KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 06:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 23 May 2008, 12:13 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Hva nå? Etter den utrolige doubelen får man gjøre som gamle sir Alex å se fram imot nye utfordringer. Ny sesong måneder unna, ungt lag som skal ta nye steg neste år.

Første spørsmål som dukker opp er selvsagt: Hva skjer på overgangsfronten i sommer?

Jeg håper og tror det skjer relativt lite. Stallen er i fin balanse, samtidig er det en plass man er nødt til å ha forsterkninger på mens enkelte spillere bør forlate klubben.

Hvem bør gå?
Nok en gang skal jeg "selge" Silvestre. Han er rett og slett overflødig. Videre har Saha gjort sitt.
Det ryktes også at Pique skal til Barca. Håper dette er sprøyt.

Ryktebørsene renner nok en gang over av spekulasjoner om spillere på vei ut. Ikke minst går navnene Darren Fletcher og John O'Shea igjen. Disse har hatt en tendens til å få mest presseomtale sommerhalvåret. Disse kan ikke selges for noen pris. Lokale gutter, sterk klubbfølelse og helhjertet innsats de gangene de får spille. Fletcher har tatt nye steg i år. O'Shea er pålitelig. Disse er nøkkelpersoner blant "squad" spillerne. O'Shea har også kontrakt til 2012 og det sier vel sitt. Videre spekuleres det i at Scholes, Giggs, Neville skal gjenforenes med Keane i Sunderland. Bullshit! Disse blir. De må bli. Egenprodusert-kvota må alltid være høy i United, disse britiske spillerne utgjør mye av Uniteds sjel. Veteranene kan fint levere innimellom en sesong til.

Hvem må vi hente?
Først og fremst:
Utlånte Jonathan Evans har spilt fast på Sunderland i et halvt år i PL og er både stopper og back. I god United ånd må han hentes hjem og integreres i a-lagstroppen. Han er både stopper og venstreback og gir United et godt alternativ i forsvar.
Utlånte Danny Simpson har spilt for Ipswich i det siste og har gjort det bra stort sett alle gangene han har spilt høyreback på United. Han må tilbake og satses på.
Utlåten Frazier Campbell har spilt for overraskelseslaget Hull og har gjort brukbart med mål. Han må dyrkes fram som en god back-up på spissplass.
Slik opprettholder United den viktige egenprodusert kvota av nye unggutter neste sesong.

Så må United ha en spiss, kanskje to. En Klose hadde gjort seg, en muskelbunt med hodestyrke på topp. Men skulle gjerne også hatt en rettvendt måltyv. En sjokksignering av Owen kunne kanskje vært løsningen?
Huntelaar, Etoo og han Lyon spissen med det lange navnet går igjen. Tør forresten Ferguson å være frekk nok til å hente Henry? Vil vi ha han??
En spiss er det eneste Unite MÅ ha.

Resten av stallen er mer enn god nok til å fighte om pokaler også neste sesong.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 May 2008, 13:14 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Karlsen wrote:
Tør forresten Ferguson å være frekk nok til å hente Henry? Vil vi ha han??

Spørsmålet er vel heller om han vil til dere.....

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 23 May 2008, 14:08 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Jeg ser for meg at vi bør hente inn en klasseforsvarer som kan blekle høyre back/midtstopper all den tid Vidic ofte er skada. Brown er en glimrende backup som midtstopper, men da trenger vi en god høyreback soom backup.. (haha). HAr ikke troen på at Neville vil finne igjen til toppformen.

Så går jeg også å håper på at Berbatov skal komme inn porten på OT, han har ønsket seg til en klubb som vinner noe av betydning.. Av de som har vunnet noe av betydning i år, så vil han nok velge United fremfor Portsmouth..

Vært rykter om Ballack også.. Jeg tar gjerne i mot.. Eller en Shevshenco.. Fergie er mannen som kan få utnyttet potensialet hans til fulle..

Ellers kommer det sikkert en eller annen overraskelse i EM som vi skal ha øynene opp for, selv om man har gått i den fella tidligere.. (poborsky og cruyff...)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jul 2008, 07:29 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Endelig litt fornuft i silly season:
http://www.united.no/united/nyheter/nyh ... ler_holder

Helt enig med Ferguson, en spiller holder, kanskje to mener jeg. En eller to spisser til.

Keeperplassen er helt topp, van der Sar i et år til og en up and coming Foster.

Forsvaret er glimrende. Høyreback spørsmålet forstår jeg ikke. Brown, Neville, O'Shea og unge Simpson kan spille der. Silvestre kan få gå og samtidig har man gode alternativer over hele rekka. Evans kan både være stopper og venstreback.

