KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Apr 2024, 23:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 02 Jul 2010, 18:01 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Artig med Nederland. Tror ikke dette blir "sjarmtrollenes" VM, de lagene det er politisk korrekt å like. Kjæledeggen Brasil er ute. Spania har jeg liten tro på. Dog tror jeg på en heleuropeisk finale med maskinlaget(!) Nederland og de underholdende(!) tyskerne.

Nederland og Tyskalnd ahr en ting til felles. De fremstår som et LAG. Altså gode både offensivt og defensivt. Og begge lagene har spillere med det lille ekstra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 02 Jul 2010, 18:07 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Syns Nederland var mindre gode defensivt på 1-0 målet til Brasil i dag, der var det tidenes hjerneslipp ;-)

Men men, greit nok for min del at Brasil tapte, selv om drømmefinalen mot Argentina glapp.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 00:47 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Gratulerer til Uruguay. For en fantastisk fighter vilje dette laget har, og for noen fantastiske fotballspillere dette landet med 3,5 mill innbyggere har. Virkelig imponerende, en meget fortjent seier i dag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 00:50 
Offline
Kaptein

Joined: 16 Oct 2009, 15:18
Posts: 679
for en slutt på kampen!

_________________
forza vinger


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 01:40 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Rødt kort i siste minutt i ekstra omgangen får jo ikke særlig effekt. Straffen burde jo Ghana ha scora på, men er vel litt nerver og slitne spillere etter 120min.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 17:57 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
For en gledens dag! Maradona falt gjennom. Det er den verste defensive organisering jeg har sett! Trenere med respekt for seg selv ville låst seg inne i flere uker om de hadde hatt ansvar for slikt forsvarspill. Nok om det, jeg skal godte meg litt over at Maradona falt gjennom.

Men jeg skal glede meg mer over et utrolig tysk lag som virkelig er komplett! Drømmefinalen nå er Tyskland-Nederland!

Man så en tendens allerede i Champions league: De lagene som ensidig har sin største styrke offensivt faller gjennom. Og de balanserte lagene, som Inter og FC Bayern, men både stram organisering, tydelig offensivt spill, offensive spillere som gjerne tar i et tak defensivt, defensive spillere som har noe å bidra med offensivt og stor gjennombruddshissighet har sin force. Det gleder meg å se at den moderne fotballen krever at vinnerlagene er bortimot komplette og balanserte. Med 11 man som gir alt hele tida.

Argentinsk naivisme, forsåvidt også festlig Chilensk naivisme, Barcelonask og spansk støttepasningtyranni, Ghanesisk stram organisering uten altfor mye offensiv slagkraft, Manchester Unitedsk organisering med kun en god offensiv spiller... Dette holder ikke lenger. De moderne lagene må være bortimot komplette. Det er Nederland. Og det er Tyskland. Du verden for en finale det kan bli eventuelt!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 20:19 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Karlsen wrote:
Det er den verste defensive organisering jeg har sett! Trenere med respekt for seg selv ville låst seg inne i flere uker om de hadde hatt ansvar for slikt forsvarspill. Nok om det, jeg skal godte meg litt over at Maradona falt gjennom.



Jeg så ikke kampen, men Drillo er enig med deg.

"Han mener at Argentina er altfor lite villig til å ta lange løp, noe som til syvende og sist ødela for Diego Maradonas menn.
- Det finnes tall som viser at Argentina har løpt minst i mesterskapet, de beveger seg lite både offensivt og defensivt. Organiseringen defensivt er også dårlig. Jeg tviler på at forsvaret er drillet så mye i soneforsvar, påpeker landslagssjefen."


http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 938520.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 21:24 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
ivo wrote:


"Han mener at Argentina er altfor lite villig til å ta lange løp, noe som til syvende og sist ødela for Diego Maradonas menn.
- Det finnes tall som viser at Argentina har løpt minst i mesterskapet, de beveger seg lite både offensivt og defensivt. Organiseringen defensivt er også dårlig. Jeg tviler på at forsvaret er drillet så mye i soneforsvar, påpeker landslagssjefen."


http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 938520.ece


Hehe, Drillo hadde blitt verdensmester med det laget han. Om de hadde vært mottagelige for hans ideer? Samtlige Sør-Amerikanske lag (minus Uruguay) har kastet forsvarspill helt på sjøen. Festlige lag med mange gode offensive spillere. Men de glemmer at det er noe som skal gjøres også når ens eget lag ikke har ballen.

Nederland: Robben, Sneider, van Persie og en hel haug med andre dribleglade vinger har jo like gode spillere. Og disse tyske hurtigtogene med Ôzil i spissen er like gode som Sør-Amerikanerne. Har Europeerne rett og slett en fordel idet man er interessert i å ha gode individer i et klart system? Mens det er noe mer anarki og "fussball" i sør-amerika? Tror nok Maradona ville lykkes som fussball trener. Men den ekte gode gamle bautaen fotball er så utrolig mye mer enn å være god til å drible.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 21:27 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Paraguay er gode defensivt og løper som maur.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 22:39 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Paraguay er et stødig lag. Men mangler helt klart det lille ekstra. Det lille ekstra som Uruguay har på topp. Uruguay er virkelig gode.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 22:50 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Karlsen wrote:
For en gledens dag! Maradona falt gjennom. Det er den verste defensive organisering jeg har sett! Trenere med respekt for seg selv ville låst seg inne i flere uker om de hadde hatt ansvar for slikt forsvarspill. Nok om det, jeg skal godte meg litt over at Maradona falt gjennom.

