KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Jul 2025, 14:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 16 May 2010, 23:48 
Saftblander

Jeg mener det er veldig stas å være tilbake i det gode selskap igjen. Det er en helt annen oppmerksomhet og ramme rundt kampene.

Det er stas å se på sportsekstra og få se mer enn et 4 sekunders klipp tatt med mobilkamera.
Det er stas å kunne se de kampene man ikke får sett live på TV med kommentator og intervjuer.
Det er stas å kunne diskutere Tippeligarunden på jobb på mandag.
Det er stas å dra på bortekamp på Ullevål og Telenor Arena istedetfor Voldsløkka og Strømmen stadion.

Osv osv.

Jeg synes ikke det eneste som teller er å vinne kamper. Adeccoliga er en nedtur i forhold til Tippeliga uansett resultater.

Man skal dog ikke være fornøyd med at laget står med lua i hånda og nærmest ser ut som om de ikke har lyst til å spille fotball. Slik det så ut i 2. omgang idag.

Profile  

PostPosted: 16 May 2010, 23:55 
Klubbdirektør

Joda...alt det der er vel stas. Det er klart at det er viktig å vinne kamper innimellom, det er jo det vi vil se! Eller i hvert fall at det blir scoret mål.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 00:01 
Klubbdirektør

Dommer'n tar selvkritikk:
http://fotball.fvn.no/webtv/index.jsp?id=94659&sek=video

OG ikke utslagsgivende for kampen, my ass !!!! :twisted:
Han kan vel rette det til ikke utslagsgivende for START. :evil:

Nå forlanger jeg en god gammeldags hjemmedommer i neste kamp mot Molde (Lillehammer glemmer jeg nå, der ryker vi ut)!
Også skal vi gå ut og styre kampen fra start som vi gjorde mot VIking. Forhåpentligvis har ikke publikum gitt opp helt enda !

Forza Vinger !!!!!

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 00:02 
Saftblander

Selvfølgelig er det viktig å vinne kamper nå og da.

Jeg vil heller vinne 2 av 10 kamper i Tippeligaen, og på mirakuløst vis klamre oss fast i divisjonen, enn å vinne 8 av 10 kamper i Adeccoligaen. Men jeg godtar selvfølgelig at det finnes delte meninger om dette.

Jeg er gammel nok til å ha opplevd storhetstiden, samt alle årene i 1. og 2. divisjon, og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 00:09 
Klubbdirektør

Hummer wrote:
Selvfølgelig er det viktig å vinne kamper nå og da.

Jeg vil heller vinne 2 av 10 kamper i Tippeligaen, og på mirakuløst vis klamre oss fast i divisjonen, enn å vinne 8 av 10 kamper i Adeccoligaen. Men jeg godtar selvfølgelig at det finnes delte meninger om dette.

Jeg er gammel nok til å ha opplevd storhetstiden, samt alle årene i 1. og 2. divisjon, og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.

Jeg var også med under storhetstiden, og det var tider det :wink: Jeg kan nesten ikke huske at vi forlot Gjemselund med noe annet enn seier i lomma :D

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 00:48 
Saftblander

Dette holder bare ikke, når overgangsvinduet åpner ( 1 august tror jeg det var) så MÅ kil ha forsterkninger, og de må være gode nok for tippeligaen. Synes det å hente inn Holmen og Bobbie kunne de ha spart seg for når vinduet var åpent i vinter. Det er stygt å si det, men det er sannheten.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 00:59 
Kaptein

herregud! det å vinne kamper er jo kjempedumt... det jeg har sett de 2 siste kampene nå gjør meg flau! jeg forventer ikke at vi skal beholde plassen eller nå cupfinalen, men jeg forventer innsats! det jeg så på grefsen og i dag er rett å slett bare flaut!

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 11:07 
Forumlegende

Freddien wrote:

OG ikke utslagsgivende for kampen, my ass !!!! :twisted:
Han kan vel rette det til ikke utslagsgivende for START. :evil:

Men linjemannen skulle jo sett den første situasjonen.
Han ser den jo fra siden.
Men husk at dette var han som vinket offside i 2005 på det målet som ville gitt Start seriegullet da...

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 13:29 
Reserve

hele laget oppfører seg som noen latsabber, skammelig.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 20:57 
Forumlegende

Skal man blåøyd leve i lykkerus over å være i Tippeligaen? Eller skal man etter siste kamp slakte laget etter alle kunstens regler?

Vel jeg er såpass jordnær at jeg velger det siste. Jeg får vemmelser av en så elendig og tafatt insats! VILJEN til å løpe, til å prøve, til å takle, til å blø for trøya er totalt fraværende. En så kollektivt dårlig innsats er skremmende. Det trengs store holdningsendringer og en liten leksjon i hva fotball dreier seg om i bunn og grunn!!

Hadde man gjort sitt beste, fightet og gjort et ærlig forsøk på å få med seg noe så skulle jeg akseptert tapet. Ditto lar jeg meg provosere, ja sågar bli fly forbannet, når man taper på denne måten der spillerne åpenbart ikke "gidder".