Sentral midt er overbefolka med kvalitet, på kant må Nani vise seg fram. Og Giggs må levere. Da er det ikke krise. Ronaldo blir trolig.

Da er det kun et par alternativer til Rooney og Tevez som gjenstår. "Glassman" Saha må få slippe, eller vi må få slippe han.

En superspiss, helst Villa, men gjerne også Huntelaar eller Etoo, eller Benzema kanskje, så er jeg happy! Da vil United være en seriøs mesterkandidat igjen. Med et mer samspilt lag.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 10 Jul 2008, 10:34 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Quieroz ut:
http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/10/540493.html

Gjør det egentlig så jævla mye? I perioder har nok han hatt for stor innflytelse på de taktiske valgene som er tatt. Flere ganger der United har klønet, spesielt i Europa med en ultradefensiv 4-5-1 formasjon og Rooney på vingen (!) er det visst Carlos som har bestemt. United er ikke United om det ikke er to spisser og minst en ordentlig ving på banen. Det er da man er best, og får det offensive trøkket.

Og man kan jo spørre seg hvorfor United har kastet produksjonen av egne britiske talenter over bord og henter folk fra Portugal spesielt i stedet. Uniteds historie tilsier utvikling av egne spillere. Fucka Carlos med dette?

Hva nå Ferguson? Dessverre er Keane opptatt. Men Cantona burde få jobb i klubben. Hans tilstedeværelse alene vil påvirke folk.

Skal bli interessat å se hvem som blir ny assistent. Det viktigste er at Sir Alex fortsatt er sjefen!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 10 Jul 2008, 22:39 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Det ligger jo i korta hvem det blir.. OLE GUNNAR SOLSKJÆR...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2008, 07:45 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Tja..blir ikke Solskjær litt for fersk enda da? Sånne som McClair og Phelan har jo vært trenere i United i mange år og har en større ballast i så måte. Men det hadde jo vært gøy om Solskjær allerede nå fikk den tilliten.

Nettavisen skriver ihvertfall dette om Solskjær og andre kandidater:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 062854.ece


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jul 2008, 14:28 
Offline
Saftblander

Joined: 17 Jan 2007, 01:01
Posts: 27
Location: oslo
Her syns jeg det staar ufattelig mye rart Karlsen!
Owen til utd? Du sier at det er ett stort problem med "glass" Saha,men du vil hente Owen som starter sesongen i midten av april spiller to kamper for saa aa vaere ute resten av sesongen!
Neville kommer ogsaa til aa faa ett stort antall kamper i aar.
Saa mitt syn paa uts mannskap i aar.

Keeperplassen:
Edwin ( klart 1 valg )
Ben og Thomas ( solide back upper begge to )

konklusjon: mer enn bra nok

Forsvaret:
Wes ( per dags dato 1,valg paa h,back )
Gary ( kommer til aa spille 30+ )
Rio ( selvskreven )
Nemanja ( selvskreven )
Patrice ( selvskreven )
Michael ( grei back up,mye rutine )

I bakhaand kan spillere som Owen,John og Johnny steppe inn i krise situasjoner

konklusjon : mer enn bra nok

Midtbanen:
Christiano ( selvskreven )
Ryan ( grei back up med mye rutine )
Nani ( ung og spennende som maa luke bort nykker,da har han ett bra potensiale )
Anderson ( ung og meget spennende for aarets utgave av Utd )
Darren ( maa holde seg skadefri og ta sjansene )
Owen ( solid )
Paul ( solid,men sliter med skader og astmaen,men spiller alltid bra )
Ji Sung ( maa bevise )

to be continued........


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Aug 2008, 21:34 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Jadda!! Berbagoal til Man Utd! dette blir en kongelig sesong!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Aug 2008, 06:55 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Yes:D Han er så godt som klar ihvertfall. Men 100% er det vel ikke enda.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 133130.ece

Veldig spent på hvordan han gjør det i United.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Aug 2008, 12:55 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Går vel noen uker så begynner han å sutre og vil til Barca. Genial spiller når han gidder....så spørs det hvor mye han gidder!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Aug 2008, 14:32 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Du fikk ønsket ditt oppfylt, Karlsen! Med tanke på Silvestre...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Aug 2008, 17:48 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Joda Sigurd, men slik det er nå så er jeg mest opptatt av folk INN (Les: spiss). Mistenkelig stille fra OT nå..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Aug 2008, 11:21 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Karlsen wrote:
Joda Sigurd, men slik det er nå så er jeg mest opptatt av folk INN (Les: spiss). Mistenkelig stille fra OT nå..


Berbatov er nok snart klar :twisted:

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group