KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 10:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 21:02 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Alt fra Black album, låta One, låta Master of puppets. Hvis det er hovedtyngden av det som serveres på en Metallica konsert begynner jeg å angre som faen på at jeg ikke har skaffet meg billetter her. Ellers blir det nok vel bråkete for meg også gitt.

Whiskey in the jar er forresten coverlåt. Er jeg ikke helt på jordet var det Thin Lizzy som hadde originalen?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 21:15 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Skal forklare dere dette en gang for alle:

Albumet - Master of Puppets = Det beste som noen sinne er gitt ut, alt sammen!

Albumene - KIL(L)'em all, Ride the Lightning, ...and Justice for all, + 80 % av The Black Album = Det nest beste som noen sinne er gitt ut!

Resten.....ett og annet lyspunkt innimellom, men lite å mase om!

Det som gleder meg er at det går rykter om at Metallicas neste album visstnok skal ligne mye på Master og Puppets.....det hadde vært noe!!

Ellers så er det heldigvis slik at Metallica alltid spiller 90% fra de gamle albumene på konsertene..... så får småripsen som digger den nye skiten bare se etter å lære seg hva som er sakene :D

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 21:39 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Huff, får heller holde meg til Jenny Jensens julesanger!!! :roll:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 23:00 
Offline
Kaptein

Joined: 23 Jun 2005, 19:19
Posts: 758
Location: Gjemselund Stadion
Black album var mitt første album og min første favoritt, spesielt Sad But True og Enter Sandman. Master of Puppets og Load er også 2 album jeg har hørt mye på.

Jeg er vel også en av de nye som synes St. Anger albumet er bra. Jeg blir egentlig glad i alle låtene til Metallica, bare jeg får hørt dem noen ganger. Alt fra James & co er knallbra :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 23:43 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Mmm......det er liksom slik at låtene kryper inn på deg etterhvert som du får hørt dem fler og fler ganger. Enter Sandman er mer en hit, som du liker med en gang...men som liksom ikke når helt opp til de aller største greiene.

Husker når The Black Album ble sluppet i Norge, hadde selvfølgelig pakka meg inn i bil og kommet meg til Oslo...på den tiden tok det noen dager før de fikk tak på skiva på Vinger....labba inn på ei platesjappe i Karl Johan og fikk plata og ørelurene på plass for endelig å få høre på det nye vidunderet. Første låt ut sier seg selv...og den fenga med en gang....jeg sto midt i sjappa og gaula som en ulv og syns Enter Sandman var det råeste jeg noen sinne hadde hørt....resten av folka i sjappa glodde noe rart for å si det mildt ;-) Men men.....det fikk stå til! Nå er ikke denne låta den største høydaren for min del, men det svinger selvfølgelig av den også ;-)

Skal faen meg bli deilig å komme seg på konsert igjen....dette blir vel min sjette konsert med Metallica, men det skulle vært mange fler.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 2007, 10:58 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Ah, kjenner igjen den følelsen du beskriver Raggen med ny musikk man har venta på som man endelig får hørt på. Det å være på platesjappa når det åpner for å høgge tak i det etterlengtede. For så etter utallige gjennomhøringer i platesjappa få et stygt blikk fra betjeningen når man ber om å få høre låta bare en gang til! Har mer enn en gang blitt fylt med en indre lykke og svettetokter når musikk man har venta lenge på har åpenbart seg i mitt øre.

Det er litt annerledes i dag. Den følelsen av å kjøpe den skiva man har venta på i evigheter er borte. For pokker, jeg hadde Paul Stanleys siste soloalbum på PCn min to måneder før det ble sluppet i butikken! Det blir ikke det samme, da ble cd kjøpet på utgivelsesdato bare en rutine. Alt lekker jo lenge før det havner i butikken. Og hvem fan, det være seg av Metallica, KISS eller andre, lar være å laste ned når det er ny musikk tilgjenlig? Det er neppe noen som har viljestyrke til å la være å trykke på "download" når favorittartistens kommende mesterverk har lekket på nett.

Hørte noe om ny Metallicaskive forresten? Kommer den snart? Møter den med lettere nysjerrighet dog uten forventninger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 2007, 18:22 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 19:17
Posts: 617
Location: Langeland-Vinger
Skal bli gromt med litt live musikk som får ørevoksen til å sprute igjen;)
Passe mengde bayer innabords først og strålende sol så kan dette bli et av årets hødeunkter:)
Gleder meg voldsomt!! :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2007, 01:21 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 15 Apr 2006, 22:34
Posts: 205
Location: GLÅMLIA
Liker IKKE Die Die my darling, men liker St. Anger,Notting els Matters,One, Enter The Sandman, The Unnamed Feeling og Hero of the Day. Noe av dem er helt greit, men altfor mye dårli!


Last edited by Bjønnern on 20 Mar 2007, 15:51, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2007, 02:17 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Du liker altså kunn den nye faenskeapet? Sett deg ned å hør litt på de gamle greiene, du må høre det mer enn 1 gang!! Kill em, Ride the, Master og ...and Justice.....det er der du finner de gode greiene!!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2007, 19:33 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 19:17
Posts: 617
Location: Langeland-Vinger
Siste Metallica albumet som er verdt penga sine er black album. og ALT føre det er helt konge. Er det som er Metallica



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 23:15 
Offline
Saftblander

Joined: 16 Apr 2007, 22:11
Posts: 11
Location: Grue
Gleder meg som faen! Godt å se at det er bra med 'tallica fans her! :wink:

_________________
-Ett lag i Hedmark.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 14 May 2007, 11:41 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 26 Jun 2005, 17:25
Posts: 621
Location: Tynset
Karlsen wrote:
Jardar wrote:
Karlsen wrote:
hmm... halvinteressant. Innen jeg får bestemt meg er det sikker utsolgt. Tror jeg lener meg tilbake og heller venter på bekreftelsen av årests rykte: AC/DC til Norge!


Er dette et rykte med hold i??? I såfall er det helt fantastisk... :twisted:


Jepp og visstnok et nytt album på gang med tittelen "strap it on". Det er fantastisk med AC/DC, man vet hva man får og får det hver eneste gang. Eller for å si det med Angus Young "People say we have made 12 records that sounds the same. Thats wrong, we have med 13 records that sounds the same."


Litt utenfor emnet dette, men ser lovendes ut med tanke på AC/DC.. :twisted:

http://www.metalhammer.co.uk/news/article/?id=46511

_________________
http://www.jardar.tk


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 14:15 
Offline
Spiller

Joined: 02 May 2005, 14:58
Posts: 419
Location: Under Isen :D
dette blir rått i morgen braker det LØØØØS!Q!!!



Yioiiiiiiiiiiiiha

_________________
R.I.p Jokke


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 14:19 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
KLAR SOM ET EGG!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2007, 16:42 
I want moooooooooooore!!!


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group