Men jeg skal glede meg mer over et utrolig tysk lag som virkelig er komplett! Drømmefinalen nå er Tyskland-Nederland!

Man så en tendens allerede i Champions league: De lagene som ensidig har sin største styrke offensivt faller gjennom. Og de balanserte lagene, som Inter og FC Bayern, men både stram organisering, tydelig offensivt spill, offensive spillere som gjerne tar i et tak defensivt, defensive spillere som har noe å bidra med offensivt og stor gjennombruddshissighet har sin force. Det gleder meg å se at den moderne fotballen krever at vinnerlagene er bortimot komplette og balanserte. Med 11 man som gir alt hele tida.

Argentinsk naivisme, forsåvidt også festlig Chilensk naivisme, Barcelonask og spansk støttepasningtyranni, Ghanesisk stram organisering uten altfor mye offensiv slagkraft, Manchester Unitedsk organisering med kun en god offensiv spiller... Dette holder ikke lenger. De moderne lagene må være bortimot komplette. Det er Nederland. Og det er Tyskland. Du verden for en finale det kan bli eventuelt!!


Du må være virkelig pervers som kan glede deg over at teutonerne vinner, er det virkelig mulig å få seg til å skrive noe sånnt?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 03 Jul 2010, 22:53 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Da var VM over for denne gang, med mindre Uruguay kan utføre et mirakel. En svart dag for alle som elsker fotball og rettferdighet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 04 Jul 2010, 09:07 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Håper på Uruguay.
Dernest Nederland.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 04 Jul 2010, 09:51 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
David Justice wrote:


Du må være virkelig pervers som kan glede deg over at teutonerne vinner, er det virkelig mulig å få seg til å skrive noe sånnt?


Når du svarer på den måten der så har jeg truffet "noe". Og da er man inne ved essensen av fotball: Sterke følelser! Og det er slik det skal være!

Er fotball "vitenskap" eller kunst? For noen er det abstrakt kunst der man fryder seg over lekre tekniske detaljer, driblinger og alle mann i angrep. Andre har en noe mer "vitenskaplig", eller nei det blir feil, mer rasjonell blir nok mer riktig å bruke, tilnærming til spillet. En "anglofil" (tiltrekkes av det engelske) som meg fryder seg når den tøffeste midtbanespillern på eget lag tar et 50 metersløp "hjem", setter inn en hard men ren takling, vinner ballen for laget sitt og setter i gang et nytt angrep. Og dette gir også mye større jubel på tribunene i England enn en håpløs hælpasning. Andre elsker den håpløse hælpsningen det bare er flaks at kommer fram evt. Men likevel liker man det aspektet og bryr seg lite om at hælsparket kommer fram så lenge man får se et hælspark.

Tsykerne, med både artistene og den lagmoralen og viljen til å angripe varmer mitt hjerte. Er ikke noe daffing rundt der med pasninger på tvers og bakover et kvarters tid. Det er real lagmoral, man forsvarer seg som en enhet 100% og man angriper som en enhet. Når man krydrer slik type fotball med så gode individuelle ferdigheter får man noe bortimot optimal fotball. Nederland skapte jo en gang i tiden begrepet "totalfotball" De er omtrent som tyskerne nå for tida i spillestil, dog ikke like gjennombruddshissige alltid. Men nederlenderne og tyskerne har nå tatt "totalfotballen" et steg videre mener jeg.

Lagmoral, god defensiv organisering, helhjertet innsats over hele fjøla og stor vilje til å sende mange mann i angrep varmer meg. Zlataner som ikke løper mer enn eget lags keeper mener jeg skjender idretten fotball. Og for meg, i forhold til favorittlag, så er det virkigtste for meg at kIL gir jernet hver match og vinner. Underholdning eller ei, hva nå definisjonen på det egentlig er.
Men der har du meg. Andre har annen tilnærming.

Og helt "borte" er jeg ikke, Cantona er den størte ever mener jeg. Og han var ikke akkurat løpsmaskin og ballvinner.

Argentina spiller irrasjonell og naiv fotball. Med en vettug trener hadde de vært verdens beste.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: VM!!
PostPosted: 04 Jul 2010, 10:39 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Karlsen wrote:
David Justice wrote:


Du må være virkelig pervers som kan glede deg over at teutonerne vinner, er det virkelig mulig å få seg til å skrive noe sånnt?


Når du svarer på den måten der så har jeg truffet "noe". Og da er man inne ved essensen av fotball: Sterke følelser! Og det er slik det skal være!

Argentina spiller irrasjonell og naiv fotball. Med en vettug trener hadde de vært verdens beste.


Ja, du har truffet noe. Du har truffet "a sense of life", sansen for the good vs. the evil. Det er en følelse som bunner i rasjonalitet. Meget spesielt å glede seg over teutonerne fordi Argentina spiller naiv fotball.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group