KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Apr 2024, 18:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 280 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 31 May 2007, 08:29 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Da er det på tide med en egen sesongtråd for mesterene. Her kan man diskutere kjøp, salg og kommende sesong, og alt annet relevant.

Alex Ferguson har tydeligvis ikke startet på noen ferie og har mer eller minder sikret seg tre forsterkinger, selv om de ikke er 100% offisielle enda:

Owen Hargreaves
Nani
Anderson

Et rivjern på midtbanen som går rett inn på laget, og to offensive stortalenter.

I tillegg ligger det i kortene at Ferguson ønsker seg en midtspiss til.

Stallen blir ytterligere styrket ved at en del av talentene som har vært utlånt nå er tilbake i Manchester, og tre av dem kommer til å banke hardt på førstelagsdøra kommende sesong:

Ben Foster
Pique
Guiseppe Rossi

Kan Foster utfordre van der Sar allerede kommende sesong?
Pique har virkelig blomstret i spansk liga og kommer til å få prøve seg både som stopper og høyreback.
Rossi har endelig blitt moden og kommer tilbake for å være et alternativ i den tynnest besatte lagdelen, midtspiss. Rossi kan få en del kamper ettersom man også må rotere noe mer i denne lagdelen skal man henge med i alle turneringer.

Andre ungdommer som kanskje kommer hjem fra lån som kan gi stallen ytterligere bredde men som vil stå litt lenger bak i køen denne sesongen ihvertfall:

Phil Bardsley (blir lånt ut en sesong til? evt solgt?)
Johnny Evans (Sunderland ønsker å gi han PL erfaring, lånes ut for å få mer kamptrening?)
Lee Martin (Kan han tilkjempe seg spilletid på vingen i år? Lånes trolig ut igjen)

Det ser ut til at stallen til United i 07/08 kan beskrives med tre ord: Bredde, kvalitet og talent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 May 2007, 14:22 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Mangler bare en venstreback( ettersom Heinze muligens forsvinner til Real..) og en midtspiss så er laget komplett! Ser for meg Nani som arvtageren til Giggs etter hvert, i konkurranse med Park. Tror Richardson har forspilt sine sjanser og forsvinner nok til sommeren sammen med Bardsley, Evans og Kuschack( ryktes om utlån til Middlesbrough..)

Leste også på united.no at SAF ikke var fornøyd med Van der Saar lenger og at han vurderer å gi Foster trøye nummer 1..

Dersom Barnsley forsvinner ønsker jeg meg også en god back-up for skadeplagete Neville, kanskje Zanetti i Inter, selv om han drar på årene..(evt Glenn Johnson fra Newcastle/Chelsea?) alltid hatt et godt øye for han..

Som midtspiss tar jeg gjerne Huntelaar som det ryktes om, selv om også Eto'o, Torres og Bent(!) også er i diskusjonen.. Dersom også Saha skulle forsvinne og Solskjær legger opp( Gud forby!!) så er det bare en klassespiss igjen, Rooney, og tre utfordrere som på ingen måte er noen garantister for mål. ( Smith, Dong, Rossi). Håper derfor på for eksempel Huntelaar og Torres, selv om jeg ikke tror det berømte "sjekkheftet" vil strekke til..

Jeg savner også sårt en backup på midtstopperplass, all den tid Brown og O'Shea ikke er like gode som de to førstevalgene, og Pique helst vil bli i Spania. Ser for meg en spiller som for eksempel Kompany, evt Barzagli. Men tror av en eller annen grunn at Kompany kanskje havner i Arsenal..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 May 2007, 14:43 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 15 Apr 2006, 22:34
Posts: 205
Location: GLÅMLIA
For et raid de gjorde i går og i dag. Hargreaves, Anderson og Nani på 2 dager. Fy feite. Nå begynner glanstida igjen, tar serien og CL neste år, og trebble om 2 år!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 May 2007, 16:35 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Jeg er litt enig og litt uenig med Sigurd.

Når det gjelder forsvarsrekka: Neville, Ferdinand, Vidic, Evra er førsterekka. Jeg synes også backup spillerne i forsvar holder høy klasse. Brown må da være den beste "backupen" i PL? Jeg synes han har gjort det strålende, og han takler høyre back og stopper like bra. John O'Shea har spilt sine beste kamper i United som venstre back, og er i utgangspunktet midtstopper. Høyre back kan han også gjøre en jobb. Nok en gang, vi kan ikke forvente å ha bedre backupspillere enn O'Shea. Og det viktige med Brown og O'Shea er også at dem er lokale gutter som er svært lojale overfor klubben. Pique kommer nok hjem, han bør ihvertfall det. Og da får han mange kamper! Om Heinze drar blir nok ikke Silvestre solgt, og da har vi nok en spiller som både kan spiller venstreback og (gud forby) midtstopper. Legger man til spillere som Kieran Lee, Johnny Evans og Phil Bardsley (Dersom disse ikke blir solgt/lånt ut) så skal vi overleve nok en "forsvarskrise" som den i vår. Og i ordentlig krise har man nok en lojal klubbspiller i Darren Fletcher som glatt kan ta en høyre back plass.

Midtbanen er nå komplett.

