KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 09:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Aug 2007, 11:36 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
TRAGISK!

http://www.glomdalen.no/video/article2933632.ece

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 12:16 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Ja, på tide med en tribute til Capricorn.

Jeg visste at han skulle gi seg men at det skulle ende på denne måten er bare tragisk.

Sjelden har jeg opplevd mennesker som jobber med noe som har større kunnskap om bransjen han driver i enn Mr. Capricorn himself. Som tilhenger av delvis "sær" musikk har jeg hatt stor glede av den butikken opp gjennom. Capricorn var en type butikk med bredde i utvalget, kunnskap om faget og en stolthet og dedikasjon i det man driver med som dessverre er utdøende her i landet.

Nå står man tilbake med butikker som kun selger det som til enhver tid er topp10 på hitlistene og med ansatte som ikke kan en døyt. Går man i en butikk i dag og spør om de har den siste cden til for eksempel Bruce Kulick eller med spørsmål om John Bonham noen gang ga ut soloalbum blir man møtt av et tomt blikk med et stort spørsmålstegn med undring på hvem i h... man snakker om. Fagkunnskapen i dagens moderne platesjapper er nærmest borte. Kanskje med et lite unntakt av Platekompaniet i Oslo som har et bredt utvalg også for oss "særinger". Dog er det nok av "blonde bimoboer" bak disken der også som ikke kan en døyt. Jeg har til dags dato ikke opplevd at "Mr Capricorn" ikke har hatt kjennskap til artistene jeg har spurt om. SÅNNE platesjapper og sånne ansatte på platesjapper er en sann glede for oss sære samlere.

Nå blir det kun netthandel av musikk framover. Den greia på Kongssenteret er en sånn moderne platesjappe som til enhver tid er oppdatert på topp 10 og får inn "smalere" musikk som samlere handler på utgivelsesdato en måned etter at det kom ut etter gjentatt masing. Men da har jo fansen av aktuelle artist hatt cden en måned allerede..minst.
Platekompaniet på nett leverer forøvrig musikk på utgivelsesdato.

RIP Capricorn, butikken vil bli savnet!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 12:43 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Ja, dette var kjedelig. Creutz var jo også gamle supporterpuben også.. jeg så på bildene fra glomdalen.no at KIL SK skiltet ikke hadde tatt noe skade av brannen. Så hvis noen av skoleungene her som fortsatt har sommerferie får tak i det blir det bra!

Ellers, capricorn har jeg ikke noe forhold til, bortsett fra at han var kjent som en mann med virkelig peiling. Dette var synd.. og den bygningen der tok vell fyr som bare faen tenker jeg, er vell blant de eldste som er i Vinger?

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 86 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group