68.000 her, 65.000 der. Flotte saker, men faktum er at det er 10 dager igjen til styrets frist går ut og innen det må klubben fått inn halvannen million. Altså omtrent 70-80 lappper DAGLIG fra aksjonen ble sparket igang forrige uke.
Spillerne bidrar, supporterne bidrar, de frivillige bidrar. Det ble også sagt at noen sponsorer bidrar litt ekstra. Men jeg savner investorene. Tore Thorstensen uttalte i Glåmdalen onsdag at investorgruppa har sagt Nei til å skyte inn mer midler, med unntak av underskuddsdekning etter regnskapsårets utløp (da snakker vi godt ut i 2010). Det er nesten så man er fristet til å si; Hva skal man med fiender, når man har slike venner?
Thorstensen skyver istedet ballen over til kommunen. Som faktisk har bidratt.... Joda, såklart Kongsvinger Kommune nyter godt av markedsføringseffekten rundt KIL Toppfotball. Men gjør ikke næringslivet det samme? Bedriftene investorene eier, har ikke de også en positiv markedsføringseffekt av blesten rundt KIL? Er det da riktig å skyve kalaset over på alle andre? Om investorene virkelig kjører den gniene linjen det kan se ut som de gjør, så spør jeg meg om KIL Toppfotball faktisk sitter med Norges kjipeste investorer.
Hvor er KIL-hjertene når vi virkelig trenger dem? Grupperingen som syntes det var morro å være med i kjølvannet av Jensby for et drøyt halvår siden bør bli sitt ansvar bevisst snarest mulig. Når resten av byen forsøker å få skuta på rett kjøl, er det håpløst av investorene å forlate skuta først.