DV wrote:
1. Nå har jeg ennå ikke sett den andre kommentaren på nettet, men ja. Brukte ordet misunnelig om artikkelen som ble skrevet først. Syns ikke det er så unaturlig. Glomdalen.no har jo allerede publisert en artikkel om at Tom er dobbelt så dyr som statsminister-Jens, og er vel ennå noen ganger dyrere enn redaktøren. Og artikkelen oste av Hedmarks-misunnelse. Dvs du-tjener-mer-enn-meg-og-stikker-hodet-frem-nå-skal-jeg-dra-deg-ned-i-gjørma. Den var ensidig negativ, og også spekulativ med noe av det dårligste jeg har sett publisert i media når det gjelder kildehenvisninger. At KILs resterende mannskap går ut i en "nekrolog" og forsøker å avkrefte lederen sier jo sitt.
2. En annen ting som gjorde at jeg omtalte Nordberg såpass krasst som jeg gjorde var at han vet om, men unnlot å skrive om, at Tom påtok seg ekstra foredrag ene og alene for å kjøpe inn treningsutstyr til klubben.
3. Vi kan gå videre ned lista som Nordberg tok, og nevne at Nordberg gikk ekstremt hardt ut mot at Toms frasigelse av bonus ikke var gjort skriftlig. Enhver som har et ørlite kjennskap til jus vet at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men bare vanskeligere å dokumentere. Så vidt jeg vet var frasigelse av bonus for fjoråret en del av pakken. Dvs bonus for at vi ikke rykket ned. Dette er også bekreftet av utsagn fra Mohn. Jeg kan ikke se at Tom har krevd dette utbetalt noe sted.... Det beviser vel at det holdt å ta det muntlig.
4. Jeg visste ikke at Nordberg satt på oppsigelse, men etter den første "lederen" så får vi si takk for det. Hadde heller sett f.eks Ivo i rollen.
5. Men til slutt får jeg bare skrive at jeg i media ikke har sett maken til elendig "leder". Overskriften er grei, men når du bevisst unnlater å nevne alt du kjenner til som er positivt og kun leter (og overdriver) de negative tingene så "lederen" fremstår like nyansert som når Ahmadinejad snakker om Israel, da er det på tide å gi seg.
6. Kan si mitt om Tom jeg også, men er takknemlig for jobben han har gjort. Men nå er det Hønefoss-tur på programmet, og ikke minst tabelltopp
7. Kan forresten lime inn denne fra en forumskribent jeg har litt sans for, om enn hvor utydelig det er, men det er skrevet i oktober i fjor;
Interessant.
Faktisk begynt å like Nordlie.
Men så er vi ganske like også - om enn i forskjellige fag.
Tror at Nordlie kan gjøre suksess med KIL.
Gjorde det med Start fra scratch.
Liknende med Sandefjord.
Ryddet opp i Viking.
Vin og vann i LSK...
8.En teori:
Tom er nærmest hyperaktiv engasjert.
Han er klar - tydelig - vet at det han sier er korrekt [situasjonsbestemt korrekthet].
Men,
om KILs gutter nå elsker dette idag er det ikke sikkert de gjør det når de blir stjerner...
Ser man poenget?
Slik er det i alt.
Jo større stjerne man er [spillere], jo mer psykisk fortrengning og mindre evne ofte til å se det geniale i det aktuelle og litt mer hindrende stolthet.
Det kan være katalysatoren til vanskelighetene 3.året i Start og 2.året i LSK.
1. Artikken av 29.august
"To ganger Jens på en Nordlie" har ikke med misunnelse å gjøre, slik jeg ser det.
TN brukes som et konkret og aktuelt eksempel med en overskrift som fenger øyet og pirrer.
Det nevnes at det hele tiden er
flere trenere med dobbelt lønn.Lønn fra jobb de har måttet slutte i, samt fra ny jobb.
Altså prinsippet.
Lovlig det vel å være uenig i praksisen?
Det er denne praksisen som er poenget, skrevet på et aktuelt tidspunkt.
Artikkelen erkjenner at det ikke skjedde noe "ulovlig" ved overgangen.
Men stiller etisk spørsmål når man sier noe én dag, for så å ikke holde det.
Virkelighetens verden selvsagt - ok.
Men virkelighetens verden er sannelig kommenterbar.
Artikkelen
"Ingen tårer for Tom" hyller fotballmirakelet.
TN nevnes i artikkelen blant annet å være
- uhøytidelig
- lun
- jovial
- humoristisk
- snerten i kommentarene
- ha medietekke
- publikumstekke.
Når fikk
du sist et slikt skussmål?
Når fikk
jeg sist et slikt skussmål?
Deretter tar man for seg det vi [de fleste, eller mange] vil oppfatte som negative karakteristika.
Så helt ubalansert er det vel ikke?
Når det gjelder
kildehenhenvisninger vil det knapt være overraskende for noen at midlere eller lavere i en organisasjon står fram med bredt smil og opplevde situasjoner, eller navngis.
Derfor må en dyktig journalist vurdere troverdigheten til sine kilder og velge publisering eller ikke.
Nei, det forteller ikke nødvendigvis den hel og fulle sannhet at det du kaller "KILs resterende mannskap" avkrefter lederen.
Er de som skrev den hele KILs resterende mannskap i den betraktning av kun disse jobber for KILs beste? Ikke tenk på styret.
I dag gikk lederen i AHUS av etter påstander etc om bråk.
Men - et ledersjikt støtter ham fullt ut.
Dette bare som en illustrasjon om et poeng.
Heller ikke jeg har bare uvenner.
2. Strengt talt har ikke det noe med lønnssaken å gjøre...
3. En leder viser vei.
Ved å uttrykke det skriftlig når undersåttene skulle gjøre / gjorde det, ville være helt naturlig.
Uansett hvor ærlig og pålitelig noen er!
4. Som jeger eller bytte?
5. Som avhenger om du er en innbygger av Tel Aviv eller Teheran...
Ikke helt sikker på hva du mener, men de 7 strekpunktene i mitt kommentarpunkt 2 ville i alle fall jeg elsket å høre.
6. Ingen har ikke sagt seg imponerte eller uttrykt utakknemlighet for plassredningen 2008 og plassen i år.
7. Korrekt om de andre nevnte klubbene.
Også antakelsen om KIL.
Plasser og poeng.
Takk for det!
Men hva så?
Ikke dermed sagt at en begynnelse av noe fullføres...
Dobbeltbetydning.
8. Teorien din har nok mye sannhet i seg.
Men - medisner som gis kan føre til overmedisinering / at medisinen ikke lenger virker / feil medisin gis.
En dyktig lege følger opp pasienten for å finne den beste medisinen til ethvert tidspunkt.
Men leger tar også feil.
Pasientens tilstand gjenspeiler medisineringens korrekthet.
Bare når utgangen av tilstanden er uungåelig fatal er det ikke slik.
Jo, ett unntak erkjennes - om pasienten ikke tar medisinen.
Da er pasienten enten dum, eller medisinen gir bivirkninger som er for store til at de kan bæres...
Kommentarene i Glåmdalen er ikke fullkomne i alt og ett.
Alt er heller ikke like tydelig der hele tiden.
Men det er langt derifra til at man bruker spalteplass til uttrykt misunnelse eller noen slags "personlig" hevn.
Jeg oppfatter det i alle fall ikke slik.
At andre oppfatter det slik er deres selvskrevne rett.
Og noen bryr seg ikke det minste om dette i det hele tatt.
Kanskje er de sistnevnte de lykkeligste...