Dette var en skamplett av et tap. Og når man da i tillegg lusker seg bort til supporterne som ga jernet for å applaudere etter et slikt tap ja da renner det over for meg. Jeg gikk derfra i skam. Jeg regner med skammen sitter dobbelt så dypt i samtlige spillere. De som ikke føler denne skammen kan levere KIL drakta og finne seg noe annet å gjøre.

Nå er det eksamen for Tony Gustavsson. Vil han vise sin avsky og nulltoleranse for spillere som yter 30%? Vil han ta tak i dette og forlange mye mer? Hvis ikke kan han fint beholde jobben i svensk TV også etter VM.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 21:07 
Materialforvalter

Det at det ser ut som man ikke gidder har vel ofte med selvtillit å gjøre. Akkurat nå sitter det nok mye i hodet og ikke nødvendigvis i beina selv om det kanskje ser sånn ut

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 21:22 
Forumlegende

lfc wrote:
Det at det ser ut som man ikke gidder har vel ofte med selvtillit å gjøre. Akkurat nå sitter det nok mye i hodet og ikke nødvendigvis i beina selv om det kanskje ser sånn ut

At selvtillit og flyt er viktig i fotball sier seg jo selv ja.

Men dette tapet må rett og slett ikke "dulles" vekk. Det er hver eneste spiller som bestemmer hva han vil få ut av kampen. Det er hver eneste spiller som kan bestemme seg for hvorvidt han vil gi jernet eller ikke. Det er treneren som setter en standard og en gruppekultur for hva som er akseptabelt og ikke.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 21:26 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Skal man blåøyd leve i lykkerus over å være i Tippeligaen? Eller skal man etter siste kamp slakte laget etter alle kunstens regler?

Vel jeg er såpass jordnær at jeg velger det siste. Jeg får vemmelser av en så elendig og tafatt insats! VILJEN til å løpe, til å prøve, til å takle, til å blø for trøya er totalt fraværende. En så kollektivt dårlig innsats er skremmende. Det trengs store holdningsendringer og en liten leksjon i hva fotball dreier seg om i bunn og grunn!!

Hadde man gjort sitt beste, fightet og gjort et ærlig forsøk på å få med seg noe så skulle jeg akseptert tapet. Ditto lar jeg meg provosere, ja sågar bli fly forbannet, når man taper på denne måten der spillerne åpenbart ikke "gidder".

Dette var en skamplett av et tap. Og når man da i tillegg lusker seg bort til supporterne som ga jernet for å applaudere etter et slikt tap ja da renner det over for meg. Jeg gikk derfra i skam. Jeg regner med skammen sitter dobbelt så dypt i samtlige spillere. De som ikke føler denne skammen kan levere KIL drakta og finne seg noe annet å gjøre.

Nå er det eksamen for Tony Gustavsson. Vil han vise sin avsky og nulltoleranse for spillere som yter 30%? Vil han ta tak i dette og forlange mye mer? Hvis ikke kan han fint beholde jobben i svensk TV også etter VM.

VEL TALT, KARLSEN :|

Jeg vet ikke om gutta leser her inne, men jeg håper det :x

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 21:37 
Forumlegende

Jeg må le litt oppi alt sammen.
Etter Karlsens tirade.
Husker hans liknende tirade etter 0-5 mot Aalesund 16.juli 2006 - hvor man nærmest forlangte å skulle slippe å skrive noe slikt mer. :cry:

Og siden den gangen har det vært mye (av mange da) om å blø for drakta og hele pakka.
Så historien gjentar seg og tar nok aldri slutt.

Jeg er ikke helt uenig, men begynner å lure på om laget er godt nok.
Dvs. om man har nok spillere som holder mål.
Jeg vet ikke lenger...
Tross alt.

Last edited by ivo on 17 May 2010, 21:37, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 22:13 
Forumlegende

ivo wrote:
Jeg er ikke helt uenig, men begynner å lure på om laget er godt nok.
Dvs. om man har nok spillere som holder mål.
Jeg vet ikke lenger...
Tross alt.

En underdog er vi ja. Hvordan kan man kompensere for det som mangler? Svaret gir seg selv. Ekstra innsats.

Her kommer den mentale ferdigheten "innstilling" inn: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoe ... okm%E5l%29 Se alternativ 2.
Erik Hamren har innført begrepet "attityd" som jo dreier seg om det samme. Av det enegelske ordet attitude.

Altså, dette er en mental ferdighet man velger selv. Eller velger vekk.

Vil jeg gjøre en skikkelig jobb? Eller bare møte opp fordi lønna kommer uansett? Et reelt valg for ethvert menneske. Ja sågar er dette et verdivalg mener jeg. Skal jeg gjøre ting med integritet? Eller skal jeg bare gi faen?

Last edited by Karlsen on 17 May 2010, 22:13, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]