.be/ypnLpUHf5yc?t=195Stopp den på 3:23 og man ser den vriene situasjonen Kolstad havner i.
At han blir for sein, skulle hatt frispark er så sin sak, men det er en risikosport man legger opp til.
Vi så det også andre ganger at det ble att og fram for så bare å måtte slå vekk på måfå.
Drillo var i TV2-studio på søndag og var oppgitt over KILs forsvarsspill.
Ved målene.
Noe annet vi så utover i 2.omgang var at man ble for stillestående.
Det vises ved at Harald Holter med armene gester om at noen skal gjøre seg spillbare.
Det er hans typiske måte å vise at de andre ikke tar inititaiv.
Han *ber* med armene langs siden og med åpne hender om initiativ (hvor skal jeg spille...).
Da er KIL i en slags vet-ikke-hva-å-gjøre-modus, og det stopper for det meste opp.
Jeg ville faktisk prøve 3-5-2.
Da ville man ha mer typiske kanter som slår innleggene.
Backer gjør sjeldent det godt.
Selv om Richardsen har vært den klart beste i 4-forsvars-linja.
Kjør Ellingsen ned som en av 3 stoppere.
Men dette er selvsagt uaktuelt.
Men det blir spennende å se framover.
Start ble utspilt i store deler, men jommen var Start hjelpeløse når de selv hadde ballen også.
Tromsdalen vil nok angripe KIL slik den ene Start-spilleren gjorde det i 2.omgang.
Altså med fart inn i boksen.
Treneren skal jo ikke jages her og nå, det ville være veldig forhastet.
Men jeg skulle ønske han var mer offensiv og litt mindre i *utviklingsmodus* - jamfør utsagnene i OBOS-magasinet.