Angrep: Saha bør selges. Da har man igjen Rooney, Smith og Rossi. Med en til på plass, gjerne Huntelaar så begynner det å se lyst ut der også. Solskjær.. beklager. Han er for dårlig. Han kommer neppe tilbake til det nivået han var på. Vi snakker om et lag osm skal være i ypperste verdensklasse her, slik ting er nå faller Solskjær gjennom. Men bevare, gi han ligacup kamper og ett og annet innhopp i PL. Han er tross alt Solskjær.
Ellers kan både Giggs, Ronaldo, Scholes og Anderson være vikarer på spissplass.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 May 2007, 17:29 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
http://www.united.no/index.php/news/nyh ... kneoperert

Ikke gode nyheter, men håper han tar operasjonen med en gang, slik at han er helt klar til å ta opp kampen med VdS når han er tilbake!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 May 2007, 19:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Bare å nyte.. Og se hva vi kan glede oss til neste sesong!

Anderson:

http://www.youtube.com/watch?v=AKc6dPHsRpE
http://www.youtube.com/watch?v=lH7uQwOhKd4


Nani:

http://www.youtube.com/watch?v=pZctR05iK6w&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=76iOJShjZ6k

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 15:00 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 15 Apr 2006, 22:34
Posts: 205
Location: GLÅMLIA
OI OI OI!!!! Spår en lys framtid for United nå ass :P
PS! United er interresert i Huntelaar og Anelka, muligens et kjøp til


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 17:07 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Vil ikke ha Anelka for alt i verden! Han er for gammel og lager bare bråk.. dessuten har han spilt i City, Loserpool og Arse.. Kan ikke ha en slik sviker i klubben!! Ingen fra Loserpool har noen gang spilt for Utd og det er en grunn til det!! Men tar gjerne Huntelaar!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 17:29 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Enig, Anelka er ikke ønsket!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 17:38 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Sigurd wrote:
Vil ikke ha Anelka for alt i verden! Han er for gammel og lager bare bråk.. dessuten har han spilt i City, Loserpool og Arse.. Kan ikke ha en slik sviker i klubben!! Ingen fra Loserpool har noen gang spilt for Utd og det er en grunn til det!! Men tar gjerne Huntelaar!!


Helt enig. Gi meg Torres!

Men jeg liker ikke helt denne:

http://www.united.no/index.php/news/nyh ... sannsynlig

En spiss til må vi vel ha?

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 17:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Sigurd wrote:
Vil ikke ha Anelka for alt i verden! Han er for gammel og lager bare bråk.. dessuten har han spilt i City, Loserpool og Arse.. Kan ikke ha en slik sviker i klubben!! Ingen fra Loserpool har noen gang spilt for Utd og det er en grunn til det!! Men tar gjerne Huntelaar!!


Skaff deg litt peiling da mann!!! Anelka er faktisk ikke mer enn 28 år, bare to år eldre enn Hargreaves, men likevel er han for gammel..

Men det andre kan jeg være enig i. Makan til klubbhore.. I tillegg til klubbene du nevnte har han spilt for Real Madrid, PSG og Fenerbache.

Men som spiller, er han god.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 20:05 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Trodde all skittkasting skulle foregå i "Fotball Generelt" tråden. Denne tråden er til for å hylle og kritisere ligamestrene!! Det er vel en grunn til at Anelka aldri har slått seg til ro i noen klubb, han har mer følelse for lommeboka enn klubben.. Han skal ha for å ha scoret 13 mål denne sesongen for Bolton, men det er nok bare silly season rykter dette..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 20:07 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
ManUtd wrote:
Sigurd wrote:
Vil ikke ha Anelka for alt i verden! Han er for gammel og lager bare bråk.. dessuten har han spilt i City, Loserpool og Arse.. Kan ikke ha en slik sviker i klubben!! Ingen fra Loserpool har noen gang spilt for Utd og det er en grunn til det!! Men tar gjerne Huntelaar!!


Helt enig. Gi meg Torres!

Men jeg liker ikke helt denne:

http://www.united.no/index.php/news/nyh ... sannsynlig

En spiss til må vi vel ha?


Må nok ha en spiss til, om ikke Rossi/Dong tar sjumilssteg neste sesong.. Men med Dani/Anderson i klubben, kan en nødløsning på kort sikt være å bruke Ronaldo som spiss.. Men trenger enda en spiss, og det dukker nok opp midler!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 21:16 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
http://fotball.aftenbladet.no/england/article82427.ece


Ser ut til at Spurs vil ha Smith, dette kan jo åpne for en byttehandel med Berbatov eller Defoe.. Er det en manager som kan få Defoe til å blomstre, er det nettopp SAF.. Spennende å følge!

Ellers ble det spekulert i fjor om at Reo-Cocker var aktuell for United. Han er et talent på linje med Joe Cole og er nok et resultat av talentfabrikken til West Ham.. Kunne gjerne hatt han som en spiller i troppen, så får vi heller sende Richardson eller Fletcher andre veien..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 22:12 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Når du begynner å ta rykter satt ut av The Sun for "god fisk" så blir det etterhvert mye rart å ta stilling til gitt!

Smith går neppe til Spurs, og i hvert fall ikke i noen byttehandel med Berbagol...... USA har neppe nok penger å sende med Smith for at dette skal bli realistisk! Men Defoe....tja, kanskje. Han forstår vel at det blir mye benk nå som Keane forlenget med 5 år!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 280 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group