KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 13:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kamptråd KIL - Fløya
PostPosted: 17 Jun 2021, 19:54 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Siden «avisene» i byen ikke har noe særlig forhåndsstoff så tenkte jeg vi kunne starte en kamptråd for matchen og diskutere litt hva vi forventer oss.

Fløya tok altså kun 1 poeng på 13 kamper i fjor men har gjort en del endringer etter en miserabel sesong i fjor.

De har nå fått tilbake en del spillere som var med å rykke opp til PostNord, men laget er fortsatt såpass svakt at det blir å slåss for å overleve i år også selv om det er bedre i år enn i fjor.

Laget har spilt 4-3-3 i angrep og forsvarer seg dypt i en 4-5-1.

De forsøker å spille fotball når de har ballen og dette har i treningskampene medført en del stygge balltap, som Kil bør kunne utnytte.

Noen ganger forsøker de å stå høyt når motstanderen setter i gang fra 5-meteren. Andre ganger forsøker de på situasjonsbetinget høyt press underveis i kampene. Dette medfører ofte at de får stor strekk i laget noe Kil også bør kunne utnytte.

De ligger såpass dypt på ca 30 meter med midtbaneleddet sitt at det fort blir vanskelig å bryte ned selv om de ikke er den beste forsvarsmuren jeg har sett.

Dette er et lag Kil bør slå 99 av 100 ganger da de også har hatt en del skader i oppkjøringen slik at en del spillere ikke har vært helt tilbake i fulle treningskamper.

Noen andre som har noe å tilføye ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Jun 2021, 13:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Et bananskall. Dette skal vinnes greit mot et lag som er tippet i bunn av de fleste. Hvis gutta er påskrudd skal det være enkel seier.
Blir moro å dra på kamp igjen :-)

Nå åpnes det for flere tilskuere også.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Jun 2021, 16:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Kun seier er godt nok, men ingenting kan bestilles i fotball. Det har vel skjedd større skreller enn at Fløya får med seg poeng.

Håper det kommer opp mot 1000, selv om det er EM-tider.

Regner med samme laget som i generalprøven, mulig Vinjor skyver Grundt ut på benken.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2021, 20:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Dette er et lag Kil bør slå 99 av 100 ganger. Det er vel De lagene Kil taper 99 av 100 kamper mot. Dem har aldri hatt noe særlig grep mot de, Men en gang må jo det snu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jun 2021, 21:51 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Enig med Janko over her. Det hadde vært veldig typisk å bomme mot et slikt lag.
Jeg blir ikke overrasket om KIL skulle vinne denne kampen 10-0.
Jeg blir heller ikke overrasket om vi taper 0-1 og har ballen 85 prosent av tiden.

Men altså....nei pokker heller.....vi vinner da vel dette her?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2021, 11:41 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
Dette er virkelig et lag vi bør slå 99 av 100 ganger - de tok 1 poeng på 13 kamper i fjor! De har riktig nok forsterket seg og lagt stridigheter internt i klubben bak seg så de er nok betydelig bedre enn de var i fjor. Kil skal være god nok til å slå de uansett.

Men det er seriestart som alltid er spesielt og årets oppkjøring har vært mer spesiell enn vanlig, så vi kan gå på en mine. Men vi bør som sagt vinne!

Vi bør være mye bedre enn bunnivået i PostNord alle dager i uka!

Jeg håper vi får se et Kil-lag som greier å være tålmodige og la Fløya løpe seg tomme slik at det blir enklere å bryte de ned!

Blir spennende i dag ! Så møt opp på Gjemselund og støtt laget !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2021, 18:10 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Oppskriftsmessig og fortjent seier, selv om Fløya må sies å være en veldig takknemlig motstander i første kamp. Intensiteten datt veldig ut i 2.omgang, men det er vel forståelig, og vi får legge litt av skylden på få treningskamper.

Blir en ekstra dimensjon når Gjerstrøm kommer på banen igjen. Gleder meg til neste kamp!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2021, 11:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Godkjent kamp, men vi går i fella og slipper oss ned etterhvert. Blir heldigvis bare straffa en gang og seier 4-1 er godt nok. De fleste lagene slår nok Fløya, sjelden man ser så svak motstand.

Flere spillere som viser seg bra frem, Lysgård og Grundt synes jeg fremstår som våre beste. Merkelig at Vinjor ikke fikk starte, for han har jo vært klart best i sesongoppkjøringen.
Til tross for to scoringer tror jeg Güven har sett sine bedre dager.

Men endelgi er vi i gang, blir spennende og se om oppturen fortsetter borte mot Bærum og Eidsvold Turn


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group